Permalänk
Medlem

Call of Duty 3-tråden!

Som ni vet så släpptes spelet idag och CE nu på måndag. Så ni som har det kan skriva er Gamertag så kanske vi kan spela någon kväll. Och annars är det bara och prata på om spelet osv.

Gamereactors recension: http://www.gamereactor.se/recensioner/8931

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

thewallin här, har precis testat för första gången. Mycket kul, nu börjar det synas vad xboxen klarar, fan vad snyggt det var. Nu är det multiplayer dags.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa det, verkar väldigt kul. Blir antingen det här eller PES 6.

Permalänk
Medlem

Kanske man skulle köpa ändå, då ettan var superbt. Blir nog en upplevelse o spela COD3 på min 50" plasma som snart ska installeras på min kära vägg

Permalänk
Medlem

alltid skönare att köra hd på stor bild

hata allt under 50"

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Tänker köra det på projektor ikväll. 104tum och 720p. Kommer att bli mäktigt med allt pangande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
alltid skönare att köra hd på stor bild

hata allt under 50"

Mmm exakt Såg föresten Gears Of War hos en jobbpolare på hans 37" ASSÅ FETASTE grafiken, höll på o svimma. Att lira 360 spel på annat än en HD ready tv borde vara straffbart hehe.

Permalänk
Medlem

Jag älskar Wii, men helt seriöst kolla ingame videos på Wii versionen utav Call Of Duty 3, ser ut som rent skit, det finns typ inga shaders what so every, texturerna är superlågupplösta, smetiga, modellerna är odetaljerate, allt e glitchit som satan och allt är grått! Annars tycker jag att xbox360 och ps3 versionen ser extremt bra ut, tycker att Wii:n skulle kunna ha pungat ur mer visuellt sätt med tanke på att det är 2,5 ggr starkare än GC. Tror nog jag skaffar det till Ps3, full känsla

Visa signatur
Permalänk

ok,innan jag nu ställer frågan så vill jag bara säga att jag vill ha svaret så opartiskt som möjligt(helst utav en person som är helt neutral),alltså inget fanboy prat.

spelet kommer ju till alla 3 konsollerna,jag har ju i dagsläget bara 1 konsoll att välja på(xbox360).
men om man summerar allt som har med konsollernas prestanda,handkontroller,grafik,ljud osv att göra,vilken konsoll kommer det att funka "bäst" till?eller rättare sagt,vilken TROR ni det kommer funka "bäst" till(PS3 och wii har ju ej kommit än)?

PS: PC är uteslutet,så den behöver ej komma med in i bilden nu.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
ok,innan jag nu ställer frågan så vill jag bara säga att jag vill ha svaret så opartiskt som möjligt(helst utav en person som är helt neutral),alltså inget fanboy prat.

spelet kommer ju till alla 3 konsollerna,jag har ju i dagsläget bara 1 konsoll att välja på(xbox360).
men om man summerar allt som har med konsollernas prestanda,handkontroller,grafik,ljud osv att göra,vilken konsoll kommer det att funka "bäst" till?eller rättare sagt,vilken TROR ni det kommer funka "bäst" till(PS3 och wii har ju ej kommit än)?

PS: PC är uteslutet,så den behöver ej komma med in i bilden nu.

Svårt att säga eftersom vi bara har xbox360 versionen tillgänglig, jag kan bara säga så här: Detta är ett av de snyggaste 360 spelen jag sett än så länge, har även testat gears of war och det är nog det enda som ser bättre ut och det är inte med mycket. Massor av saker i rörelse hela tiden och mycket effekter, mycket nöjd med mitt inköp.
Tror säkert att det kommer att funka lika bra på PS3, Wii är jag mer osäker på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
Jag älskar Wii, men helt seriöst kolla ingame videos på Wii versionen utav Call Of Duty 3, ser ut som rent skit, det finns typ inga shaders what so every, texturerna är superlågupplösta, smetiga, modellerna är odetaljerate, allt e glitchit som satan och allt är grått! Annars tycker jag att xbox360 och ps3 versionen ser extremt bra ut, tycker att Wii:n skulle kunna ha pungat ur mer visuellt sätt med tanke på att det är 2,5 ggr starkare än GC. Tror nog jag skaffar det till Ps3, full känsla

Det är för att de bara portade över GC versionen , det är därför det ser ut som Xbox versionen . COD 3 är ett spel som skulle släppas till alla format men eftersom GC är mer lr mindre död nu så flytta de bara över det till Wii .

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk

Jaha, då har man klarat det. Jag tycker att det var lite väl kort, fast det var kul så länge det varade Tur att det finns en mp-del också.

Permalänk

Vet någon om det kommer komma till PC över huvudtaget? Och i såna fall när?

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Avstängd

Nej Call Of Duty 3 kommer inte till PC... däremot Call Of Duty 4. Som inte är bestämt vilket namn det ska få...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Nån som har problem och joina till servers?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av demonclaw
Det är för att de bara portade över GC versionen , det är därför det ser ut som Xbox versionen . COD 3 är ett spel som skulle släppas till alla format men eftersom GC är mer lr mindre död nu så flytta de bara över det till Wii .

men vafan, detta är Wii en ny konsoll, de ska inte hölla på o porta över spel från gammla GC till den herregud, hur skulle 360 se ut me massa 360 titlar, exempelvis cod då, fyfan va

tänkte att d va nåt fel, såg för gråt, glitchit o skitigt ut kolla shaderserna ser helt knas ut

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Nån som har problem och joina till servers?

jepp, kommer inte in på en endaste...
kom in på en igår men det var bara 3 pers inne då.

en annan kass grej är att man inte kan ställa in brightness i multiplayer, inställningen verkar bara gälla singleplayer och inte ens där verkar det sparas om man stänger av spelet.

Permalänk

bestälde det igår så vi får se om jag får det på tisdag, då jävlar ska spelas, har bara spelat cod ett och två demon så detta blir nog en upplevelse

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Medlem

Kan man spela flera på samma konsoll över live? Som i Halo 2 där en heter GAMERTAG och den andre GAMERTAG(guest) eller liknande? Den funktionen saknar jag i CoD2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omni
jepp, kommer inte in på en endaste...
kom in på en igår men det var bara 3 pers inne då.

Japp. Men jag kommer nog in på servrarna bara jag försöker tillräckligt länge, ibland kan man slippa in direkt andra gånger försöka i flera minuter.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

har fastnat lite i spelet, scottska delen när man är vid ett gammalt igenvuxet hus med lite lador. Kommer fan inte vidare. Dom andra klättar över en mur men jag kommer fan inte över.. hur gör man? kommer inte in i nedervåningen på huset, bara övervåningen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
alltid skönare att köra hd på stor bild

hata allt under 50"

....Jag har en 32"lcd och det är inget fel å spela på den....LCD äger plasma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
men vafan, detta är Wii en ny konsoll, de ska inte hölla på o porta över spel från gammla GC till den herregud, hur skulle 360 se ut me massa 360 titlar, exempelvis cod då, fyfan va

tänkte att d va nåt fel, såg för gråt, glitchit o skitigt ut kolla shaderserna ser helt knas ut

Vart ju samma visa med 360 i början. GUN, Tony Hawk och en bunt andra spel vart ju raka portar ifrån Xbox versionen.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Så jävla irriterande!

Kan inte joina ranked, player matches med 5 stjärnor i connection blir bar a"no game session" och de med 1 stjärna(kas sping) kan jag joina.

Jag har gjort allt som folk skrivit.

Så jävla snyggt att släppa ett spel såhär....grrrrr

Permalänk
Medlem

Ibland händer det samma för mig med, men brukar komma in på en server efter några byten.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Spelade igenom det idag, nu måste ja köpa Gears of War

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Ska detta verkligen inte komma till PC? När ska 4an komma då?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

nej CoD3 kommer inte till PC, däremot lär Cod4 (med annat namn) komma någon gång under nästa år och ha stöd för dx10 o en massa ögongodis. dock tror jag inte att cod2 communityn kommer att upphöra som den gjorde med cod1. tror faktiskt inte att cod4 kommer bli en sån bra hit. ialla fall inte när det gäller proffs spelare

Permalänk
Medlem

Jag vill ha på dator!!!!! Vemfan kan spela cod med handkontroll? Man kommer liksom kunna knäppa en fiende var femte minut.

- Oj oj vänta stanna där jag skall bara sikta det tar bara en liten stund till...
nämen oj då han sprang iväg. Jag vet jag skaffar ett maskingevär och skjuter slut på hela magasinet tills jag träffar nått.

Jag menar varför kommer det så jäkla mycket fps till ps3? Man kan ju inte komma i närheten av spelupplevelsen mad mus. TV-spel är bra på fighting raceing inte så mycket mer.

COD2 är lätt ett av mina favospel och nu kommer jag inte kunna spela 3an, iaf inte på samma sätt. Damn u god!!!!!!

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
Jag vill ha på dator!!!!! Vemfan kan spela cod med handkontroll? Man kommer liksom kunna knäppa en fiende var femte minut.

- Oj oj vänta stanna där jag skall bara sikta det tar bara en liten stund till...
nämen oj då han sprang iväg. Jag vet jag skaffar ett maskingevär och skjuter slut på hela magasinet tills jag träffar nått.

Jag menar varför kommer det så jäkla mycket fps till ps3? Man kan ju inte komma i närheten av spelupplevelsen mad mus. TV-spel är bra på fighting raceing inte så mycket mer.

COD2 är lätt ett av mina favospel och nu kommer jag inte kunna spela 3an, iaf inte på samma sätt. Damn u god!!!!!!

HAHA! Du har sååå fel, det går utmärkt att spela med handkontroll...låt mig säga: att om du inte klarar av Call of Duty 3 så är du smått en looser

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum