Playstation 3 lanserad i Japan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av organics
"KÖP INTE PS3, köp Xbox360 om ni vill kunna lira samma speltitlar"

Samma spel? Hoppas du inser att de just skrev något väldigt dumt. Jag kan acceptera "liknande" spel, men inte "samma", för sen när har Xbox haft samma spelutbud som Playstation?

Jag ska iaf gå in i butik på releasendagen och köpa en direkt utan förbokning. Finns butiker som alltid har produkter i lager eftersom de inte har kunder, Expert är en av dem.

gl hf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Så här är det:

Sverige har enorma skatter på prylar i form av miljöskatt. Det är framförallt denna (och viss momsskillnad) som gör att saker kan vara så extremt mycket billigare i Tyskland t,ex. Jag tror inte det kommer skilja särskilt mycket i pris på en tysk PS3a och en japansk dito. Ta en titt på Media Marckt, de skulle ju ha rekordlåga priser i Sverige men inte fasen har de det. Alla skatter de måste betala gör att priserna ligger på ungefär samma nivå som OnOff, Siba m flera. Marginalerna är ganska hårt dragna för alla.

Vilka miljöavgifter pratar du om då? Det här vill jag väldigt gärna ha en källa på.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

att säga att just sony behandlar Europer illa kan jag inte hålla med om.
exempelvis så sänkte ms priset för 360 till 150$ bara 4dagar efter reales i japan. medan vi fick betala över 400 här.
Nintendos pris för wii i japan ligger på 1500:- nästan hälften av vad bergsala skall ha här. varför skall vissa företag få skit för något andra tycks komma undan med?. Kedjan av mellanhänder som skall ha pengar för en maskin blir mycket längre när maskinen kommer till europa än vad den var i japan. varje mellanhand skall ha lite förtjänst det plus andra skatteregler mm bidrar med prishöjningen.

Europa är inte en homogen marknad som usa och japan. jag skrev om det i mitt förra inlägg, att lansera en produkt i europa är mycket svårare än att lansera i usa och japan, även om marknaden är större. och varför skall man importera en maskin för 6000:- som man inte ens får garanti för?

br ser jag som en fördel. 9gb som dvdskivorna i boxen innehåller tror inte jag kommer räcka långt i framtiden. br öppnar upp för möjligheter. Men det är upp till spelutvecklarna att göra något bra av det. sony tillhandahåller redskapen, men det är upp till utvecklarna att använda dem på rätt sätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
att säga att just sony behandlar Europer illa kan jag inte hålla med om.
exempelvis så sänkte ms priset för 360 till 150$ bara 4dagar efter reales i japan. medan vi fick betala över 400 här.
Nintendos pris för wii i japan ligger på 1500:- nästan hälften av vad bergsala skall ha här. varför skall vissa företag få skit för något andra tycks komma undan med?. Kedjan av mellanhänder som skall ha pengar för en maskin blir mycket längre när maskinen kommer till europa än vad den var i japan. varje mellanhand skall ha lite förtjänst det plus andra skatteregler mm bidrar med prishöjningen.

Europa är inte en homogen marknad som usa och japan. jag skrev om det i mitt förra inlägg, att lansera en produkt i europa är mycket svårare än att lansera i usa och japan, även om marknaden är större. och varför skall man importera en maskin för 6000:- som man inte ens får garanti för?

br ser jag som en fördel. 9gb som dvdskivorna i boxen innehåller tror inte jag kommer räcka långt i framtiden. br öppnar upp för möjligheter. Men det är upp till spelutvecklarna att göra något bra av det. sony tillhandahåller redskapen, men det är upp till utvecklarna att använda dem på rätt sätt.

Personligen hatar jag Bergsala. Maken till kundfientligt företag får man leta efter. Deras attityd tycks vara att kunden existerar för deras skull.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Med tanke på at man ska installera spelen (eller kan installera dom iallafall), och det tar en 4-5 GB pr spel, så är inte 60 GB mycket.

Klart det är stor efterfrågan efter 2.5" diskar. Vad sitter det för diskar i laptops?

Varför ska man installera när man kan köra direkt från skivan?
Lägre laddningstider mellan banorna möjligtvis, men tror inte spelen kommer "laddnings-lagga" mitt i spelet.

Och varför skulle man köpa film online som fyller den relativt lilla hårddisken när man kan köpa nya generationens High-def filmer på en 25 GB (per lager) skiva?
Jag hoppas Blu-Ray vinner över HD-DVD pga den kan lagra mer än HD-DVD.
BR skivor ska kosta mer att tillverka, just nu, men om det blir en standard kommer den troligtvis går ner, speciellt när det inte är så nytt längre.
Har sett en del filmer på import på BR, förhoppningsvis blir det en svensk marknad också.
PS3:an verkar vara en kompetent mediaspelare även om fjärrkontrollen verkar rätt så 80-tal

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Varför ska man installera när man kan köra direkt från skivan?
Lägre laddningstider mellan banorna möjligtvis, men tror inte spelen kommer "laddnings-lagga" mitt i spelet.

För at det är jobbigt at vänta 25 sekunder istället för 5 sekunder när en ny bana skal laddas?
Dessutom är jag säker på at några spel kommer att kräva det - även om Sony säger det är en valmöjlighet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Och varför skulle man köpa film online som fyller den relativt lilla hårddisken när man kan köpa nya generationens High-def filmer på en 25 GB (per lager) skiva?

För att du får filmen/serien et halvt år innan? För att det kostar 1/5 så mycket? För att det är lättare?

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Med tanke på at man ska installera spelen (eller kan installera dom iallafall), och det tar en 4-5 GB pr spel, så är inte 60 GB mycket.

Installera spelen på hårddisken från skivan menar du? Det är ju olagligt, då kan jag ju hyra ett spel och sedan föra över det till hårddisken. Det enda du kommer kunna installera är demos och billiga budget-spel.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Installera spelen på hårddisken från skivan menar du? Det är ju olagligt, då kan jag ju hyra ett spel och sedan föra över det till hårddisken. Det enda du kommer kunna installera är demos och billiga budget-spel.

Precis så jag menar, och nej, det är inte olagligt.
Och nej, du måste fortfarande ha skivan i - men det kommer att ladda mycket fortare.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
För at det är jobbigt at vänta 25 sekunder istället för 5 sekunder när en ny bana skal laddas?
Dessutom är jag säker på at några spel kommer att kräva det - även om Sony säger det är en valmöjlighet.

Jag har inga problem pausa 25 sekunder efter att ha klarat en bana.
Sen sparar man på HD efter ett tag inne i en bana (i de flesta spel).
Det snabbar upp lite iaf (laddar ens inventory osv.)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
För att du får filmen/serien et halvt år innan? För att det kostar 1/5 så mycket? För att det är lättare?

Och sämre kvalitet. För jag tror inte man kommer tanka hem 25-50 GB filmer.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
att säga att just sony behandlar Europer illa kan jag inte hålla med om.
exempelvis så sänkte ms priset för 360 till 150$ bara 4dagar efter reales i japan. medan vi fick betala över 400 här.
Nintendos pris för wii i japan ligger på 1500:- nästan hälften av vad bergsala skall ha här. varför skall vissa företag få skit för något andra tycks komma undan med?. Kedjan av mellanhänder som skall ha pengar för en maskin blir mycket längre när maskinen kommer till europa än vad den var i japan. varje mellanhand skall ha lite förtjänst det plus andra skatteregler mm bidrar med prishöjningen.

Europa är inte en homogen marknad som usa och japan. jag skrev om det i mitt förra inlägg, att lansera en produkt i europa är mycket svårare än att lansera i usa och japan, även om marknaden är större. och varför skall man importera en maskin för 6000:- som man inte ens får garanti för?

br ser jag som en fördel. 9gb som dvdskivorna i boxen innehåller tror inte jag kommer räcka långt i framtiden. br öppnar upp för möjligheter. Men det är upp till spelutvecklarna att göra något bra av det. sony tillhandahåller redskapen, men det är upp till utvecklarna att använda dem på rätt sätt.

Givetvis ärdetskillnadermellan marknadena, och att det därför alltid kommer var dyrare här än "där" är ju givet. Men sådana skillnader som finns idag är ju bara löjliga.

Sen klagar jag inte på Sony specifikt, jag är lika jäklig mot alla företag som uppför sig likadant, men nu gällde det ps3, och då alltså sony.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Jag har inga problem pausa 25 sekunder efter att ha klarat en bana.
Sen sparar man på HD efter ett tag inne i en bana (i de flesta spel).
Det snabbar upp lite iaf (laddar ens inventory osv.)

Ok. Så, om du har möjligheten att vänta 5 sekunder istället för 25, så väljer du 25? Många som irriterar sig på loading-tider.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Och sämre kvalitet. För jag tror inte man kommer tanka hem 25-50 GB filmer.

Visst är det så. Men, med tanke på hur många som laddar hem dårliga kopior idag på olagligt vis, och ser på, så tvivlar jag på att dom bryr sig så mycket om kvaliteten

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Visst är det så. Men, med tanke på hur många som laddar hem dårliga kopior idag på olagligt vis, och ser på, så tvivlar jag på att dom bryr sig så mycket om kvaliteten

Vem gör det? Trodde det bara var HD-kvalitet som gällde idag

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
För at det är jobbigt at vänta 25 sekunder istället för 5 sekunder när en ny bana skal laddas?
Dessutom är jag säker på at några spel kommer att kräva det - även om Sony säger det är en valmöjlighet.

För att du får filmen/serien et halvt år innan? För att det kostar 1/5 så mycket? För att det är lättare?

det var faktiskt en bra uppskattning. tiderna det talats om hittills är exempelvis 12 sekunder för Bluerayladdning och om man installerar 5GB av spelet så blir det 3 sekunder. hela spelen kommer troligen inte att gå att lägga in utan enbart de mest använda komponenterna.

kanske inte så nödvändigt på nått RPG där man harvar runt i två timmar på ett område mellan varje större inladdning, men har man kört ett gäng snabba rundor i en figheter blir man rätt trött på loadingskylten ärligt talat.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Se tidigare, en fördubbling i priset kan inte förklaras av det du påstår. Det är ren girighet, ingenting annat.

Girighet?!?! alltså, höjden av naiva uttalanden börjar bli lite väl hög. Enda gången man ens kan nämna girighet när det gäller företag är när de utnyttjar personal/köpare på ett oetiskt sätt... Annars har alla företag ett gemensamt mål... tro det eller ej *håll i er nu* att dom vill gå med VINST! och inte ens det är ett egoistiskt skäl för bakom varje stort företag står en mängd investerare som vill ha utdelning på sitt placerade kapital. sony höftade inte heller med denna prissättningen för att vara elaka.... Bakom en prissättning görs stora ekonomiska analyser. För att förenkla en sån analys kan man säga att dom börjar med att titta på hur konjunkturen är i ett område/land/världsdel, hur stor köpkraften är etc. sen använder man något som kallas för matematik och räknar ut en break even. dvs. hur många konsoller dom kan tänkas sälja för en viss summa för att gå +/- noll... sedan utgår man ifrån de faktorer från sina analyser och sätter ett visst pris kontra hur många sålda konsoller man räknar med för att nå högsta möjliga vinst.

Sony är inte elaka... Microsoft är inga bovar...

Det jag dock kan hålla med om är att Sonys spyware var ett exempel på ett mycket tveksamt tillvägagångssätt. Men än en gång skyddade dom bara sitt intresse (läs vinst) Dock på ett enligt mig felaktigt sätt.

Permalänk
Medlem

vidare, nån räknade ut att värdet av delarna och arbetet för en Mac Mini låg på under 2000 kronor, den kostar 6000. ..vilket råkar vara exakt vad PS3 beräknas kosta.

(nån på fullt allvar som tror att delarna i en Mac Mini är värda mer eller att den är mer komplicerad att montera?)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Girighet?!?! alltså, höjden av naiva uttalanden börjar bli lite väl hög. Enda gången man ens kan nämna girighet när det gäller företag är när de utnyttjar personal/köpare på ett oetiskt sätt... Annars har alla företag ett gemensamt mål... tro det eller ej *håll i er nu* att dom vill gå med VINST! och inte ens det är ett egoistiskt skäl för bakom varje stort företag står en mängd investerare som vill ha utdelning på sitt placerade kapital. sony höftade inte heller med denna prissättningen för att vara elaka.... Bakom en prissättning görs stora ekonomiska analyser. För att förenkla en sån analys kan man säga att dom börjar med att titta på hur konjunkturen är i ett område/land/världsdel, hur stor köpkraften är etc. sen använder man något som kallas för matematik och räknar ut en break even. dvs. hur många konsoller dom kan tänkas sälja för en viss summa för att gå +/- noll... sedan utgår man ifrån de faktorer från sina analyser och sätter ett visst pris kontra hur många sålda konsoller man räknar med för att nå högsta möjliga vinst.

Sony är inte elaka... Microsoft är inga bovar...

Det jag dock kan hålla med om är att Sonys spyware var ett exempel på ett mycket tveksamt tillvägagångssätt. Men än en gång skyddade dom bara sitt intresse (läs vinst) Dock på ett enligt mig felaktigt sätt.

Det menar du inte? Vill sony tjäna pengar? No shit?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

har butikerna inget med priset att göra?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Äh!

Om man ska hårddra dethära med konsoler!

jag köper en konsol kan använda den i ca5 år (3 år och uppåt)
Om den kostar 6000/3 = 2k/år

Jag köper en dator som jag ska spela på för 15k...
och i dagens läge ska man väl vara glad om man kan hänga med 2år med den?!

15k/2 = 7500/år.....

SÅ VAD FAN GNÄLLER NI ÖVER?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TMFU
Äh!

Om man ska hårddra dethära med konsoler!

jag köper en konsol kan använda den i ca5 år (3 år och uppåt)
Om den kostar 6000/3 = 2k/år

Jag köper en dator som jag ska spela på för 15k...
och i dagens läge ska man väl vara glad om man kan hänga med 2år med den?!

15k/2 = 7500/år.....

SÅ VAD FAN GNÄLLER NI ÖVER?!

Aja, amen då så, då kan ju sony lika gärna ta 35.000 för PS3 eftersom den då ändå kommer vara billigare/år än en dator... fullt logiskt

När du köper en dator betalar du för bra mycket men än möjligheten till att spela. Nu har visserligen PS3 rätt stora möjligheter till annat också, men inte i närheten av en ordentlig pc. Så om du ska räkna värde på det där dätet så får du skärna ner priset på datorn rejält, eftersom det du då pårimärt ska jämföra är dess värde som spelmaskin och filmvisare. Oh då spel och film bara är en yna del av vad en dator kan göra så blir den där summan rätt liten.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Aja, amen då så, då kan ju sony lika gärna ta 35.000 för PS3 eftersom den då ändå kommer vara billigare/år än en dator... fullt logiskt

När du köper en dator betalar du för bra mycket men än möjligheten till att spela. Nu har visserligen PS3 rätt stora möjligheter till annat också, men inte i närheten av en ordentlig pc. Så om du ska räkna värde på det där dätet så får du skärna ner priset på datorn rejält, eftersom det du då pårimärt ska jämföra är dess värde som spelmaskin och filmvisare. Oh då spel och film bara är en yna del av vad en dator kan göra så blir den där summan rätt liten.

häpp. men nu när det går att installera ett operativsystem som är identiskt med det på en PC så kan man ju inte säga att möjligheterna skiljer sig längre. PS3 är en PC om man väljer att dra in ett operativsystem. om inte är det i sämsta fall en multimediaenhet sm det så käckt hette på nittitalet.

(och nu är det iof fritt fram att trolla hur mycket som helst om att en Linuxdist inte är ett OS, jag anser inte att Windows är ett fullgott sådant heller)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Aja, amen då så, då kan ju sony lika gärna ta 35.000 för PS3 eftersom den då ändå kommer vara billigare/år än en dator... fullt logiskt

När du köper en dator betalar du för bra mycket men än möjligheten till att spela. Nu har visserligen PS3 rätt stora möjligheter till annat också, men inte i närheten av en ordentlig pc. Så om du ska räkna värde på det där dätet så får du skärna ner priset på datorn rejält, eftersom det du då pårimärt ska jämföra är dess värde som spelmaskin och filmvisare. Oh då spel och film bara är en yna del av vad en dator kan göra så blir den där summan rätt liten.

Givetvis kan sony ta 35000 kr för sin burk, men de tar istället ett lägre pris för att få fler köpare och större vinst i slutändan. Att klandra ett företag för att de försöker maximera sin vinst är absurt, däremot är det fullt rimligt att klandra dem om de inte håller ingådda avtal eller INTE försöker få så stor vinst som möjligt.
Sen kan man ju alltid hoppas att de som tar ut ohemula priser straffas av kunderna med minskad försäljning så att de tvingas sänka sina priser.
Tror knappast att sony inte hellre skulle velat sitta i en situation där de hade nog med konsoller för att motsvara efterfrågan och kunde lansera över hela världen på en gång eftersom det skulle gett större vinster vilket jag tror deras ledning och ägare är betydligt mer intresserade av än att framstå som klåpare som inte kan hålla releasedatum. Nu har de dock inte tillräckligt med konsoller och istället kan man tänka sig att Nintendo och Microsoft får andelar som annars gått till Sony. Jag kan inte se något rationellt argument för att Sony gör som de gör för att djävlas istället för att bara försöka minska skadan av dålig produktionskapacitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RMgX
Givetvis kan sony ta 35000 kr för sin burk, men de tar istället ett lägre pris för att få fler köpare och större vinst i slutändan. Att klandra ett företag för att de försöker maximera sin vinst är absurt, däremot är det fullt rimligt att klandra dem om de inte håller ingådda avtal eller INTE försöker få så stor vinst som möjligt.
Sen kan man ju alltid hoppas att de som tar ut ohemula priser straffas av kunderna med minskad försäljning så att de tvingas sänka sina priser.
Tror knappast att sony inte hellre skulle velat sitta i en situation där de hade nog med konsoller för att motsvara efterfrågan och kunde lansera över hela världen på en gång eftersom det skulle gett större vinster vilket jag tror deras ledning och ägare är betydligt mer intresserade av än att framstå som klåpare som inte kan hålla releasedatum. Nu har de dock inte tillräckligt med konsoller och istället kan man tänka sig att Nintendo och Microsoft får andelar som annars gått till Sony. Jag kan inte se något rationellt argument för att Sony gör som de gör för att djävlas istället för att bara försöka minska skadan av dålig produktionskapacitet.

Jag tror du missade min poäng där...
tanken var att om man ska hårddra det på det där sättet så kan ps3 kosta absurda summor pengar och ändå vara billigare än en pc.

Och givetvis ska ett företag tjäna pengar. Att inbilla sig annat är ju som du säger absurt. Men sen kommer frågan om god smak, respekt för sina kunder och moral. Jag säger inte att de borde gå minus, absolut inte, men bara för att de kan vara giriga as, så tycker inte jag det per automatik medför att de tvunget skall vara det. Det ska absolut tjäna på det dem gör, men de behöver inte pressa blod ur sina kunder när de har en sådan position som de har, men ändå gör dem det. Det säger mig en hel del om hur de betraktar sina kunder.

Jag tycker de borde inse vilken roll de spelar, och hur stor vikt PS-serien bär med sig. Att då utnyttja detta till den absoluta bristningsgränsen genom att särbehandla bara vissa av sina kunder och sen helt plötsligt vägra inse detta tycker jag visar på total ignorans inför det faktum att de är beroende av sina kunder lika mycket som kunderna är beroende av dem om de vill ha deras produkter. Utan kunder är ett företag ingenting, så då tycker jag dessa kunder förtjänar lite respekt och rättvis behandling eftersom det är kunderna som rättfärdigar hela företagets existens...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag förstår hur du menar men set är lite självreglerande, tycker folk det är för dyrt men Sony fortförande har god marginal för vinst måste de sälja till ett lägre pris om de vill göra maximal vinst. Om folk däremot är beredda att betala vad de begär från början så är det fortförande ok, eftersom köparen är fri att välja om den vill köpa och rimligen inte kommer betala mer än vad den tycker en PS3 är värd.
Sen så håller jag med om att Sony sänder ett budskap om att Europa inte är lika goda kunder som USA och Japan genom att inte ha någon release här i tid oavsett om de har skäl till det ( för få PS3 ) och dessutom försöker hindra slutkunden att beställa från andra källor genom direktimport för att skydda sina kunder.
Jag tror det kommer att straffa sig och folk kommer att lägga pengarna på annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saruman
Här finns det bilder på PS3:an och vad som döljs under skalet:
http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2006/1111/ps3.htm

Den är stor som ett hus jämfört med wii. Undrar hur högljudd den är och hur varm blir den. Det är en ganska stor fläkt i den.

Jag har hört att PS3 ska vara extremt tyst och inte alls speciellt varm heller. (tror det var aftonbladet som testat en)

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Discokungen

Varm lär den bli men tyst tror jag nog att den är. I tysthet så är faktiskt ju större desto bättre.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld