Optimus blir svart-vitt

Permalänk
Melding Plague

Optimus blir svart-vitt

Det ryska och nytänkande tangentbordet Optimus vars tangenter består av oled-displayer har tidigare vållat mycket diskussion på nätet. Nu skriver skaparna att den första versionen endast kommer att innehålla svart-vita oled-displayer.

Läs nyheten: Optimus blir svart-vitt

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det bidde bara en tummetott...

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem

Optimus är själva definitionen på "hype-ware". Mycket snack men ingen produkt.

Permalänk
Medlem

snacka om att ta död på intresset..
hade sparat pengar och köpt ett om det vart färg oleds.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag tycker man ska ger dom lite tid. Det är inte lätt och komma igång med helt nya produkter. Tror dom vill undvika produktionsproblemer och därmed en massa reklamationer.
För jag tror inte att nån av er vill pröjsa en massa pengar på ett produkt dess mjukvara buggar och där tangenterna visar en massa pixelfel efer kort tid.

Sen är det ju priset som är ganska saftigt ochså. Tror inte dom vill att det ska bli för dyrt för folk och köpa.
Det har aldrig varit lätt och vara först med nåt helt nytt på marknaden i en tid där allt mindre personer har råd med såna grejer.
Alla pyttesmå displays dom behöver för sitt tangentbord kostar väl en hel del och köpa in respektive tillverka dom. Det är ingen som har gjort sånt tidigare.

Om en jätte som logitech eller microsoft hade behövt sån tid för att komma ut med en sån grej, då hade jag nog undrat vad dom håller på med men det är ett litet företag med mycket litet budget.
Kanske dom är för tidigt ute med sin produkt.
I'm young, i can wait

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Lär väl komma ut lagom till Duke Nukem Forever.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Traumklang vad snackar du om? Som att bry sig om Ferrari och hur dyrt det måste vara att tillverka såna bilar för att det är en liten bilfirma och de kommer med helt nydesignade bilar. Sånt kostar ju när man tillverkar i mindre antal men vi ska fan inte bry oss om det utan om slutprodukten.

Det med Optimus är bara löjligt. Tangentbordet skulle ha lanserats för länge sedan och det enda de har visat hittills är en datorgjord bild :D. Nu ska de också göra knapparna i svartvitt först haha. Så skrattretande! :D.

Dessutom har jag aldrig fattat poängen med sån tangentbord. Man ska för fan trycka på knapparna och inte lägga in färglada bilder i dem! Sedan kommer det aldrig att vara praktiskt med tanke på slitage. För det första ska knapparna vara genomskilliga så man ser displayen och har man lite i huvet vet man att plasten kommer repas/slitas. För det andra är tangentbordet stor och lär dra lite ström. Förmodligen mer än vad USB-porten kommer ge så man lär behöva transformator till den :D. För det tredje är det kort livstid på skärmarna och hög pris som gör att produkten i frågan blir som typ en Ferraribil. Onödig dyr, obekväm och inget man har för vardagen så att säga. Vad ska man med sån tangentbord till då? Hänga upp det på väggen och ha som en tavla?

Permalänk
Medlem

Jag hoppas iaf att alla tangentbord i framtiden kan visa olika ikoner på knapparna beroende på vilket program som används

Permalänk
Medlem

yessiri: Nej, det kommer de ta bort. OLEDArna kommer till slut bara att kunna visa monokroma bilder av standardtecken

Jag blir bara irriterad när jag läser nyheter om det här tangentbordet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tja, de har ju lanserat den där lilla knappsatsen i alla fall, och det mesta tyder väl på att tangentbordet kommer lanseras någon gång. Visst har man förståelse för att det är svårt att få fram en färdig produkt, men det är inte det som stör. Det de gjort fel är att annonsera en produkt så långt i förväg utan någon egentlig koll på när den kan vara klar.

Bättre då att inte tillkännage något alls förrän produkten är färdig eller åtminstone ligger i slutfasen av utvecklingen.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Dom har hypat denna produkten lite för mycket..Och det kommer inte vara hela knappen som är en display, utan bara en relativt liten del enligt deras bilder, resten kommer vara en ram, inte alla knappar kommer ha displayer och så kommer knapparna bli svartvita, första versionen iaf.
Hoppas dom överhuvudtaget kommer med ett tgbbord..

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Det här lät intressant när nyheten om det kom för länge länge sen, men nu orkar man inte bry sig längre. Blir inget sånt tgb för mig.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Jaha ja.. Har för mig att jag för ganska länge sedan la undan pengar för att köpa ett tangentbord med displayer som tangenter, i färg. Sen drog det ut på tiden, och nu blir de svartvita? Men i så fall borde ju priset inte vara "lite mindre än en bra mobiltelefon", för de sa de väl om det när det var färg och extraknappar till vänster...

Permalänk
Medlem

Jag tänkte ändå aldrig köpa någon...

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Traumklang vad snackar du om? Som att bry sig om Ferrari och hur dyrt det måste vara att tillverka såna bilar för att det är en liten bilfirma och de kommer med helt nydesignade bilar. Sånt kostar ju när man tillverkar i mindre antal men vi ska fan inte bry oss om det utan om slutprodukten.

Det med Optimus är bara löjligt. Tangentbordet skulle ha lanserats för länge sedan och det enda de har visat hittills är en datorgjord bild :D. Nu ska de också göra knapparna i svartvitt först haha. Så skrattretande! :D.

Dessutom har jag aldrig fattat poängen med sån tangentbord. Man ska för fan trycka på knapparna och inte lägga in färglada bilder i dem! Sedan kommer det aldrig att vara praktiskt med tanke på slitage. För det första ska knapparna vara genomskilliga så man ser displayen och har man lite i huvet vet man att plasten kommer repas/slitas. För det andra är tangentbordet stor och lär dra lite ström. Förmodligen mer än vad USB-porten kommer ge så man lär behöva transformator till den :D. För det tredje är det kort livstid på skärmarna och hög pris som gör att produkten i frågan blir som typ en Ferraribil. Onödig dyr, obekväm och inget man har för vardagen så att säga. Vad ska man med sån tangentbord till då? Hänga upp det på väggen och ha som en tavla?

Jag tror att du inte har nån aning om vad det betyder att utveckla grejer. om du inte bryr dig och alla skulle göra som du vill att det ska ske, då skulle vi antagligen fortfarande bor i grottor.
man kan inte utveckla grejer på nolltid. du har folk i nacken som har investerat pengar i dig och din idé. dom vill ha publicity och sen ställer dom krav på att kostnaderna för utveckling samt produktionen inte exploderar. detta allt och mycket mer sker i bakgrunden som du bevisligen inte har en susning om
tekniken till detta finns men du ska förhandla priser med jättestora tillverkare som bryr sig ett skit om ditt lilla företag och din idé. du kan bara genom skickligt företagandet slutföra ett sånt stort projekt. om dom lyckas vet ingen.
allt du använder har utvecklats av personer som hade en idé. utan såna personer skulle det inte ens finnas cyklar eller glödlampor.
so wake upp little boy!!!

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Kan dessutom påpeka att det inte är Art Lebdev som har hypat tangentbordet. det är alla forumiter världen runt, jag menar, Art Lebdev har inte lagt en krona på reklam, de har bara visat nåra bilder på en hemsida...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DI6
Lär väl komma ut lagom till Duke Nukem Forever.

Min tanke precis!

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers

Kanske bättre med svartvita tangenter än ett tangentbord som kostar mer än en normal dator?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015