Nvidia certifierar chassin?

Permalänk
Melding Plague

Nvidia certifierar chassin?

Det här med certifieringar har blivit allt viktigare de senaste åren. Produkter skall certifieras så att de fungerar med andra produkter. Pressmeddelanden med produkter som är certifierade att användas med Windows Vista har redan börjat strömma in på redaktionen. Nu har Nvidia börjat certifiera chassin att användas med SLI-grafikkort.

Läs nyheten: Nvidia certifierar chassin?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Känns lite onödigt - det räcker ju med att tillverkarna följer ATX standarden för att korten ska passa.

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

precis, men det lär säkert sälja ändå.

Permalänk
Medlem

Nu har det gått för långt.
SLI-certifierade chassin? Och tydligen utan några egentliga kriterier heller...
Måste säga att nvidia böjar passera gränsen från löjligt till patetiskt med detta.

Dock lär ju alla lättlurade navia onoff/siba/elgiganten-kunder gå på det, tillsammans med alla "omg 100fps grafik är allt"-människor... vilket tillsammans verkar utgöra majoriteten av allamed en dator. Sorgligt faktiskt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är kul när tillverkare håller på med sånt:), undrar vem som känar mest på de ?;)

Permalänk
Medlem

SLi-certifierade möss, tangentbord, musmattor och skärmar vill vi också se...
Tänk om min mus inte klarar den enorma styrkan i SLi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
SLi-certifierade möss, tangentbord, musmattor och skärmar vill vi också se...
Tänk om min mus inte klarar den enorma styrkan i SLi.

För att inte tala om de Sli-certifierade svarta och neongrön-prickiga overallerna och SLi-certifierade bubbel-hjälmarna med foder av SLi-cerifierad aluminiumfolie vi måste ha för att inte explodera av kraften som utrålas vid användning av de übermäktiga SLi-certifierade prylarna.

Och vi får inte glömma att SLi-certifiera rummet burken står i, så att taken verkligen klarar av att sitta kvar när man har burken igång.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
SLi-certifierade möss, tangentbord, musmattor och skärmar vill vi också se...
Tänk om min mus inte klarar den enorma styrkan i SLi.

Man får inte glömma högtalarna, dem måste också kunna hantera kraften från SLI

SLI Chassin låter fullkomligt onödigt.

Permalänk
Medlem

LOL. Löjligt. Visst kan de finnas en viss vits med det, typ som att man kan undvika chassin som är för varma eller för små. Men det borde man lyckas göra ändå.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Jag tyckter imo att det redan tidigare gått för långt med "certiferins-hysterin", visst moderkort och graffen är ju självklart att certifiera och jag kan även hålla med till viss del att psu kan ha nytta av att vara certifierade (altså kunderna har nytta av certifiering) men sen minnen å chassin är ju helt onödigt.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

meh ... helt onödigt, som tur e kan man sin del om datorer o kommer aldrig att beställa på Dell eller ONOFF liknande butiker ...
Vi borde ju vara dom glada ju, tänk er de stackars personerna som egentligen betalar mer än nödvändigt för sådant, och kan ingenting om det ...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
SLi-certifierade möss, tangentbord, musmattor och skärmar vill vi också se...
Tänk om min mus inte klarar den enorma styrkan i SLi.

Ännu värre, tänk om musmattan inte pallar med en överklockning?

Permalänk

Fy fan! Nu har de där stollarna allt gått för långt. Allt bara för att konkurera ut alla småföretag, det lär ju inte vara gratis att få sin produkt certifierad...

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Omg 100fps är allt :D:D:D: måste HA!!!!!

Permalänk

SLi chassi?
Stannar jag med mitt ATX och kör med kungarna Ati istället.

Visa signatur

Dator spec ;
Har ingen dator! :|

Permalänk
Medlem

Är inte det här rätt bra för dom som vill bygga chassin med stora monsterkort som 8800GTX. Att vara säker på att ens nya jättebamsingar till kort passar i chassit skulle ivf jag tycka känns rätt prioriterat.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

"Det är väl inte första april nu?" var min första tanke.

Permalänk
Avstängd

Hade de följt med nätagg så visst, men nu är de ju utan nätagg. Iofs så kan de bli trångt med två st 7950GT2 och alla chassis får inte plats med de, då kan de vara bra att märka ut att detta chassi klarar av de. Lite löjligt dock, har man behov utav 2st grafikkort av storlek XL så är de bara pinsamt om man inte vet om de passar eller inte, då ska man köpa en komplett dator i stället.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk

Är nVidia verkligen certifierade till att certifiera ocertifierade chassin?
För inte fasen litar jag på att ett ocertifierat företag säljer certifierade chassin som egentligen kanske inte borde ha ett certifikat på en ogiltig certifiering!
Däremot är det här certifierat nonsens.
Kanske certifierar ocertifierade nvidia med certifikat från Internet Explorer?

Ähh.. certifierat struntprat.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

det verkar som om certifieringen sitter i den magiska svarta/gröna färgen som stackern är målad i..

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

"World's first NVIDIA SLI certified chassis Dual GeForce 8800 GTX"
Att grafikkorten inte trängs med hårddiskarna kan ju faktiskt vara nyttig information, men att det behövs certifiering, nja...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Kan man inte börja certifiera användarna för SLI också???? =D

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willhelm
Är inte det här rätt bra för dom som vill bygga chassin med stora monsterkort som 8800GTX. Att vara säker på att ens nya jättebamsingar till kort passar i chassit skulle ivf jag tycka känns rätt prioriterat.

Jo det tycker jag. Har läst någonstans att ett 8800GTX te.x. inte passar i ett Antec P180, men ett GTS går in. Kan ju vara rätt bra att få reda på innan man slår till.

Permalänk
Medlem

DEt här påminner om när Pentium 4 först kom, då intel lanserade sina processorer med att internet är inte en komplett upplevelse om man inte surfar på en dator med Pentium 4 CPU.

Jag hoppas Ati nöjer sig med minnen och inte hakar på alla nVidias löjliga trender.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jisses, när får vi se SLI-certifierade floppys?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willhelm
Är inte det här rätt bra för dom som vill bygga chassin med stora monsterkort som 8800GTX. Att vara säker på att ens nya jättebamsingar till kort passar i chassit skulle ivf jag tycka känns rätt prioriterat.

Detdär låter ju mest som en dålig ursäkt för att vara korkad eller för att inte läsa på ens det minsta inför sitt bygge.
Bygger man sin egen burk och väjer ett sånt kort så borde man ju ha vett och tillräckligt med hjärnceller för att hålla kolla på att delarna passar. Och köper man en färdig burk behöver man ju inte ens bry sig.

Och även om det nu är så att vissa faktiskt skulle ha behov av detta (även om jag så skulle säga att de inte har i en dator att göra), så är det ju inte direkt positivt ändå, eftersom det innebär att tillverkare får nått mer i prekatiken värdelöst att stoltsera med och ytterligare en anledning att pressa upp priset lite till i utbyte mot ingenting, och vi vet ju alla att de är mer än glada för varje chans de får att göra det. Sen att det är så löjligt att det är skrattretande kan ju ses som en positiv sak, man har ju kul åt det iallafall

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willhelm
Är inte det här rätt bra för dom som vill bygga chassin med stora monsterkort som 8800GTX. Att vara säker på att ens nya jättebamsingar till kort passar i chassit skulle ivf jag tycka känns rätt prioriterat.

Men 8800GTX kommer ju bli mindre när det släpps i en lägre tillverkningsprocess...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

Nog bara för att de blir för varmt, jävla SLI-skit!

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Vadå varmt? kan nog koka gröt på mina kort samnt att nordbryggan ligger mitt mellan korten

Permalänk
Medlem

SLI-certifierad 3-faskabel för strömförsörjning?? Vanligt el-propp på 10 A lär snart ryka när det blir fler strömhungriga grafikkort i datorn, samt allt annat kring datorn...