Glocalnet köper upp Spray Telekom

Permalänk
Melding Plague

Glocalnet köper upp Spray Telekom

Glocalnet AB meddelade igår att de förvärvar samtliga utestående aktier i Spray Telekom. Detta betyder att Glocalnet ökar sina marknadsandelar på bredbandsmarknaden från 6 till 10 procent. Glocalnet betalar 172 miljoner kronor för Spray Telekom.

Läs nyheten: Glocalnet köper upp Spray Telekom

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul för dem som har Spray, då kanske de slipper 50gigabyte per månad gränsen En kul grej är också att Telenor nu både äger BBB och Glocalnet, har vi en ny jätte på g?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Finns inget bättre än mindre konkurrans och oligopol/monopol! Blir så mycket enklare när man kan bilda karteller och sätta hur höga priser som helst utan att bry sig om konkurrenter.

Systembolaget, apoteket, telia, el-marknaden, dagligvaruhandel, bensinmackar, osv. och nu bredband! Gud vad glad jag blir! Bredbandsskatt skulle vara toppen över i:et.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Finns inget bättre än mindre konkurrans och oligopol/monopol! Blir så mycket enklare när man kan bilda karteller och sätta hur höga priser som helst utan att bry sig om konkurrenter.

Systembolaget, apoteket, telia, el-marknaden, dagligvaruhandel, bensinmackar, osv. och nu bredband! Gud vad glad jag blir! Bredbandsskatt skulle vara toppen över i:et.

hehe härlig ironi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Kul för dem som har Spray, då kanske de slipper 50gigabyte per månad gränsen En kul grej är också att Telenor nu både äger BBB och Glocalnet, har vi en ny jätte på g?

De har väll redan varit en jätte sedan innan? Jag är faktiskt lite förvånnad att konkurransverket inte börjat blanda sig i de här uppköpen. De få stora som är kvar är väll egentligen Telia, Com hem, Telenor och Tele2.

Skulle vara intessant att veta hur stor del de har av svenska bredbandsmarknaden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Finns inget bättre än mindre konkurrans och oligopol/monopol! Blir så mycket enklare när man kan bilda karteller och sätta hur höga priser som helst utan att bry sig om konkurrenter.

Systembolaget, apoteket, telia, el-marknaden, dagligvaruhandel, bensinmackar, osv. och nu bredband! Gud vad glad jag blir! Bredbandsskatt skulle vara toppen över i:et.

Hur vore det om du startade hjärnan innan du försökte dig på att ironisera? Oligopol på daglivaruhandel?! Kom igen. Och vad har Telia monopol på? Telefoni? En gång i tiden kanske, men inte nu längre.

Tror du ärligt att det skulle bli bättre för konsumenterna om det gick att köpa läkemedel hos tobakshandeln på hörnet. Amen tjenare. Som om de skulle kunna svara på frågor om läkemedel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

30Gigabytesgräns

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Kul för dem som har Spray, då kanske de slipper 50gigabyte per månad gränsen En kul grej är också att Telenor nu både äger BBB och Glocalnet, har vi en ny jätte på g?

Ja jätte kul, nu får dom 30 Gigs gräns, Mohahahaha *Evil laugh*

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem

Re: 30Gigabytesgräns

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kabben
Ja jätte kul, nu får dom 30 Gigs gräns, Mohahahaha *Evil laugh*

Har glocalnet en gräns på 30 Gig? Haha, det var mer än vad jag visste om.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel

Tror du ärligt att det skulle bli bättre för konsumenterna om det gick att köpa läkemedel hos tobakshandeln på hörnet. Amen tjenare. Som om de skulle kunna svara på frågor om läkemedel.

Om du vill ha svar på frågor angående läkemedel så kan du väl gå till en handlare som erbjuder den servicen, alt snacka med din läkare.
Om du vet vad du vill ha så borde det funka utmärkt.

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Medlem

Re: Re: 30Gigabytesgräns

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Har glocalnet en gräns på 30 Gig? Haha, det var mer än vad jag visste om.

Nja, läs i http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=662... andra inlägget. Nu när Glocalnet gjort om sin hemsida hittar jag inte information men jag har inte hört något om att detta har ändrats.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

30 gig per månad var om man hade glocalnet 2 eller 8 Mbit på telias nät.

Permalänk

Tycker det ska bli riktigt bra att ha allt skit under ett och samma tak.

Glocalnet, Spray -> & Tiscali hmm är det någon mer internetleverantör som är med där tro...

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel4Ever
Tycker det ska bli riktigt bra att ha allt skit under ett och samma tak.

Glocalnet, Spray -> & Tiscali hmm är det någon mer internetleverantör som är med där tro...

Home, Utfors och telenordia är väll andra bolag de köpt upp.

Permalänk
Avstängd

USA och i-länder i Asien börjar nu fiberansluta många hushåll ända in till husen.
Verizon & AT&T pungar nu ut 160 miljarder kr, Japanska NTT 300 miljarder och sydkoreanska statliga telekom 500 miljader kr, dvs mer än halva sveriges statsskuld. Detta är bara början där dvs.

Varför händer inget här och kommer inte hända de närmaste åren i samma takt ?
Jo EU med klåpare som pts håller operatörerna som gisslan och tvingar dom dela med sig av sina investeringar genom att tvingas släppa in snyltarkonkurrenter som inte är intresserade av att investera och bygga helt egen infrastruktur, bara snylta sig in på gamla statliga nätet.
I USA skrev politikerna om reglerna i god tid för de såg att telekominvesteringarna sa bom stop.
Telenor kan gnälla allt de vill de kör samma skit i Norge emot sina operatörer som Telia gör här.

Permalänk
Hedersmedlem

Det var lågt.

Glocalnets rykte är ju inte speciellt högt nuförtiden. Med Spray som har ett bottenrykte ska det inte vara några problem att konkurrera med dom sämre ISP:erna om vem som är sämst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asshole
Om du vill ha svar på frågor angående läkemedel så kan du väl gå till en handlare som erbjuder den servicen, alt snacka med din läkare.
Om du vet vad du vill ha så borde det funka utmärkt.

Visst. Om alla vet vad de skall ha så funkar allt fint.

Problem uppstår dock när folk som inte vet (och speciellt de som tror att de vet) skall handla hos ICA och plockar ut recept de fått från två olika läkare, går hem och följer rekommenderad dos av bägge preparaten - som inte funkar tillsammans och patienten blir väldigt mycket sjukare än man var innan. Inget kul för någon, men det är klart - det blev ju i alla fall billigt...

Att lämpa över ansvaret för att kolla detta hos läkaren på patienten är också problematiskt, dels pga att patienten ofta inte kommer ihåg mer av namnet på det andra preparatet/-n än att typ "det började på I" och dels på att om läkaren skall sitta och slå på detta i ett register så går mer tid åt för varje läkarbesök så antingen får (ännu) färre vård än idag eller så höjs kostnaden för läkarbesök eftersom vi måste anställa fler läkare för att hinna med. Hoppsan, där åts besparingen upp igen.

Visst är det lätt att sitta och vänta på Apoteket och tro att de går och tar en fika innan de kommer tillbaka med dina piller, men tro mig, de (flesta) springer häcken av sig på jobbet.

Gabbe,
Att NTT investerar 300 MDR i Japan kan du väl inte jämföra med Sveriges statsskuld? Japan och Sverige har väl jämförbar yta samtidigt som 9 miljoner svennar då torde bo lite glesare än 170 miljoner japaner. Det finns ju lite mer kundunderlag därborta, liksom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte inte spray nyligt upp home.se? I så fall blir det ännu en ny förvaltare av denna en gång i tiden så bra mailtjänst.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Jag har haft spray som ADSL-leverantör i ett flertal år och har aldrig haft några som helst problem med dem. Varken hastighetsmässigt eller supportmässigt. Allt har gått snabbt och smidigt med dem. Så lita inte alltid på ryktena.. det vore väl trist om sweclockers blev ännu ett alternativ till skvallerblaskan SE&HÖR