Produkttest: Neovo P19

Permalänk
Melding Plague

Produkttest: Neovo P19

AG Neovos senaste bildskärm P19 kostar hela 6 600 kronor vilket är ganska mycket för en 19-tumsskärm. Visst kan annorlunda design ibland kosta en hel del pengar, men frågan är om den verkligen är värd sitt pris. Vi vet svaret eftersom vi precis har hårdtestat skärmen.

Läs produkttestet: Neovo P19

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Udda kan man väll säga, men inte min smak!

Dyyyyr =/

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Riktigt snygg, men faller stenhårt på priset...

Permalänk
Medlem

¨den va ju snygg iaf

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk
Medlem

Notera att även om den kan visa 16,7M färger så är det med hjälp av ditheringteknik, alltså inte äkta 8-bitarspanel.

Alltså den kostar nästan lika mycket som en 24" wide Dell. Min 2007WFP spöar nog denna skärm på alla punkter också, även designmässigt

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Hedersmedlem

en 19" med tn-panel för 6k som dessutom saknar höj och sänkbar fot.

Hoppas ingen gör misstaget och köper den för det priset, hade det varit hälften så hade det gått att acceptera.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
en 19" med tn-panel för 6k som dessutom saknar höj och sänkbar fot.

Hoppas ingen gör misstaget och köper den för det priset, hade det varit hälften så hade det gått att acceptera.

Exakt min tanke...

Permalänk

Att öht köpa en 19-tumsskärm är rent idiotiskt. Lägst DPI av alla skärmar på marknaden... Enbart för de med synfel.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

hahhahaha tn panelen och hmm vad hahahha skulle inte ge 2k för den hahha

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

vore perfekt att limma fast en Mac mini på baksidan av den stiliga rackarn. synd att den var så ojämn i kvalitet dock..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ap ful....

Permalänk
Medlem

Aldrig.........

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk

Den har ju definitivt en målgrupp iaf. Klart att inte många här på forumet gillar den eftersom vi alla är snåla och vill ha max prestanda för pengarna men om man har lite halvgott om pengar och vill ge ett bra intryck på besökare så är det utmärkt att ha en sådan här skärm. Kolla på andra kategorier vad design faktiskt kostar. Den här skärmen är ju smart designad och om vi jämför med Bang Olufssen som säljer en halvkass CRT-TV på 25" för 60k kr så är detta inte farligt.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Nä men titta, en ful design skärm

Permalänk
Medlem

Ännu en dyr "design framför prestanda" produkt.. :/

Permalänk
Medlem

Den var snygg, synd att funktionen inte matchar.

Dock har jag aldrig sett någon Dell, Samsung eller liknande consumer-märke
som kan klassas som snygg, snarare, går att leva med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Den har ju definitivt en målgrupp iaf. Klart att inte många här på forumet gillar den eftersom vi alla är snåla och vill ha max prestanda för pengarna men om man har lite halvgott om pengar och vill ge ett bra intryck på besökare så är det utmärkt att ha en sådan här skärm. Kolla på andra kategorier vad design faktiskt kostar. Den här skärmen är ju smart designad och om vi jämför med Bang Olufssen som säljer en halvkass CRT-TV på 25" för 60k kr så är detta inte farligt.

Ja målgruppen är ej insatta köpare...

Designen må vara en sak. Men prestandan är urusel och för 6000 kr får du såååå mycket bättre skärmar.

Och ärligt, det är inte dåligt om snygga skärmar på TFT marknaden och den där må vara lite läcker men för de pengarna får du både större, bättre och snyggare skärmar med bättre ergonomi.

Syftet med produkten:
Lura av folk pengar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Ja målgruppen är ej insatta köpare...

Designen må vara en sak. Men prestandan är urusel och för 6000 kr får du såååå mycket bättre skärmar.

Och ärligt, det är inte dåligt om snygga skärmar på TFT marknaden och den där må vara lite läcker men för de pengarna får du både större, bättre och snyggare skärmar med bättre ergonomi.

Syftet med produkten:
Lura av folk pengar.

lite som att säga att nån gör ett dåligt köp om de väljer en Enzo istället för en Koenigsegg CCX för halva priset bara för att de tycker den tidigare har snyggare design.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
lite som att säga att nån gör ett dåligt köp om de väljer en Enzo istället för en Koenigsegg CCX för halva priset bara för att de tycker den tidigare har snyggare design.

Snarare som att säga att någon gjort ett dåligt köp om de valde en volvo 240 istället för en Enzo för när han/hon kunde få dem för samma pengar (om man bortser från lagringsutrymmet).

Visst, design är svårt att värdera men det finns gränser. Särskilt när det rör sig om en ren budgetprodukt av värsla slaget med ett lite annorlunda skal. IMHO så ingår även ergonomi in i design och där har de ju misslyckats brutalt. Och IMHO så finns det betydligt snyggare skärmar.
Men även om man skulle bortse från det (är ju trotts allt subjektivt) så är det fortfarande ett genomruttet köp.

Prestandan på den här skärmen är riktigt urusel (och ja det spelar roll även för kontorsbruk eftersom de lyckats välja en TN panel).
Samtidigt så är det en av de dyraste 19" skärmarna...

Jag pratar rent generellt, finns kanske folk som vill ha en avstängd skärm stående någonstans och låta den styla men marknaden för denna skärm borde inte stå för många exemplar...

Permalänk
Medlem

Re: Produkttest: Neovo P19

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
[B]AG Neovos senaste bildskärm P19 kostar hela 6 600 kronor vilket är ganska mycket för en 19-tumsskärm. Visst kan annorlunda design ibland kosta en hel del pengar, men frågan är om den verkligen är värd sitt pris. Vi vet svaret eftersom vi precis har hårdtestat skärmen.

Hårdtestat? Verkligen?

Allt som skrevs om det som verkligen skiljer AG Neuvos skärmar från mängden fick plats i en halv mening i artikeln.

"Glaset som skyddar bildytan..."

Det som gör skärmen svindyr (Jag funderade på att köpa en men det föll på priset fast jag skulle ha fått den till inköpspriset + att jag ville ha minst 1600x1200 i upplösning) är inte bara den udda designen. Glaset som skyddar panelen ska hålla att skiva bröd på utan att repas enligt finska importören (Ok, jag är väl lite partisk här då finska importören är dotterbolag till min arbetsplats. Jag får dock ingen provision...). En normal TFT-skärm förstör man lätt genom att repa den med en nagel.