Att bygga drömdatorn

Permalänk

Det vet jag redan att man inte kan spela och surfa samtidigt om man kör spelet i fullskärmläge.

Vilket moderkort bör jag välja?

Permalänk
Medlem

Skulle alla gånger välja ett moderkort med i975X framför ett med nvidia chipset, även om det är krångligt att få igång SLI.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Du menar alltså P5W Dh Deluxe eller vilket menar du?

Permalänk
Medlem

Ja, till exempel P5W DH deluxe, eller från annan tillverkare.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
För min egen del så tänker jag avvakta ett bra tag framöver med fyrkärniga prollar. Tvåkärnigt stöds ju inte ens i spel i dagens läge så det är ju bra onödigt med ännu fler då.

Men ifall du inte tänkte använda datorn som bara en speldator så kanske det kan vara värt att tänka fyrkärnigt lite närmare framöver.

Jo Alan Wake kommer att stödja 4 kärnor. Fysiken sköts antagligen bättre av havok, men i alla fall, nån som har koll på om något 680 moderkort stödjer 4 kärnor ännu?

Fyra kärnor funkar klanderfritt med ett i975x som fungerar med core 2 duo? SLI känns lite overkill med 8800, den snabbaste CPU:n har ju nu blivit en flaskhals

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

Vattenkylningen dem använder på datorn är den bra?
Ngn som vet?

Permalänk
Medlem

Hur kan en dröm dator inte innehålla Scsi Raid?
Jag menar en 15k Scsi disk är ju grymt mycket snabbare en en slö 10k WD-Raptor... Tom en Raid 0 med Raptor är slöare än en single Scsi....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks
Hur kan en dröm dator inte innehålla Scsi Raid?
Jag menar en 15k Scsi disk är ju grymt mycket snabbare en en slö 10k WD-Raptor... Tom en Raid 0 med Raptor är slöare än en single Scsi....

Precis, ett SAS-kort och en Fujitsu MAX SAS-disk. Åh vad jag skulle vilja ha det

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

I spelet F.E.A.R. får de till exempel cirka 22 bilder per sekund mer när de överklockar processorn från 2,93 till 3,66 gigahertz med en upplösning av 1280x1024 bildpunkter.
Och där dog masshyserin om att värst grafikkort är värda pengarna medans man snålar lite på andra delar...
Eller iallafall borde den ha dött där, men det lär den väl inte ha gjort?

riktig monsterrigg dock, men inget jag skulle vilja ha... kanske att jag skulle ta den om jag fick betalt för det, för den lär kosta genom näsan att driva och lär låta därefter med.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

såg mycket bra ut