Permalänk
Melding Plague

Intervju med Tyan

Tyan har nyligen blivit omnämnt i pressen relativt ofta på grund av sin Typhoon-serie superdatorer för skrivbordet. Än så länge har begreppet med en superdator på skrivbordet inte spridit sig så värst mycket, men Tyan ser att detta är en växande marknad.

Läs nyheten: Intervju med Tyan

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Parkour eller? jag tycker det är dyyyrt.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

Ahhhahahaha! Fatta å gibba CS:S mutitrådsversion på den där!

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem

Fatta benchdator i super pi! och varför inte köra lite Folding@home?

Men annars har jag ingen som helst nytta av en sådan. Vilka kan ha nytta av den? Forskare i astronomi och liknande?

Permalänk
Medlem

But I AM TELLING YOU! Mutitrådat source!

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem

Ge upp, kriahg90. Fullständigt onödiga och dumma inlägg.

apanr4: Folding skulle nog passa bra, men SuperPI kommer inte gå snabbare än en motsvarande processor med en kärna. Däremot skulle den kunna köra en jäkla massa sessioner utav SuperPI samtidigt utan någon extrem prestandaförlust.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk

tur att moore upphävde sin lag:P

men vilken hemanvändare behöver så mkt datorkraft igentligen?
känns som om dom har riktat sig mot fel marknad

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Jag tror inte den är riktad till hemanvändare överhuvud taget... Jag menar, hur många av oss har nästan 400 000 kr över till en dator? Däremot organisationer som behöver kraften gillar nog det kompakta formatet.

Och till alla nötter som brukar ploppa upp ibland när sådana här trådar dyker upp och försöka kommentera något de inte riktigt förstår sig på: Dessa datorer är INTE till för att spelas eller "benchas" på.

Permalänk

Personligen ser jag liten menning med att ha en sån under skrivbordet oavsätt, då känns det smartare att ha den prestandan inne i servern och sen köra remote. Så slipper man oväsendet och ett stort monster under skrivbordet.

Permalänk
Medlem

En sån där hade jag haft användning för idag.

Inte för spel, utan på labbet där jag jobbar. Bildbehandling i batcher om sådär 700st RAW-bilder åt gången. Får lämna datorerna där på över natten för en batch.. usch vad tid som går åt.

Iofs bättre än att göra arbetet manuellt. Då tar det en vecka. Effektiv tid

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.