Permalänk
Medlem

Tror inte det skulle funka med olika kärnor (R520 och R580). På ett Crossfire kort alltså. På en SLI bräda kommer det INTE att funka, men det vore kul om så vore fallet. Fan vet, det kanske t o m funkar på gamla VIA plankor lol.
Det direkta svaret är väl att det kort du sätter i den primära PCI-E porten kommer att gälla och att den bara ignorerar det andra.
Men prova om du kan, du kanske bryter ny mark...
På ett CF kort så skulle väl det svagare kortet (X1800GTO) bestämma prestandan, om nu det skulle funka. Börjar bli lite rörigt nu va..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Vad skulle hända om man sätter i ett X1800GTO och ett X1900XT på ett SLI-kort?

Du burde kunne bruke flere skjermer på en gang (må vel støttes i noen drivrtuin), men du kan neppe regne med Crossfire funksjon. Det er mulig at det finnes noen tweaked drivrutin for dette på nettet ettersom VIA K8T890 ble testet med to identiske kort i Crossfire.

X1800GTO og X1900XT har vel ikke samme GPU, så det vil nok ikke gå ens med tweaked drivrutiner.

Permalänk
Avstängd

Hehehe, tror tammefasen jag ska prova nån dag och se vad som händer, det bör väl knappast bli något fel på något av korten vad jag kan förstå.. Iofs har jag ju ett nForce 4 SLI.
Har ju ett X1800GTO som bara ligger och samlar damm för tillfället..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Hur är det nu då?

Om jag köper ett ASUS P5B-Deluxe samt två st Sapphire X1950XT, kan jag då köra crossfire med dessa? Eller bör jag köpa ett kort med 975X-chipset, exempelvis P5W DH Deluxe?

Eller har ni något annat moderkort att rekommendera?

Permalänk
Avstängd

Hej.

Är det någon som kör dessa drivare på ATI X1950 Pro ?.

Catalyst 6.10 säger även den att den stöder "alla" X1950 kort. Men den stödde inte Pro korten.

Undrar om det är samma cenario i 6.11, dvs att PRO korten inte stöds...

Tacksam för svar.