Extrem överklockning av Geforce 8800 GTX

Permalänk
Melding Plague

Extrem överklockning av Geforce 8800 GTX

Vad gör man om man lyckas komma över två stycken Geforce 8800 GTX-baserade grafikkort? Om man heter Shamino är det endast överklockning som gäller, och han har publicerat en artikel som visar hur han får 22 799 poäng i 3dmark06 via extrem överklockning.

Läs nyheten: Extrem överklockning av Geforce 8800 GTX

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

jobbigt att vara begränsad av 4.6Ghz

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Oroande att det är processorn som tar stopp i ett 3D-program, med tanke på att c2d är tänkt att hålla i minst ett år till! Känns som grafikkorten blir mindre och mindre utav en slags flaskhals i spel.

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk

ja vad säger man grattis?

Permalänk
Medlem

"Oroande att det är processorn som tar stopp i ett 3D-program, med tanke på att c2d är tänkt att hålla i minst ett år till! Känns som grafikkorten blir mindre och mindre utav en slags flaskhals i spel. "

Sant...

Permalänk
Medlem

Aj fan att grafikkorten har dragit ifrån processorerna.

Värstingklockning är väll det minsta man kan säga om detta efter bilden. Sicket monsterbygge.

Permalänk
Medlem

Precis som Kingpin beskrev om processorn i denna nyhet:
http://www.sweclockers.com/nyhet/?id=5128

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Minst sagt extremnt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tessa
"Oroande att det är processorn som tar stopp i ett 3D-program, med tanke på att c2d är tänkt att hålla i minst ett år till! Känns som grafikkorten blir mindre och mindre utav en slags flaskhals i spel. "

Sant...

Nu kommer jag framstå som världens bakåtsträvare, men...

Det kan ju även tyda på att 3Dm06 inte är lämpligt som mätmedel... Har länge tyckt poängen i det varit litet fishy... Är ingen grafikexpert, men tycker det verkar som om 05 var bättre genomtänkt för den tidens kort (Dx9 + SM2.0).

Sen tycker jag faktiskt det är svinbra om man kan uppnå max prestanda med bara ett kort - då kan man fortsätta bygga LANburkar på mATX-moderkort, och utan 850W nätaggsmonster.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk

Hur är det att köra Quad-core med 3d-06? Har själva programmet stöd för det? Annars kan ju det åxå vara en orsak. Att den inte kan utnyttja cpun till max.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Hur är det att köra Quad-core med 3d-06? Har själva programmet stöd för det? Annars kan ju det åxå vara en orsak. Att den inte kan utnyttja cpun till max.

Tänkte på precis samma sak, jag undrar hur 3D-06 är anpassad för flera prollar, klarar den hur många som helst eller är den begränsad till en eller två kärnor?
Kör den inte maximalt på alla fyra kärnor så är det ju trist och klantigt av Futuremark.

Permalänk
Discokungen

3DMark06 fungerar fint med quadcore. Anledningen till att de inte använder Kentsfield är väl att moderkortet inte klarar av att klocka en Kentsfield och köra SLI samtidigt.

Edit: Jag tar tillbaka!
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=122394

Första screenshotten. Processorscore: 6862

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

nämen det ser ju nödvändigt ut :S

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Att processorn begränser är ju inte så konstigt, det gör den ju också när man kör t ex CoD 2 i DirectX 7.1 läge eller vad det är. När Dx10 kommer så kommer väl de där korten få mer att göra.

Permalänk
Avstängd

Ganska klent reslutat, ett oklockat kort ger väl runt 11000p och denna person körde med två kort. Men det är ju i alla fall över 20000p så man ska väl inte klaga

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Om CPUn flaskhalsar kanske en conroe 2,93 GHz vore lämpligare. Eftersom den klockar högre ...

Permalänk
Medlem

anledningen till att cpun blir flaskhals är antagligen den "låga" upplösningen i 3dmark 06 (1024*1280). Om man har sånna monsterkort så är det ju klart att man inte spelar i sånna upplösningar utan mkt högre. det är ju alltid så, ju lägre upplösning desto mer blir cpun flaskhlas

Permalänk
Avstängd

på bilden kör han inte med flytande kväve på cpun,utan cascade

ska bli kul o se vad kinc o overklokk o dom andra nordiska överklockarna kan göra åt saken.
kinc skulle börja köra efter nh recenserat 8800gtx kortet vad ja vet

EDIT: dom andvänder inte flytande kväve över huvud taget utan dice på gpuerna

Permalänk
Medlem

Varför är det olika bilder på grafikkorten på kartongerna?
http://resources.vr-zone.com/Shamino/evgadice/3.jpg

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk

KingPins grafikkortskylare ser ju ut att väga ett par kilo styck. Hur klarar korten det? Kan inte se några stag någonstans :-S

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
KingPins grafikkortskylare ser ju ut att väga ett par kilo styck. Hur klarar korten det? Kan inte se några stag någonstans :-S

http://resources.vr-zone.com/Shamino/evgadice/1.jpg

"I love this picture man, the solid container is so masssive I had to use a wooden peg so she doesn't snap the motherboard!"

Visa signatur

\\Intel P4 2.8GHz HT Northwood + Zalman 7700-CU\\1536MB PC3200\\Seagate Barracuda 80GB + Samsung Spinpoint 250GB SATAII\\Leadtek 6800 128mb 16/6 1.4V 415/855\\ASRock P4VT8+\\Iso 500W\\NEC ND-3500A\\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Aj fan att grafikkorten har dragit ifrån processorerna.

Värstingklockning är väll det minsta man kan säga om detta efter bilden. Sicket monsterbygge.

Därför ska vi frälsa DX10 som underlättar arbetet för processorerna.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC