Samsung lanserar led-bakgrundsbelyst lcd-skärm

Permalänk
Melding Plague

Samsung lanserar led-bakgrundsbelyst lcd-skärm

Samsung skriver i ett pressmeddelande att de lanserar Syncmaster XL20, vilket är en 20 tum stor lcd-skärm som använder sig av led som bakgrundsbelysning istället för ccfl-rör, avsedd för användare som är krävande när det gäller färgåtergivning.

Läs nyheten: Samsung lanserar led-bakgrundsbelyst lcd-skärm

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

*väntar fortfarande på OLEDskärmarna*

Permalänk
Medlem

upplösning på 1600x1200?, bilden tycker jag visar en 16:9 / 16:10 skärm... men upplösningen är ju i 4:3 format...
Verkar ju ganska skumt!... fast jag kanske har missat nått här...?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killafew
upplösning på 1600x1200?, bilden tycker jag visar en 16:9 / 16:10 skärm... men upplösningen är ju i 4:3 format...
Verkar ju ganska skumt!... fast jag kanske har missat nått här...?

Nej bilden är inte WS, utan 4:3.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

ajaj.. lite dyrt. men de blir ju säkert ljustarkt och fint

men OLED blir mer spännande.

Permalänk
Medlem

Liten film om OLED-skärmarna och dess teknik.
Det verkar som att brinntiden är det största problemet.

http://www.cnettv.com/9710-1_53-24492.html

Det är ju också grymt att de i princip inte har någon responstid och att betrakningsvinkeln är full, jag undar hur hz och det fungerar dock.

Permalänk
Medlem

SED > OLED > LCD?

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk

Inte riktigt skoj pris för en 20"

Permalänk
Medlem

SED FTW!

Var ju nåt märke som hade uppnåt en kontrast på 100 000:1 för ett kort tag sedan.

22-23"@1080p SED är min drömskärm för nu.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.