Inget Vista för Nforce 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Eller så betalar man inte för det.

Men det går ju inte att ladda ner säger ju Microsoft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuziN
Men det går ju inte att ladda ner säger ju Microsoft.

Det tror jag säkert på... m$ e bäst på säkerhet... finns inte alls sätt att spela Xbox 360 spel på live med brända spel... nädå

Visa signatur

Vanlig PS2a (DMS4 Pro)
Lego PS2a (DMS4 Pro) (på gång)
Vanlig Xbox (SmartXX v2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuziN
Men det går ju inte att ladda ner säger ju Microsoft.

Och det tror du på? Redan har dom börjat knäcka deras "säkerhet", även om dom skull elagt in dolda funktioner som inte visar sig direkt kommer någon kunna knäcka det, det är inga magiska superproggramerare på MS utan vanliga sådana, så det finns alltid någon som är bättre

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Bara för detta tog jag fram min nForce2 burk med 1024mb och 3200+.
Fungerade utmärkt med Vista.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Weeb och Mellwing, det var rätt mycket ironi i inlägget.

Permalänk
Medlem

Som sagt kör troligen vistabetan med xp drivrutiner vilket verkar funka bra. Men eftersom ms/nvidia inte kan garantera fulständig kompabilitet så säjer de att det inte kommer att funka för att slippa supporta.

Samma sak med kraven för hela vista, ms har (på nått dumt sätt) fått folk att tro att man behöver en übar-dator för att ens få igång vista. Själv körde jag jag rc1 betan på en p4 2ghz/ 512mb ram/ geforce mx440 utan några problem (utan aeroglass)

Permalänk
Medlem

Beta drivrutinerna för Nforce-2 till Windows Vista finns på Nvidias hemsida. Jag har själv laddat ner dom. Den enda buggen jag har upptäckt är att om man använder alternativ microfon så måste man klicka i det vid avrje omstart. Ignet större problem alltså

Nätverk SCSI ATA IDE Funkar utmärkt.

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bugg
Vem vill använda VISTA på ett nforce2 kort överhuvudtaget. Lär ju lagga sönder datorn :>

Ett flertal har redan påpekat att det du säger är fel, men jag kan ändå inte dra mig för att ännu en gång påpeka det samma.

Och för att svara på din fråga:
* Jag vill.
* Och det tror jag knappast.

Permalänk
Avstängd

Tror att Microsoft och hårdvaruföretagen sammarbetar för att tvinga folk att uppgradera både OS och hårdvaran, men kommer inte NVidia göra några drivrutiner till Vista då?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Ursäkta för att jag drar upp en gammal tråd, men testade Vista igår på ett AN7 med 2 gig ram. Sket sig totalt, Vista meddelade att det inte kunde hitta en bootbar hårddisk. Är en IDE-disk det rör sig om så alltså inget som hänger på SATA-kontrollern. Surt :(.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.