Permalänk
Medlem

Kortslutit moderkortet?

EDIT: Verkar som att det är graffet det är fel på, söker mig till det forumet istället.

Tjeena. Byggde precis ihop en dator, men nu startar den inte. Alla fläktar går igång men den visar ingen bild utan piper bara, ett långt pip följt av ett kort (EDIT: Nu får jag ett långt följt av 2 korta, tror de låter som grafikkortet :S). Jag har provat att ta ut ramen, men det piper ändå och efter ha letat runt lite efter pc beeps på google lutar det åt att moderkortet är paj.

Min undring gäller själva ihopskruvandet mellan moderkortet och chassit. Normalt brukar man få med "upphöjare" i guldfärg som ger lite distans mellan mobot och chassit. Men det fick jag inte med detta chassi. Istället fanns det upphöjnader vid varje fastsättningspunkt, små kullar, så jag skruvade fast mobot där, såg till att det var distans mellan själva mobot och chassit, förutom vid fastsättningspunkterna där skruvarna sitter. Sen startade jag datorn och fick detta felet.

Har jag kortslutit moderkortet, eller låter det som jag har byggt ihop det rätt?

Datorn

Asus M2N-E
AMD X2 4200+
ATI X1950pro
1x1024MB KingMax DDR2 667MHz
420W noname nätagg

EDIT: Verkar som att det är graffet det är fel på, söker mig till det forumet istället.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2]