OCZ lanserar minnesserie för systembyggare

Permalänk
Melding Plague

OCZ lanserar minnesserie för systembyggare

Tillverkaren OCZ, som mest är känt för sina extrema överklockningsminnen, lanserade igår en ny minnesserie som kallas System Elite. Serien är främst till systembyggare och datorbutiker och är förutom rätt annorlunda kylflänsar hela vanliga minnen.

Läs nyheten: OCZ lanserar minnesserie för systembyggare

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

De ser ju rätt trevliga ut... mina Corsair-TWINX:or börjar kännas utdaterade... får nog bli en stor uppdatering av hela burken om ett år.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Undra när OCZ ska fatta att deras kylflänsar är helt värdelösa.

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubi
Undra när OCZ ska fatta att deras kylflänsar är helt värdelösa.

HAHA word.

Men de ser ju coola ut xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubi
Undra när OCZ ska fatta att deras kylflänsar är helt värdelösa.

Har du nåt bevis för det påståendet eller?

Visa signatur

Dator/HTPC: X2 4200+ - 2048MB Corsair VS - ASUS A8N32-SLi Deluxe - ATi Radeon HD2400XT - Audigy 2 Platinum Ex - Tagan 380W - 1,2TB HD - Lian Li PC-777 Limited Edition "snäckan"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T10000
Har du nåt bevis för det påståendet eller?

Det är som med ostar. Hålen är ju varken goda eller bra.....

Alvarligt talat. Jag kollade upp vad dom använde för material i sina "kylflänsar" och sen körde jag en flödesanalys i CFDesign. Kylflänsarna som är helt släta är mycket effektivare än dessa ruttna kylare med en massa hål i.

Det handlar om att det inte finns tillräckligt med massa som kan absorbera värmeenergin.

Tubi har allstå rätt.

Visa signatur

Foto:: | KM D5D | KM 18-70 | KM 75-300 | Sony 50/1.4 | Sigma 105 | Sigma 10-20 |
Dator:: | Opteron64@2800MHz | ASUS A8V Deluxe | 2x1024 DDR400 C2 | X1950Pro |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandola83
Det är som med ostar. Hålen är ju varken goda eller bra.....

Ja, precis vad jag tänkte skriva. Ingen vill väl ha smält ost på sina minnen.. lr?

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandola83
Det är som med ostar. Hålen är ju varken goda eller bra.....

Alvarligt talat. Jag kollade upp vad dom använde för material i sina "kylflänsar" och sen körde jag en flödesanalys i CFDesign. Kylflänsarna som är helt släta är mycket effektivare än dessa ruttna kylare med en massa hål i.

Det handlar om att det inte finns tillräckligt med massa som kan absorbera värmeenergin.

Tubi har allstå rätt.

Ok, tack för att du förklarade varför, är jobbigt med folk som bara säger att något suger utan att säga varför.

Visa signatur

Dator/HTPC: X2 4200+ - 2048MB Corsair VS - ASUS A8N32-SLi Deluxe - ATi Radeon HD2400XT - Audigy 2 Platinum Ex - Tagan 380W - 1,2TB HD - Lian Li PC-777 Limited Edition "snäckan"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T10000
Ok, tack för att du förklarade varför, är jobbigt med folk som bara säger att något suger utan att säga varför.

Det är också jobbigt när folk ifrågasätter fakta som är väldigt uppenbar och logisk.

Visa signatur

\\Intel P4 2.8GHz HT Northwood + Zalman 7700-CU\\1536MB PC3200\\Seagate Barracuda 80GB + Samsung Spinpoint 250GB SATAII\\Leadtek 6800 128mb 16/6 1.4V 415/855\\ASRock P4VT8+\\Iso 500W\\NEC ND-3500A\\