Disney sålt 500 000 filmer via Itunes

Permalänk
Melding Plague

Disney sålt 500 000 filmer via Itunes

Sedan Disney valde att samarbeta med Apple och sälja sina filmer via programmet Itunes för två månader sedan har de sålt cirka 9 000 filmer per dag vilket gör att totalt 500 000 filmer sålts.

Läs nyheten: Disney sålt 500 000 filmer via Itunes

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

nice

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem

Det är framtiden det!

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Vad bra, hoppas fler stora företag apar efter så vi kan få vettiga filmtjänster inom en snar framtid.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

"Dock hindras Ipod-användare att se filmerna på sina mediaspelare på grund av ett patent från Disney än så länge."

Fan vad jag hatar det jävla ordet idag. Speciellt i mjukvarusamanhang.

Jag är dock inte förvånad över att apples filmtjänst lyckats så pass som den gjort.

Permalänk
Medlem

Vad är det som är framtiden? Att köpa filmer online som är drm skyddade på alla sätt och vis och bara går att spela med en viss spelare eller ett visst operativsystem?

Permalänk
Medlem

Två operativsystem menar du väl? iTunes finns ju gratis till windows också. Dessutom går väl iTunes att kicka igång i BSD också?

Visa signatur

| ASRock K8Upgrade-760GX | s754 AMD Sempron 3100+@2.4 GHz | 2x256 TwimMOS PC2700 CL2 | Radeon 9800pro |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaturMackan
Vad är det som är framtiden? Att köpa filmer online som är drm skyddade på alla sätt och vis och bara går att spela med en viss spelare eller ett visst operativsystem?

Köper man en film så ska man kunna spela den vart f*n man vill. Helt sjukt att man inte får göra vad man vill med saker man har köpt.

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orion^
Köper man en film så ska man kunna spela den vart f*n man vill. Helt sjukt att man inte får göra vad man vill med saker man har köpt.

ännu ett fall för dvdjohn?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Tror att detta patent kommer att upphöra för apple med tanke på vem är dom som äger en stor del av aktier samt sitter i styrelsen för både apple o disney våran allas guru Steve Job

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk

500.000 filmer med massa DRM, det är inte illa.
Tänk bara hur många dem kunde ha sålt om det inte fanns så jäkla mycket DRM begränsningar i dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Tror att detta patent kommer att upphöra för apple med tanke på vem är dom som äger en stor del av aktier samt sitter i styrelsen för både apple o disney våran allas guru Steve Job

han äger väll en 7-8% av disney aktierna, det gör honom till största enskilda aktieägaren, MEN det gör ju knappast att han har majoritet o får göra hur han vill med disney

men som sagt så äre kanske inte så konstigt att det gått bra med filmerna, va hade folk väntat sig var exakt lika med tv-serierna, alla experter sa att det aldrig skulle slå, att det var för få serier tillgängliga. javisst var det litet utbud från början, men när de börjar sälja bra, riktigt bra, så tvingas andra bolag att hänga på. kolla bara på tv-serier, från början va de väll typ 7 olika man kunde välja mellan, nu är det typ 250 olika

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

kostar filmerna lite så är det ju skit samma med drm om det inte stökar ner för mycket i datorn

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd

äh tv-out och recorda på dvd sen rippa dvdn bibehållen kvalite, drm = knäckt

Permalänk
Medlem

Skönt att man slipper fara till videobutiken numera. Har kommit så många alternativa tjänster som kommer bli ännu bättre i framtiden. Och förhoppningsvis billigare också. Baksidan är att man gör för mycket på nätet och avskärmar sig från samhället. Fast jag har inte fått speciellt bra kontakt med videohandlare, blev hotad att bli nerslagen en gång då de vägrade att ge mig den 10:e gratishyrningen på stämpelkortet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocket
äh tv-out och recorda på dvd sen rippa dvdn bibehållen kvalite, drm = knäckt

Mm, eller så betalar man inte alls, men får det färdigknäckt redan från början.
Svårt val?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Vad kul...
Lär ju dröja dock ett tag innan man via itunes köper en disneyfilm själv...

Visa signatur

men ja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fenix
kostar filmerna lite så är det ju skit samma med drm om det inte stökar ner för mycket i datorn

håller med
så länge det inte stör och det är billigt så är det ingen fara...
men som det är nu så skulle jag aldrig köpa en film

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
"Dock hindras Ipod-användare att se filmerna på sina mediaspelare på grund av ett patent från Disney än så länge."

Fan vad jag hatar det jävla ordet idag. Speciellt i mjukvarusamanhang.

Jag är dock inte förvånad över att apples filmtjänst lyckats så pass som den gjort.

Då får man köra andra metoder DÄR DOM FÖRLORAR PÅ SKITEN !!!

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Det heter iPod och iTunes, inte Ipod och Itunes, svårt att skriva rätt?

Permalänk

Jag har köpt lite Pixar filmer över svenska iTunes och där kunde jag spela varje film på max 5 olika datorer. Detta ser jag inte som någon jätte begränsning. Det vore konstigt om Disney stramar åt det mer än vad Pixar gjort.

Pixar filmerna går även att se på dator. Tycker alla på forumet borde prova att köpa en ynka 18sek för en kortfilm kan man leva med för att visa att det finns ett sug även i Sverige

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
ännu ett fall för dvdjohn?

Han heter dvdjon

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuziN
Det heter iPod och iTunes, inte Ipod och Itunes, svårt att skriva rätt?

Det är nog snarare så att de har lite högre svenskakunskaper

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos Sweden
Det är nog snarare så att de har lite högre svenskakunskaper

svenskkunskaper*

Visa signatur

all work and no play makes jack a dull boy