Problem med iTunes och processen System

Permalänk

Problem med iTunes och processen System

Hej!
Jag har Stora problem med iTunes på min dator..

Det som händer är att när jag startar iTunes och börjar spela nån låt så börjar processen "System" att använda upp en cpu kärnans hela kraft (Core 2 Duo). Detta pågår i ca 30s, för att sedan sluta i ca 2min och sen tar den all kraft igen etc etc.. datorn blir klart märkbart segare när all kraft går till "System" processen

Jag hade exakt samma problem på min gammla dator som på denna nya, oavsett vilka versioner av iTunes. Har virussökt och spywaresökt datorn utan att hittat nånting..

Jag kan spela musik utan några som helst problem med foobar2000!

För att göra allt tydligare så är det alltså Inte processen "Systemets Vänteprocess" som uppför sig på detta vis, utan en process som Endast heter "System". All hjälp uppskattas!

Datorn har följande konfig:
Inte Core 2 Duo E6600
ASUS P5B Deluxe WiFi (hummelihum nånting)
Crossair DDR 2, 2gb
Samsung SATA-2 Spinpoint
X-Fi Fatality
XFX GeForce 7950GT Extreme

/awai-benda

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem, processen som heter System tar 60-80% av CPUn och iTunes resten. Kan i princip inte göra något annat när iTunes är igång. Riktigt irriterande. Tänkte byta till något annat än iTunes men jag tyckte inte alternativen var i närheten av lika bra.

Har letat runt en del men inte någon bra lösning.

Har du musiken på en extern HD? Jag har det men tycker inte att det borde orsaka problem. Kör med gamla iTunes 6:an eftersom jag tyckte 7:an var ännu långsammare. Har läst om många som har problem med 7:an på PC.

Permalänk

Har inte musiken på nån externdisk. Allt ligger på en och samma hdd.

När jag hade problemet på min gammla dator så lyckades jag hitta nån information om att processen System kunde skena om man har felande USB-portar (alltså hårdvaran). Men har svårt att tro att det är det på min nya dator också.

Virus och spyware ska också kunna vara nån orsak till det med den info jag hittat, men något sådant finns inte på datorn heller som sagt..

Mycket irriterande detta, eftersom jag dessutom har en iPod.. struligt att få över musik till den nu..

Och jag hade samma problem med 6:an som sagt, dock inte från början, kan ju vara så att det är 7:an som strular till det iaf.. eftersom 6:an strulade först efter att jag tagit bort 7:an och återinstallerat 6:an... hmmm

Ingen som har tips vinkar och förslag??

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awai-benda
Mycket irriterande detta, eftersom jag dessutom har en iPod.. struligt att få över musik till den nu..

Jag är ägare av en iPod, kör med MediaMonkey.
Tycker det fungerar bättre är iTunes på flera vis.
Det enda man inte kan göra med MM är att uppdatera firmware på iPoden.
Men jag kan starkt rekomendera MediaMonkey iaf.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prästen!
Jag är ägare av en iPod, kör med MediaMonkey.
Tycker det fungerar bättre är iTunes på flera vis.
Det enda man inte kan göra med MM är att uppdatera firmware på iPoden.
Men jag kan starkt rekomendera MediaMonkey iaf.

Ditto that, Prästen!

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem

Det är väl något stort problem de hade med Itunes har jag för mig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marzocchi05
Ditto that, Prästen!

Ditto?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

Klistrat från Urban Dictionary:

Ditto

ditto mark: a mark used to indicate the word above it should be repeated
repeat an action or statement; "The next speaker dittoed her argument".

The word "ditto" is commonly used as a way of saying "me too", or "I agree".

Person 1: "I hate you!"
Person 2: "Ditto!"

Person 3: "I love this song!"
person 3: "Ditto!"

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem

Jag avinstallerade nyligen Nod32 som jag tidigare kört med som antivrusprogram. Sen dess har jag inte samma problem med iTunes. Kör du med det? Verkar som om fler haft samma problem. Enligt denna tråd kan man ändra en inställning i Nod32 som skall fixa det http://digg.com/apple/iTunes_7_0_2_Released Ska installera det igen och testa.