Piratkopierad Vista inte så användbart säger Microsoft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
yep så verkar det..
köper man en DELL då är det endast DEN modellen och installation genom DELLs skiva som gäller..
Det verkar som man inte kan få en vetting XP version som man kan använda på andra ställen, för den är liksom "inställd" på att kopiera drivrutiner och annat skräp. Med då är det OEM vi pratar om..

om man köper en dator från komplett etc, får man inte en Riktig XP då?

Märkligt att det går på den Dellen jag hade sist.. fick med en XP skiva som går att använda till alla datorer plus andra märkesdatorer.. DELL powahhaaa..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

So what att tråden e gammal? Anywho:

Har skummat igenom tråden lite lätt och märkt hur många det är som gnäller över att det är så krävande att köra Vista, att dom måste skaffa nya datorer o så. Jag har en gammal sur Dell P4 2.8GHz, 1.5gb ram.. flyter på skitbra om jag ska vara ärlig. Problemet med "olagliga" kopior lär ju fortsätta med tanke på att om du bara vill få tag på nåt olagligt, så lyckas du, så enkelt är det. Läste också på första sidan i denna tråden att någon köpt dator efter dator, men inte fått med installationsmediat, utan bara cdnyckel? Urs att jag säger det men, det är ju det som är upphovsrättsskyddat som e olagligt att tanka o så? Då borde väl det räknas som att det egentligen är KODEN man inte får tanka ner? Jaja, det är mitt i natten nu, så jag gör säkert så att alla bara blir snurriga.. Men iaf, Allt går bara man vill!

Visa signatur

:: Intel Core i5-3750K @ 3.86GHz :: 16GB Vengeance 1600MHz :: XFX Radeon HD6950 2GB :: 1x 120GB SSD [WIN 7] :: 1x 1TB [SPEL / PROGRAM / FILM] :: 1x 500GB [INSTALLERADE SPEL] ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampis
Men iaf, Allt går bara man vill!

ja, det verkar inte bättre..

( )

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint