Produkttest: Corsair Dominator

Permalänk
Medlem

jaa bryr man sig om 1-5fps och 9sekunder man slipper vänta i winrar så

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

inget för gamers iallafall...ger nästan ingenting, kan man lika gärna köpa ett 8800gts och några billigare stickor så får man mycket mer prestanda för sina 6500kr.
själv är jag inte så inne på ddr2 men på vanliga ddr så tjänar man mer eller mindre inget med latsenser under 2.5-4-4-7, men har man minnen på tex 3.0-5-5-8 så kan det bli lite skillnad, men dock nästan inget endå. så igentligen är det bara köpa ganska billiga minnen med havlpissiga latenser och satsa på något annat tex graffe för pengarna.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Mina PC5300 Mushkin-minnen för 2200:- gör ~970 MHz @ CAS 4-4-4-12 2,3 V och 1010 MHz @ CAS 5-5-5-15 2,3 V. Räcker gott och väl till min lilla dator. Nej, jag tycker inte att det är värt över 6000:- för ett par minnen. Det är mer än vad jag gav för processor och moderkort, och då blir det ändå en tusing över att köpa andra grejer för.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Beror på vilket system man har, den bästa divider du har för Core 2 är 1:1 Skall man överklocka köper man knappast PC4200 minnen till ett sådant system då minnesfrekvensen höjs så fort man höjer busshastigheten. PC6400 och uppåt är mer lämpligt. Höga minnesfrekvenser är viktigt då de dividers man använder inte är speciellt optimala. Men nu pratar vi förstås som Core 2 system. Hur höga minnesfrekvenser man behöver beror dock på vilken processor man har och hur man överklockar (ifall man sänker multipeln).

Nu är jag inte speciellt insatt i Core 2 Duo. Men i mitt AMD 64 s939 kör jag FSBn på 250mhz och minnena på 200mhz. Fungerar inte detta med Core 2 Dou system? Någon som sitter med ett Core 2 Dou och kör 1:1 skulle kunna testa att dra ner minnena till PC4200 hastighet och hur stor/liten skillnaden faktiskt blir. För om det inte blir så stor skillnad finns det ingen anledning till att köpa dyra minnen och köra 1:1

Jag vet dock inte om detta är möjligt eftersom jag inte är specillt insatt i Core 2 dou.

Permalänk
Medlem

Man kan inte köra lägre än 1:1 på Core 2 Duo, Happen.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
Man kan inte köra lägre än 1:1 på Core 2 Duo, Happen.

Jasså, det var ju minst sagt dåligt. Kan man göra det på X2 processorerna? Lägre än 1:1 alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
Man kan inte köra lägre än 1:1 på Core 2 Duo, Happen.

Beror väl på vilket chipset man kör också. Nya nVidia nForce 680i verkar kunna köra minnet osynkat med fsb, och då lär man ju kunna överklocka processorn utan att överklocka minnet. Men då är moderkorten svindyra istället...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Beror väl på vilket chipset man kör också. Nya nVidia nForce 680i verkar kunna köra minnet osynkat med fsb, och då lär man ju kunna överklocka processorn utan att överklocka minnet. Men då är moderkorten svindyra istället...

Ja just det, tänkte inte på 680i. Hade bara P965 och 975X inbegat i skallen.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Hur kan under 8% vara en bra överklockning? Idiotiskt! Och varför har pYjamas 5 rader i sin signatur?

[ot]Kör inte 800 x 600 [/ot]

Tycker det låter som en dålig affär.... skulle hellre lägga 6 tusen på ett grafikkort isf.

Visa signatur

Bibeln var skriven av folk som trodde jorden var platt....... Så undrar man varför man tycker kristna är konstiga?

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker testet visar att det är slöseri med pengar på att köpa dyrare minnen?
Det skiljer ju bara 5 fps i spel!!!

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk

Dyrare minnen kan nog vara försvarbart inom vissa gränser typ 500:- men aldrig 4000:- mera för 2GB minnen...

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Minnerna finns för ca 5000:- på komplett.se

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=328262

Enjoy

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExoduZ
Minnerna finns för ca 5000:- på komplett.se

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=328262

Enjoy

Det är inte samma minnen.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExoduZ
Minnerna finns för ca 5000:- på komplett.se

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=328262

Enjoy

Som redan har påpekats... Hade du länkat till dessa istället:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324987

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Hur kan under 8% vara en bra överklockning? Idiotiskt! Och varför har pYjamas 5 rader i sin signatur?

Jag ser bara 2. Det är nog din skärm som är smal..
Sry för OT:n men jag kunde inte hålla mig.

Mvh

Permalänk

Mera offtopic: Jag såg fem rader i 1280x960 på en 19" CRT med en vit kant till höger om sweclockers gulgråa. Nu ser jag dock bara 3 rader men en kille något inlägg udner har 4 rader. Jag tror killen smugit in och ändrat sin signatur =S

Jag var i alla fall inte full då. I alla fall inte vad jag kan komma ihåg!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Vad är eran rekomendation till mej ?

Jag har idag :
intel Core 2 Extreme X6800 (2,93GHz)

och har 4 st Kingston DDR2 PC2-5400 667Mhz
Bör jag köpa något bättre? Och hur mycket vinner jag om jag skall upp ett steg
inte 4 steg...och betala 6500:-....det är för dyrt som ni nämde...jag håller med

Men jag vill köpa ett bra moderkort som jag kan överklocka med 10% inte mer... och det blit 3,22MHz för jag vill inte ha Vatten slang i min dator...
Skall inte heller hålla på med Atomforskning ...

Visa signatur

:D