En guldtacka som usb-hub?

Permalänk

Känns som att MBY kunde reda ut ett och annat här.

För övrigt var hubben redigt ful.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Visst finns det material med högre densitet än guld. Platina för att nämna ett. Plutonium för att nämna ett annat..

ok men guld är det tyngst grundämnet kanske det va då?

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem

Asså shit, vad är det här för diskussion, har jag kommit till www.advanceratsnack.se eller något? o.O

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin.mev
ok men guld är det tyngst grundämnet kanske det va då?

Platina och plutonium är också grundämnen.

Permalänk
Medlem

blingbling-geek

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Känns som att MBY kunde reda ut ett och annat här.

Vad finns att reda ut? Hubben väger utan tvivel mindre än en guldtacka av samma storlek, Platina och Plutonium ÄR grundämnen, ökat masstal kan ge upphov till högre reaktivitet, utan att isotopen nödvändigtvis blir radioaktiv, även om det finns radioaktiva isotoper av i sitt grundstadie icke radioaktiva ämnen.

Mer?

Om nån orkar går det ju att googla fram exempel på allt, men imho är det inte värt det, bara för att få känna sig duktig.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av solli___
tacka vet jag osmium med en desitet på 22610 kg/m3.

Den metallen är ju inte dåligt hållbar. annars finns det väl ununoctium eller dylika material fast dom existerar ju bara i några millisekunder innan dom blir strålning typ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Väte har masstalet 1. Väte med masstalet 2 är Deuterium vilket är en stabil isotop, så vad snackar du om?

haha way to get your smack-talk on fog! älskar hur topics bangar ur skitsnabbt på dessa forum:D

för övrigt är hubben för plastig för min smak. hade de fyllt den me plutonium nja.. då kan vi börja snacka!

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

älskar hur brainiacs får dessa forum att blomstra! har inte varit medlem här länge men det känns ändå skönt att set att de flesta besitter sjukt mycket kunskap. inte enbart en massa: lol@you fanboy inlägg! förövrigt är det väl bara att kolla upp periodiska systemet om man undrar vilket grundämne som är tyngst?

http://www.webelements.com/webelements/properties/text/defini...

Permalänk
Medlem

Sjukt mycket kunskap... det är ju gymnasie-nivå på det här ju. Sånt här får man läsa i 2'an på naturvetenskapliga program, om inte tidigare (minns ej).

Tycker det är lite jobbigt när wannabe-smartos skriver massa felaktigheter dock. Är man inte 100% säker ska man ge fan i att skriva det, eller åtminstonde påpeka att man inte är säker.
Skönt att en del här iaf har alla bollar i korgen och kan rätta alla felaktigheter som skrivs!

Permalänk
Medlem

Bra! En stabil prudukt som står still när man skall trycka in kabel jäveln in!

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Haha som mrflash sa - huvudsaken är att den står still. Till skillnad från allt plastmojjs som inte ens orkar stå emot kraften av böjen på kabeln utan får för sig att flyga all värdens väg pga att det väger 3 gram.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
älskar hur brainiacs får dessa forum att blomstra! har inte varit medlem här länge men det känns ändå skönt att set att de flesta besitter sjukt mycket kunskap. inte enbart en massa: lol@you fanboy inlägg! förövrigt är det väl bara att kolla upp periodiska systemet om man undrar vilket grundämne som är tyngst?

http://www.webelements.com/webelements/properties/text/defini...

Väldigt mycket kunskap ja, och en del google Dock måste jag säga att diskussionerna oftast urartar till "Jag vet bäst"-diskussioner vilket kan vara underhållande men oftast rätt trögt... Fast jag kan frånskylla allt ansvar från att ha deltagit i en del sådana

@FL3JM: Visst är mycket grundlärande från gymnasiet men hur många minns det man lärde sig där

Permalänk
Medlem

Brainacs här? Nja, jag vet inte.

Gå in på www.filosofiforum.com så kanske ni träffar på några riktiga brainacs.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Jäkligt läcker för 350 spänn.
Ett par såna skall jag försöka få tag i.
kanon med 8-portars.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
ökat masstal kan ge upphov till högre reaktivitet, utan att isotopen nödvändigtvis blir radioaktiv, även om det finns radioaktiva isotoper av i sitt grundstadie icke radioaktiva ämnen.

Mer?

Av nyfikenhet måste jag då bara fråga vad det är som gör ett ämne radioaktivt? Alltså varför det faller sönder.

Permalänk
Medlem

Att det är instabilitet i kärnan, vilket leder till att ämnet sönderdelar sig till till nya ämnen (stabila eller icke stabila = det som avgör halveringstid etc), och vid detta sönderfall avges joniserande strålning i form av Alfastrålning (heliumkärnor) och/eller Betastrålning (elektroner alt. positroner) och/eller gammastrålning (fotoner).

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

ehh.. allt som finns att säga har sagts... tack för kemi lektionen..
Andrea: måste fråga, studerar du eller är du allmänt nyfiken.. i allt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Att det är instabilitet i kärnan, vilket leder till att ämnet sönderdelar sig till till nya ämnen (stabila eller icke stabila = det som avgör halveringstid etc), och vid detta sönderfall avges joniserande strålning i form av Alfastrålning (heliumkärnor) och/eller Betastrålning (elektroner alt. positroner) och/eller gammastrålning (fotoner).

nu var nog frågan alla är mest nyfikna inte hur, utan varför.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
ehh.. allt som finns att säga har sagts... tack för kemi lektionen..
Andrea: måste fråga, studerar du eller är du allmänt nyfiken.. i allt?

moi? som om jag hade tid att hänga här och orsaka allmän förvirring då..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Av nyfikenhet måste jag då bara fråga vad det är som gör ett ämne radioaktivt? Alltså varför det faller sönder.

Om man är nyfiken kan man göra egna efterforskningar

(dvs, jag har inget bra svar och orkar inte hitta ett åt dig)

Permalänk
Medlem

inte 2,4 kg utan 12,5 borde den i så fall ha vägt

http://sv.wikipedia.org/wiki/Guldtacka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Att det är instabilitet i kärnan, vilket leder till att ämnet sönderdelar sig till till nya ämnen (stabila eller icke stabila = det som avgör halveringstid etc), och vid detta sönderfall avges joniserande strålning i form av Alfastrålning (heliumkärnor) och/eller Betastrålning (elektroner alt. positroner) och/eller gammastrålning (fotoner).

Vilken strålning som utsöndras och sånt är väl rätt ointressant i sammanhanget iofs.

Är det inte helt enkelt så att den dragningskraft (magnetiska?) som håller ihop protoner, neutroner och sånt, helt enkelt blir för svag för att hålla uppe ett så pass tugnt ämne?

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Jag älskar swec för att folk låter en diskussion spåra ur men på ett bra sätt. Det är inte en massa "lolzor 1st post!!1"-skit utan folk spårar ur som om detta var Einsteins Tea-party, love it!

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Jag älskar swec för att folk låter en diskussion spåra ur men på ett bra sätt. Det är inte en massa "lolzor 1st post!!1"-skit utan folk spårar ur som om detta var Einsteins Tea-party, love it!

Einstein forskade väl inte i atomers uppbyggnad, eller?

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)