Alla Geforce 8800 GTX-kort återkallas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
Kolla inlägget ovanför ditt..

do´h var inte där när jag började skriva

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Verkar vara 5 butiker nu som har de olika korten

http://prisjakt.nu/kategori.php?k=v671

Datorhandel säljer 8800GTS för 4300kr, det var ett bra pris måste jag säga.

Permalänk

var inte så GPU kåta , vänta på strömsnålare / bättre dx10 kort istället

En vis man sade en gång , betala aldrig över 3000kr på ett Högpresterande grafikkort , du kommer ångra dig.

Permalänk
Medlem

word på den Kenta_ponta !

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

Och jag som nyss uppgraderat fråm ett 6600GT till ett 7800GT Hoppas tomten kommer med MYCKET pengar i år

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
Verkar vara 5 butiker nu som har de olika korten

http://prisjakt.nu/kategori.php?k=v671

Datorhandel säljer 8800GTS för 4300kr, det var ett bra pris måste jag säga.

Det finns ett enkelt citat som en 6 åring kommer ihåg:
Allt är billigt när det inte finns i lager.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenta_ponta
En vis man sade en gång , betala aldrig över 3000kr på ett Högpresterande grafikkort , du kommer ångra dig.

Och andra sidan, vem vill sitta på ett X1900GT när man har en plånbok som tillåter att man köper ett 8800GTS för 5000:- eller något ännu värre och få en tre dubbel prestanda.

Vet ej om du har spelat nya Splinter Cell - Double Agent. Flyter på bra med mitt grafikkort men frågan är om det hade gjort det med ett X1900GT i samma upplösning och godis ingame.

No offence mot ditt kort, men har man en plånbok som tillåter så är det absolut inget fel att köpa ett kort för 3000kr + eftersom det inte finns grafikkort under den summan som tillåter att njuta av dagens nya spel med godis på, framför allt inte i DX10 spel.

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Medlem

Urch va jobbigt jag som hadde fått bekräfftat datum den 10e för mitt 8800gtx.. >:(

Det är många återförsäljare som laggt upp detta kort, så jag vet inte riktigt var dom kollade när dom skrev detta, här jag jobbar lade vi upp dem för 10dagar sedan så fort en av våra leverantrörer kunde garantera leverans.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
AMD 7900 (4060ti) (Lekserver)
Intel i9 12900K (3090) (barnens)
AMD 7900X (3080ti) (barnens)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ciquid
Det finns ett enkelt citat som en 6 åring kommer ihåg:
Allt är billigt när det inte finns i lager.

Och andra sidan, vem vill sitta på ett X1900GT när man har en plånbok som tillåter att man köper ett 8800GTS för 5000:- eller något ännu värre och få en tre dubbel prestanda.

Vet ej om du har spelat nya Splinter Cell - Double Agent. Flyter på bra med mitt grafikkort men frågan är om det hade gjort det med ett X1900GT i samma upplösning och godis ingame.

No offence mot ditt kort, men har man en plånbok som tillåter så är det absolut inget fel att köpa ett kort för 3000kr + eftersom det inte finns grafikkort under den summan som tillåter att njuta av dagens nya spel med godis på, framför allt inte i DX10 spel.

Kör man inte över 1280*1024 så kan man nog maxa de flesta av dagens spel med detta kort för under 3000kr.

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=HTPCX19...

Sen är det förstås inte DX10 kompatibelt...

Permalänk
Medlem

Fattar inte att folk gnäller på att man vill vara med vid release.
Det är juh som att säga att man ska vänta tills ett spel sålt så pass bra att det kommer ut i nice-price version innan man köper.
Visst finns det goda anledningar att vara försiktig, men själv har jag gått och suktat efter G80 länge och sparat pengar, så varför inte?
Dessutom är prestandan sannslöst bra i spel som idag får alla kort på fall, tex oblivion osv.
Nån gång måste man juh "slå till" och faktiskt köpa också, att vänta på nått bättre hela tiden blir en sablans lång väntetid.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Bra att dom la märke till det men allvarligt det ska inte få hända jag menar lär man sig inte från sina misstag?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ciquid
Det finns ett enkelt citat som en 6 åring kommer ihåg:
Allt är billigt när det inte finns i lager.

Och andra sidan, vem vill sitta på ett X1900GT när man har en plånbok som tillåter att man köper ett 8800GTS för 5000:- eller något ännu värre och få en tre dubbel prestanda.

Vet ej om du har spelat nya Splinter Cell - Double Agent. Flyter på bra med mitt grafikkort men frågan är om det hade gjort det med ett X1900GT i samma upplösning och godis ingame.

No offence mot ditt kort, men har man en plånbok som tillåter så är det absolut inget fel att köpa ett kort för 3000kr + eftersom det inte finns grafikkort under den summan som tillåter att njuta av dagens nya spel med godis på, framför allt inte i DX10 spel.

som sagt var , en vis man sade det , jag är inte vis , bara näsvis.

alltså , det var inte jag som sade det.

men jag skrev det , och håller med.

Permalänk
Avstängd

det är ju nda på korten tills den 8e ändå så ingen ska ju kunnat köpt o fått hem sitt kort än som tur är

gts versionerna ska fungera felfritt iallfall sägs det

Permalänk
Medlem

Hehe..kontaktade min lokala PChandlare, han hade inte ens hört talas om korten?!?!
Trodde inte jag skulle kunna få några av honom föräns tidigast om 3-4månader..
Herregud vilken amatör, att folk inte har mer pejl på saker som dom jobbar med.
Ja menar om 4månader är juh G80 gammalt^^å är det juh r600 som gäller eller 8900gtx förmodligen.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks
Frågan är dock om det är Sony eller någon underleverantör som får stå för det kalaset.

Både Sony och underleverantörerna får betala för det. Proportionerna vet jag inte, sen har nog alla parter också försäkringar...
Sen så drabbas ju alla inblandade av dåligt rykte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ciquid

Och andra sidan, vem vill sitta på ett X1900GT när man har en plånbok som tillåter att man köper ett 8800GTS för 5000:- eller något ännu värre och få en tre dubbel prestanda.

Vet ej om du har spelat nya Splinter Cell - Double Agent. Flyter på bra med mitt grafikkort men frågan är om det hade gjort det med ett X1900GT i samma upplösning och godis ingame.

No offence mot ditt kort, men har man en plånbok som tillåter så är det absolut inget fel att köpa ett kort för 3000kr + eftersom det inte finns grafikkort under den summan som tillåter att njuta av dagens nya spel med godis på, framför allt inte i DX10 spel.

Vem har sagt att det är pga. priset som man inte ska köpa dyra kort?

Det handlar om vad man får för pengarna. Och det är alltid patetiskt höga priser på nya high-end produkter.

Om man inte vill lägga 8000 kr i månaden och känner att man kan göra det utan problem så är det inte värt det.
Anser jag.

Visst jag kan ha pengarna, frågan är om jag bara vill kasta bort dem utan att få tillbaka något...

Permalänk
Medlem

Beställde precis Palit 8800gtx ifrån http://www.alina.se/ efter att ha ringt deras support och frågat om dom kommer få gtx-korten i tid eftersom d vart problem med dom men han sa att dom kommer få gtx-korten i tid och alina.se har dom i butiken runt den 17-25 november!!!

Så det låter ju helt perfekt!!! Bara hoppas på att Amd FX74 kommer snart också så man får lite kräm i datorn!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathsearcher
Que?

FirstInFirstOut...

Permalänk
Medlem

Taskigt bakslag för nvida

Visa signatur

-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Hehe..kontaktade min lokala PChandlare, han hade inte ens hört talas om korten?!?!
Trodde inte jag skulle kunna få några av honom föräns tidigast om 3-4månader..
Herregud vilken amatör, att folk inte har mer pejl på saker som dom jobbar med.
Ja menar om 4månader är juh G80 gammalt^^å är det juh r600 som gäller eller 8900gtx förmodligen.

jomen vad väntar du dig...
de som står i lokalbutiken kan möjligen förklara varför man behöver ett grafikkort, visa upp sitt "splitternya" 5900FX kort och kränga det dyrt

Permalänk
Medlem

Står över denna gång. Blir antingen två G90 eller två R700 2008. De lär vara garanterat strömsnålare än kommande R600 resp. G80. Kommer skaffa ett 8600GT till mitt mediecenter.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem

Det var tydligen inte så allvarligt.

VGA has released a statement to DailyTech claiming "EVGA has been working very closely with NVIDIA to correct an error in an early BOM list for internal testing, sample boards and a few review units. There is no issue with production boards and this will not delay the launch."

Several other manufacturers, including MSI, XFX and ASUS, have confirmed to DailyTech that their GeForce 8800GTX cards are unaffected and will ship at launch without problem.

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4819

Permalänk
Medlem

Underbart. *Applåd* Hoppas de inte glömmer av att ta bort eventuella "cold bugs" också!

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Hehe..kontaktade min lokala PChandlare, han hade inte ens hört talas om korten?!?!
Trodde inte jag skulle kunna få några av honom föräns tidigast om 3-4månader..
Herregud vilken amatör, att folk inte har mer pejl på saker som dom jobbar med.
Ja menar om 4månader är juh G80 gammalt^^å är det juh r600 som gäller eller 8900gtx förmodligen.

Mina lokala datorbutiker är lite skumma, ett 7800GT kostar 4000:- och 7800GTX ca 5300:-.

Kom till KRISTIANSTAD om ni ska handla grafikkort, lovar ni blir inte blåsa och dem vet absolut vad dem sysslar med, förutom JMEDATA. Där kostar ett 7900GT ca 2500:- men dom vet inget och kan inget om priser och prestanda

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenta_ponta
var inte så GPU kåta , vänta på strömsnålare / bättre dx10 kort istället

En vis man sade en gång , betala aldrig över 3000kr på ett Högpresterande grafikkort , du kommer ångra dig.

Ack så sant.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

JA! jag vann en tjuga av en polare, vi hade vadslagning och han trodde lite för mycket på nVidia

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk

Känns nog ändå som att jag gjorde rätt i att vänta med ett dx10 kort då. finns ju inte ens några spel ute ännu och dessutom kommer ju inte vista förrän till sommaren (om man nu inte vill sitta med en rc) så man kan utnyttja det fullt, visst är det bra mycket mer prestanda, men känns nog mer kul att få hela upplevelsen på en gång med prestanda, dx10 och ett bra dx10 spel typ crysis.
Njae, det blev ett 7900GTO beställt idag. det ska väl hålla till midsommar iallafall.

Visa signatur

ASRock Z77 E4 | I7 3770K | 16Gb Vengeance | Sapphire TRI-X R9 290 OC | FD R2 | C TX650 | Samsung 250 SSD | Corsair H100 | LG 29EA93

Permalänk
Hedersmedlem

De flesta kommer att köpa 8800GTS och den har inte detta fel som 8800GTX har så ingen ko på isen.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Men som sagt, det är ju långt från alla tillverkare.
ASUS, XFX etc har INTE detta problem med sina GTXkort och inte heller dom tillverkare som kör med nvidias referens design.
Än så länge verkar det vara EVGA som klantat sig, inte nvidia.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn

Än så länge verkar det vara EVGA som klantat sig, inte nvidia.

Yep, stämmer bra

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Hedersmedlem

Jaha det var mer fuzz än nödvändigt alltså.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

6695 kr ... wtf? ... Ge mig pengar

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2