Seagate utökar garanti på Maxtor-hårddiskar

Permalänk
Melding Plague

Seagate utökar garanti på Maxtor-hårddiskar

Seagate meddelade igår att de har utökat garantin på samtliga hårddiskar som säljs i sälj-förpackning i säljkanalen till tre år. Detta gäller alla hårddiskar som är sålda efter första oktober detta år.

Läs nyheten: Seagate utökar garanti på Maxtor-hårddiskar

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ganska meningslös nyhet för oss i sverige , Här säljs den absoluta merparten av hårddiskarna som bulk.

Permalänk
Medlem

Helt onödigt eftersom de bara tar emot hårddiskar som har gått sönder på ett speciellt sätt. Försökte ta ut min garanti när en powerpin gick sönder och dem vägrade ta garantin på det.

Permalänk
Medlem

hm har inte de flesta diskar 5år?

ja de tar bara emot diskar som absolut inte kan ha påverkats av klantighet, även om det inte är ens eget fel ...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Ändå ett steg i rätt riktning. Man vill ju ha ny hårdvara hela tiden men det är ändå bra att branchen ändå lite bromsar så det inte blir ännu mer "slit och släng" attityd.

Visa signatur

DN1D

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Maxtor 200 GB i januari, den gick sönder efter en månad och jag hade tappat bort kvittot, men jag ville iaf inte ha ngn ny maxtor-skit

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joavels
Jag köpte en Maxtor 200 GB i januari, den gick sönder efter en månad och jag hade tappat bort kvittot, men jag ville iaf inte ha ngn ny maxtor-skit

Att du tappar bort kvittot är inte maxtors fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joavels
Jag köpte en Maxtor 200 GB i januari, den gick sönder efter en månad och jag hade tappat bort kvittot, men jag ville iaf inte ha ngn ny maxtor-skit

När min Seagate behövde jag inget bevis för inköp. Snacka med Maxtor direkt istället för genom butiken om du inte redan gjort det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Att du tappar bort kvittot är inte maxtors fel.

Ifall du snackar direkt med Maxtor eller Seagate så ska du uppge serialnumret. Genom det kan dem kolla upp om din garantitid fortfarande gäller...

Permalänk
Medlem

Enligt konsumentköplagen har vi 3 års garanti.

Permalänk

Maxtor är jävla skitdiskar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av halm
Enligt konsumentköplagen har vi 3 års garanti.

Enligt konsumentköplagen har vi ingen garanti..... däremot har vi reklamationsrätt, som är något helt annat.

Garanti är något som är frivilligt och är upp till handlaren.

Visa signatur

Ett gäng datorer med lite olika prestanda.....