Samsung skrotar planer på kombinerad hd dvd/blu-ray

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag har en kompis som var på porrmässan i Las Vegas förra December och där var BlueRay icke existerande som media för den film som såldes där. Men HDDVD fanns det gått om, av de 13 gratisrullar han fick där var 7 av dem HDDVD. Så är du säker på att porrindustrin valt än?

Tvivlar på att de är riktiga HD-DVD filmer, förmodligen som Curly säger att det är WMV-HD utbränd på en DVD9 skiva.

Här har du några artiklar att läsa

http://www.afterdawn.com/news/archive/7236.cfm
http://www.pcworld.com/article/id,125618-page,1/article.html
http://www.gamespot.com/news/6142519.html
http://www.xbiz.com/news_piece.php?id=12735

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Med risk för att låta som om jag vet alldeles för mycket om porr industrion så tror jag att det i så fall var WMV-HD filmer på DVD9. Den första HDDVD spelaren lanserades nämligen 31 mars 06 i japan och 18 april i USA. Detta enligt det digitala oraklet, Wikipedia

De har HDDVD logan på sig iaf, men om spelarna inte kom förrän Mars måste det ju vara som du säger.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
De har HDDVD logan på sig iaf, men om spelarna inte kom förrän Mars måste det ju vara som du säger.

eller en logga som betyder HD DVD, inte HDDVD.

det borde ju vara snabbt avklarat att slänga in den i datorn och kolla hursomhelst.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamq10
Någon annan i tråden skrev att man inte hör skillnad på okomprimerad wav och 192kbps mp3, vad är det för trams? Skriv istället att du inte hör någon skillnad.
Ett känsligt öra och bra utrustning hör skillnad, ingen tvekan. Annars hade det inte funnits några dvd-audio eller sacd-spelare på marknaden.

Hah, och du tror alltså att du hör skillnad? Tyvärr, men det kan du glömma. Möjligtvis en pytteliten skillnad om du råkar ha enormt upptränade öron och spelar upp i en stereo för ett antal hundratusen. Vid 256kbit/s spelar det ingen roll hur bra stereo du har, mänskliga öron KAN inte höra skillnaden. De enda som motsäger sig detta är audiofiler, och det finns få som är så lättlurade som audiofiler. Människor som tror att en ljudkabel för 10.000:-/meter är bättre än en för 1000:- och så vidare.

Vet du förresten varför SACD var och är en flopp?
Rätt svar: För att det inte finns någon riktig hörbar skillnad vid stereo mot en CD-skiva.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Hah, och du tror alltså att du hör skillnad? Tyvärr, men det kan du glömma. Möjligtvis en pytteliten skillnad om du råkar ha enormt upptränade öron och spelar upp i en stereo för ett antal hundratusen. Vid 256kbit/s spelar det ingen roll hur bra stereo du har, mänskliga öron KAN inte höra skillnaden. De enda som motsäger sig detta är audiofiler, och det finns få som är så lättlurade som audiofiler. Människor som tror att en ljudkabel för 10.000:-/meter är bättre än en för 1000:- och så vidare.

Vet du förresten varför SACD var och är en flopp?
Rätt svar: För att det inte finns någon riktig hörbar skillnad vid stereo mot en CD-skiva.

När jag senast kodade hörde jag skillnad mellan 192kbit och 320kbit utan något problem när jag flippade fram och tillbaka.
Tror inte ens du behöver lyssna i en dyr stereo för att höra skillnad, nödvändigtvis låter inte mp3n sämre om du står och väljer mellan de två, men den låter annorlunda och det är fullt hörbart.

Att säga vad folk kan och inte kan är lite dumt. För några år sen pratade jag med någon som förklarade för mig att man inte kan se skillnad på allt över 40fps, jag har även pratat med de som säger att man inte kan se skillnad på något över 75Hz.
Vissa är känsligare och vet vad de letar efter, döm inte ut alla efter dig själv.
Blindtester fungerar för övrigt bara på att avgöra vilket ljud som låter bäst, inte om det är ljudskillnad.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB