Filmer och tv-avsnitt kommer till Xbox 360

Permalänk
Melding Plague

Filmer och tv-avsnitt kommer till Xbox 360

Sonys Playstation 3 kommer snart att lanseras (i alla fall i USA) och Microsoft vill givetvis inte tappa försäljning av sin Xbox 360. Tidigare har de presenterat en hd dvd-spelare till konsolen, men de har större planer på gång – nämligen att börja sälja högupplösta filmer och tv-avsnitt till Xbox 360.

Läs nyheten: Filmer och tv-avsnitt kommer till Xbox 360

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad kostar "en poäng"?

Hyr filmerna, that sucks, men det är ju MS.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

320 Microsoft-poäng (cirka 45 kronor) = 0,1406 kr / poäng

Permalänk
Medlem

låter ändå som en smidig idé

Visa signatur

Spelas just nu: Björne - Somna inte riktigt än.mp3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Vad kostar "en poäng"?

Hyr filmerna, that sucks, men det är ju MS.

Jag tror inte det är dem som bestämmer utan filmbolagen har för höga krav

Sen har man sett en film så är det sällan man vill se den igen. Det kanske man vill med dem absolut bästa filmerna bara. Sen vill man oftast se något man tidigare inte sett.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Om jag kan hyra film genom min 360 så passar det mig utmärkt. Med tanke på att videobutiken där jag bor tar 39 spänn för en ny film, så är runt 45 kronor inte så farligt. Dessutom är det HD-kvalitet och ett smidigt distributionssystem.

Allt jag väntar på nu är att de gör en rimlig webbrowser till 360:n och ger upp sina tankar om att bara WMV ska gå att streama till den.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

1080p? eller vad menas med högupplöst? ^^

Permalänk
Medlem

så när kommer riktiga externa hårddiskar då?
som det är nu har man endast ca 13 gb för DLC, Demos, Videos, Live Arcade Spel m.m.
De kan inte erbjuda en sån tjänst som denna på ett bra sätt med så begränsat lagringsutrymme om tjänsten inte istället är en hyrtjänst till kraftigt begränsade priser minst 1/5 eller mindre av itunes priser

Permalänk
Medlem

Kan man inte komma med bra spel så måste man komma med något för att inte bli utsparkad från marknaden.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Det står "All content is encoded in VC1 (WMV HD) at 6.8Mbps video and 5.1 surround sound" i artikeln. Misstänker att filmerna är i 720p. Med den bitraten blir en film på 1t 45m ungefär 5,2GB.

Permalänk
Inaktiv

Om utbudet och smidigheten blir tillräckliga så är detta ett STORT steg framåt för filmindustrin

Permalänk
Hedersmedlem

Priset är ju inte helt farligt men om filmerna ligger på 5gb så får man ju vänta typ 6-8 timmar innan man kan se dom om man inte har en bra fiber-anslutning.

Permalänk
Medlem

Haha 5Gb på en HDD som är på 20GB - allt material man måste ha för att kunna köra gammla xbox spel..:) Bra, de borde tänka på en lite större hdd.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alleand
Priset är ju inte helt farligt men om filmerna ligger på 5gb så får man ju vänta typ 6-8 timmar innan man kan se dom om man inte har en bra fiber-anslutning.

En 8mbit skulle klara av att spela upp filmen om den hade fått buffra i ca 30min först. En 24mbit ADSL skulle kunna streama direkt (baserat på om anslutningen uppnår en bra bit över 8bmit). Där jag bor är den faktiska hastigheten ungefär 1,5MB/s för 24mbit med Telia.

Frågan är väl om Microsoft kommer placera servrar över allt eller om man ska streama från USA så kan man ju glömma HD-kvalitet direkt.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Det står "All content is encoded in VC1 (WMV HD) at 6.8Mbps video and 5.1 surround sound" i artikeln. Misstänker att filmerna är i 720p. Med den bitraten blir en film på 1t 45m ungefär 5,2GB.

instämer. tror att playstation 3 har 1080p blue ray och 60gb hdd.
så vi får se hur det går för xboxarna.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

kan man sedan bränna en egen kopia efter att man betalat för filmen??
alltså går det kopiera från HD till andra externa hårddiskar etc.?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Haha 5Gb på en HDD som är på 20GB - allt material man måste ha för att kunna köra gammla xbox spel..:) Bra, de borde tänka på en lite större hdd.

det kommer en större snart.

/ hursomhelst, kul att se på film med en XBox som står och vrålar ilsket i bakgrunden..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi

kan man sedan bränna en egen kopia efter att man betalat för filmen??
alltså går det kopiera från HD till andra externa hårddiskar etc.?

en fin fil i 720p färdig att slänga upp på Piorotbay helt utan krångel med rippning mm. vad tror du själv?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

hehe, man borde fråga..

JAg tror inte att det kommer som en färdig fil etc. dock kankse med något sorts DRM skydd att man åtminståne kan ha kvar det man köper?
annars betyder det att man måste ha det endast på den hårdvaran som är kopplad till xboxen..?

Permalänk
Medlem

Vad underbart om de skulle köra igång en sådan tjänst.

Speciellt för mig som har kommunist-ISP.

De har olika quota för vad jag får tanka hem. Lokalt inom staden, lokalt inom deras egna nät och övrig trafik. Denna kommer gå från "övrig trafik". Där får jag nöja mig med 12GB i månaden, inte mer. Det innebär alltså att jag med denna tjänst kan hyra ungefär två filmer i månaden, och sen knappt surfa något på nätet.

Vad underbart ändå. Två system som inte alls fungerar ihop med varandra. Verkar som det bara är vi i norrland som har sådana här "DMZ-zoner".

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Smidig att kunna se tv-avsnitt via ens 360 och det var inte så farligt pris.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Ett tv-serie avsnitt skulle bli ca 2.1GB stor, och räknat på en 20GB hårddisk får man bara plats med 9 st. Dessa avsnitt köper man (får då spara), men de kan endast lagras på XBOX hårddisken (enligt villkoren iaf). Låter inte så smart egentligen.

CBS har ett antal bra serier (enda TV-kanalen som har vanliga tv-serier bland de nämnda i nyheten) och man kan bara spara 9st? Till ett pris på 33 kr/avsnitt är det inte värt det så vida man inte kan spara allt man köper, samt att det fungerar utanför XBoxen.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

håller med.. ett sådant pris skulle då absolut fungera på samma sätt som när folk SPELAR in det de betalar för på TV, Boxer etc. etc. Och då får man till och med bränna med viss komprimering på en dvd..

Permalänk
Medlem

Om de gör en större xboxhdd eller tillåter att man använder en usbhdd och lagrar serierna på, så är det intressant.

Permalänk
Medlem

Luktar flopp

Permalänk
Medlem

Som sagt, idag får redan folk filmen i HD som de spelar in okomprimerat i USA.. så om de skall konkurera borde ju samma regler gällla..

vi får väl se.. man borde kunna formater sin egen hd till och använda som USB tex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
hehe, man borde fråga..

JAg tror inte att det kommer som en färdig fil etc. dock kankse med något sorts DRM skydd att man åtminståne kan ha kvar det man köper?
annars betyder det att man måste ha det endast på den hårdvaran som är kopplad till xboxen..?

nja, du kanske kan kopiera över det på en extern disk men du kan bara se det på din egen maskin. det är ju hela tanken, blir samma för Nintendos Wii med nedladdat material fö. Sony däremot påstår att deras grejer ska gå att tanka ner till 5 olika maskiner. (och där lämnar jag över till trollen att säga sitt)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Vad underbart om de skulle köra igång en sådan tjänst.

Speciellt för mig som har kommunist-ISP.

De har olika quota för vad jag får tanka hem. Lokalt inom staden, lokalt inom deras egna nät och övrig trafik. Denna kommer gå från "övrig trafik". Där får jag nöja mig med 12GB i månaden, inte mer. Det innebär alltså att jag med denna tjänst kan hyra ungefär två filmer i månaden, och sen knappt surfa något på nätet.

Vad underbart ändå. Två system som inte alls fungerar ihop med varandra. Verkar som det bara är vi i norrland som har sådana här "DMZ-zoner".

vad har ni sån där radiolänksbredband där uppe bara fortf eller? (isf är det ju lite förståligt att det begränsas)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
vad har ni sån där radiolänksbredband där uppe bara fortf eller? (isf är det ju lite förståligt att det begränsas)

Nej, de flesta här uppe (med begränsning) har 100mbit fiber eller 10mbit koppar. Bara ADSL som är utan begränsning.

När mina föräldrar fick sitt bredband för rätt många år sedan hade de 100mbit.. med en begränsning på 8mb om dagen.

De ser inget fel med det tydligen. Man ska ju ändå bara använda sitt bredband till att skicka mail och surfa lite. Kan man göra mer eller?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.