Världsrekord i 3dmark

Permalänk
Avstängd

Åh fy fan, 23k i 3dmark06!!!!! Väntar bara på att dom bryter igenom 100k gränsen i 01 nu.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Avstängd

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Tycker inte såna rekord ska gälla då det inte går att köra i den hastigheten en längre stund. Det är som att tillåta doping på ett 100 m lopp [/QU

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Techno_Bass
Som allt annat här i världen handlar om är PENGAR!
Skulle ni haft pengar/sponsorer så hade ni säkert gjort samma sak(alltså ha flytande kväve) och klocka vad som max gick för stunden.

varför borde det inte gälla? bara för din core i 3dmark blir så mycket sämre jämfört med hans...?
att inte tillåta ln2 är som att förbjua dom tävvlande o springa i ett 100m lopp.

@ techno_bass... nej du skulle inte kunna ta wr bara för du har mycket pengar,det krävs faktisk lite mer än bara pengar,så länge du inte betalar någon riktigt bra för att hjälpa dig o ta wr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Tycker inte såna rekord ska gälla då det inte går att köra i den hastigheten en längre stund. Det är som att tillåta doping på ett 100 m lopp

Det var bland det dummaste jag hört. På vilket sätt överhuvudtaget går dom "in i processorn" och gör ändringar på den fysiskt?

Ungefär lika dumt som:

Citat:

"Rekorden för de som klättrat uppför Mount Everest borde egentligen inte räknas, för de kan ju inte överleva där uppe hela livet."

Vad är det för skillnad gentemot att använda luftkylning och extremklocka? Finns bra många olika kylare till det med och den snabbaste hastigheten de kommer upp i då är nog inte heller 24/7 stabil. Fan tänk

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
Här har ni honom i film gjord av Nvidia:

http://download.nvidia.com/downloads/nZone/videos/Overclocker...

Asså fan va billigt det måste vara i USA!

2 stycken 8800GTX 1200$ = 8 717,40 SEK ger dig 1 200,00 USD

I sverige ska dom kosta 6000:- och 2700:- till får man för ettill GTX kort! Helt sjukt!

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Avstängd

Ni som gnäller, jag tror ni har hamnat lite fel.

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Musikälskare

Pengar Pengar...

Ge mig lite så kan jag slå alla rekord i världen !

*joke*

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Vilket whine...
Om man tycker det är ointressant med WR så borde man juh hålla sig ifrån den här tråden, snarare än att posta strunt och egna åsikter.
Själv är jag grymt imponerad över hur hårt man kan pressa hårdvara, således är jag oxo intresserad av WR i prestanda tester.

23K är imponerande!

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loler
Asså fan va billigt det måste vara i USA!

2 stycken 8800GTX 1200$ = 8 717,40 SEK ger dig 1 200,00 USD

I sverige ska dom kosta 6000:- och 2700:- till får man för ettill GTX kort! Helt sjukt!

Kan tänka mig att priserna är före skatt. Vet inte vad den ligger på. Kan tänka mig att det är olika i olika delstater, och därmed praxis att ange priser före skattpåslag.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Kan tänka mig att priserna är före skatt. Vet inte vad den ligger på. Kan tänka mig att det är olika i olika delstater, och därmed praxis att ange priser före skattpåslag.

Har en kusin i USA och hon säger att det är så billigt.

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Medlem

Alltså, doms senaste 50 WR i 3dmark superpi osv. har EXAKT samma
diskussion med samma argument från båda sidor uppstått,
Känns inte som ni kommer någon vart!

Permalänk

satan i gatan vilka poäng!!!! Kul att min nuvarande asgamla sunkburk pressar hela 2500p på 3dmark05 har en bit kvar till 30 449 :D:D:D

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att man inte borde tillata overklockning pa nya grejer, eller dyra. Borde bara vara tillatat att anvanda t.ex. luftkylning pa mellansegment-komponenter. Allt annat e ju missvisande. For sadan overklockning e ju "jatteintressant"...

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem

Jag tycker mig höra nån med ÅÄÖ-problem, men du har en poäng.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Nej men herregud vilka kommentarer. Gud vet om det inte är jantelagen som spökar.

Asfränt!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ciquid
Har en kusin i USA och hon säger att det är så billigt.

ne det är just därför hon inte betalar lika mycket skatt
i sverige får man tulla när man besteller från usa..

lite synd att så många tråkiga personer ska hänga på swec,måste ni klaga på allt,varför inte överklocka när man kan...??
sweclockers borde byta namn tycker ja för det här med clockers passar absolut inte så bra med den här sidan längre.. :/

Permalänk
Medlem

Snart slår dom 100k gränsen i 06. Då kan vi börja snacka.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk

Bara att gratta KingPin. Snyggt!

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Coolt vore det om tex. Dell skulle sälja några exklusiva XPS-riggar innehållande samma grejer som Kingpin hade men med Mach2 kompressor-kyld CPU och GPUs. Allt överklockat och stabilt för 24/7 körning med runt 20 000p i 3DMark 06.

......man kan ju alltid hoppas.....men coolt värre vore det. Bara för att visa att man kan klocka märkesdatorer också, bara moderkorten inte hade haft låsta sunkiga bios.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd

typ en sån där burk blade :D? overklokk som har bygg den
man behöver inte dell om man vill ha prestanda för deras prestandadatorer är bara onödigt dyra imho.

ska bli nice o se kinc böra bencha igen med g80

Permalänk
Medlem

mm galet sköna scores.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingo_ATI
Nice! Blir nog en hel del nya världsrekord senare.

Det kommer bli världsrekord varje gång dom släpper en ny och bättre hårdvara. So whats the big deal?

Permalänk
Medlem

Överklocking är ganska tråkigt iom att den med mest pengar vinner, man behöver inga avancerade kunskaper annat än att kunna öppna ett program och trycka på start benchmark.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
Överklocking är ganska tråkigt iom att den med mest pengar vinner, man behöver inga avancerade kunskaper annat än att kunna öppna ett program och trycka på start benchmark.

Men kan inte detta nedklankande på extremöverklockare sluta! Klart de kan mycket mer än så. Allt småpillade som krävs för att verkligen nå en hög överklock kräver ju lite kunskaper om man säger så. Pengar är ju iofs inte helt fel.

Men kul och se vad GF8800 går för iaf!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Tycker det är kul för Kinc och Kingpin att de kan slå rekord varje år. Tala om intresse som ligger bakom deras överklockningsintresse. Plus att de har spons från dataföretag.

Iofs, tänkte jag börja överklocka själv när jag uppgraderat min dator i mitten av 2008. Ska köpa Zalmans vattenkylningssystem till den.

Vore roligt ifall en åttakärnig cpu från Intel eller AMD kommit, när jag ska uppgradera.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nätokraten
Tycker det är kul för Kinc och Kingpin att de kan slå rekord varje år. Tala om intresse som ligger bakom deras överklockningsintresse. Plus att de har spons från dataföretag.

Iofs, tänkte jag börja överklocka själv när jag uppgraderat min dator i mitten av 2008. Ska köpa Zalmans vattenkylningssystem till den.

Vore roligt ifall en åttakärnig cpu från Intel eller AMD kommit, när jag ska uppgradera.

Det är lika roligt med ny hårdvara och nya världsrekord som det är tråkigt med folk som skriver data, DATA när de menar dator, jag syftar på "dataföretag". I alla fall vi här på sweclockers borde veta skillnaden på just data och dator. Stavning och annat kan man ha överseende med, det finns skrämmande exempel på stavning också...men men...snälla inte DATA! Det heter DATOR! Notera nu att både data och dator är lika korrekta att använda, men om de används i rätt sammanhang.

Det borde finnas en FAQ för detta om det inte redan finns en.

Angående det här med överklockning och pengar. Det är klart att man behöver pengar för att ha råd med de senaste prylarna för att ha en chans att vara med i överklockningstoppen. Men vi får också tänka på att dessa människor är beredd att lägga ner mycket, kanske all sin lediga tid och sina pengar på just detta. Det är kul med folk som är så engagerad i en viss sak men jag kan också hålla med om att imponerande inte är rätt ordval för min del angående dessa överklockningar, i alla för det mesta.

Jag tror säkert att fler skulle kunna överklocka mycket bra bara de hade pengarna. Det man däremot skall imponeras över är, som jag sa, tiden och pengarna som de offrar för att lära sig det man behöver veta.

Men men, man kan alltid hitta saker och människor att imponeras över. Senast idag pratade jag med några polare som pluggar juridik och som lägger ner hela sin tid och kraft i flera år för att få ett fint jobb som de kan vara stolta över, det är inte lätt att ligga i toppskiktet i sådana klasser. Själv pluggar jag en lite mer soft utbildning för att ha tid och kraft över till annat, däribland mitt dator och teknikintresse. Ett annat exempel är toppidrottare som tex. gymnaster eller de flesta toppidrottare egentligen som också lägger ner hela sin själ för att bli bäst i just sin idrott. Ställ det i relation till att lägga ner tid och kraft på att klocka en dator för att jaga ett världsrekord. Förstå mig rätt när jag säger att det är coolt med hårdvara som pressas till sina gränser, men imponerad, nja inte om man ställer det i relation till vissa andra saker. Men som sagt, förstå mig rätt.

Klocka på grabbar och tjejer!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
jo det är dom bästa som blir sponsrade
även om man har spons så måste man kunna klocka o tweaka o löda o göra en massa andra saker för att ta wr.

Klocka är inge större problem, tweaka gör de flesta och lödning brukar vara basic. Det är möjligt att han har en massa kunskap men pengar är vad som främst behövs.

Permalänk
Medlem

har precis beställt ett sådant grafikkort och en hel del andra saker
Längtar sjukt mycket på att mina saker ska komma nu när ja ser detta men man kommer ju alldrig upp i dom här poängen endå men men. har ju inte heller råd me att köpa 2st sådana grafikkort så

Visa signatur

Har sålt min speldator :)