Produkttest: Cooler Master Itower 930

Permalänk
Melding Plague

Produkttest: Cooler Master Itower 930

Hot-swap är något vi sällan stöter på i konsumentsegmentet. Cooler Master råder bot på situationen och lanserar Itower 930 med plats för fyra löstagbara diskar. Datorlådan är fullproppad med funktioner, men lever den upp till förväntningarna? Detta tar vi reda på i recensionen.

Läs produkttestet: Cooler Master Itower 930

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

I början verkade den riktigt bra, men det blev bara sämre å sämre. Men vill man ha en hotswap-enhet så.. HDD-tempsen var ju inte så bra, du testade inte att vända håll på fläkten? Så att den suger luft från hålen i kretskortet? Eller det kanske redan var så?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
I början verkade den riktigt bra, men det blev bara sämre å sämre. Men vill man ha en hotswap-enhet så.. HDD-tempsen var ju inte så bra, du testade inte att vända håll på fläkten? Så att den suger luft från hålen i kretskortet? Eller det kanske redan var så?

Om jag inte minns helt fel så blåser den luft in i lådan, dvs. suger luft från hårddiskburen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Kylningen verkar vara den sämsta jag har sett på ett bra tag.. Dom dära hålen ser inte mycket ut för välrden, hade nog hållt mig till Lian Lis lösning med riktiga hål i fronten på lådan så man får ordentlig genomströmning. För 1400kr så hade jag nog köpt ett P180 så fall. Som dessutom är ~200kr billigare

Permalänk
Medlem

Priset kan verka aningen högt, men en snabb titt hos Dustin avslöjar att en hot-swap-enhet från Promise med plats för fyra hårddiskar kostar över 2000 kronor.

Tycker det är ganska bra pris på chassit med tanke på vad hot-swap enheten kostar.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp

Priset kan verka aningen högt, men en snabb titt hos Dustin avslöjar att en hot-swap-enhet från Promise med plats för fyra hårddiskar kostar över 2000 kronor.

Tycker det är ganska bra pris på chassit med tanke på vad hot-swap enheten kostar.

så sant som de va sagt!

Permalänk
Medlem

det var ju fint

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Alltid jobbigt när man har för långt grafikkort.

Permalänk
Medlem

Vad ska man har en hotswap-enhet till? Är det bara jag som inte skulle ha någon somhelst användning av en?

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Vad ska man har en hotswap-enhet till? Är det bara jag som inte skulle ha någon somhelst användning av en?

Om du kör en server som är igång 24/7 så kör du troligtvis raid. Om en HDD går sönder så kan du ta ut den, sätta in en ny utan att behöva stänga ner servern.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xphase [/B]
Om jag inte minns helt fel så blåser den luft in i lådan, dvs. suger luft från hårddiskburen.[B]

Aha, jag trodde fläkten satt i fronten.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Alltid jobbigt när man har för långt grafikkort.

Jepp och DX10 korten är långa så denna låda lär inte bli något för gamers.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

hmm 1400:- för ett enormt fult chassi.. och ska man ha en server och köra raid
med behov av hotswap så kanske hmm nä inte ens då!!

Permalänk
Medlem

hotwap är grymt praktiskt

man slipper öppna chassit å hålla på å mecka å ha sig helt klart enklare!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anxious
hmm 1400:- för ett enormt fult chassi.. och ska man ha en server och köra raid
med behov av hotswap så kanske hmm nä inte ens då!!

Skönhet är subjektivt. Men jag tycker att lådan är rätt läcker. Jämför vad du annars kan få i ungefär samma prisklass:

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=ASPXNAV...
http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=ASXPLEB...
http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=AOA600A

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
hotwap är grymt praktiskt

man slipper öppna chassit å hålla på å mecka å ha sig helt klart enklare!

Ja det är riktigt praktiskt. Nu när external s-ata börjar komma på allvar är det rätt lockande att bara kunna rycka ut hårddisken och flytta till en annan dator.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Re: Produkttest: Cooler Master Itower 930

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Priset kan verka aningen högt, men en snabb titt hos Dustin avslöjar att en hot-swap-enhet från Promise med plats för fyra hårddiskar kostar över 2000 kronor.

Hrm?..
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010085457

Visa signatur

Raid is not backup