Samsung bygger 27 tum lcd-skärm åt Dell

Permalänk
Melding Plague

Samsung bygger 27 tum lcd-skärm åt Dell

Chefer på Samsung Electronics har till en koreansk tidning nyligen avslöjat att de har fått ett avtal från Dell om att bygga en 27 tum bredbilds lcd-skärm. Både Dell och Samsung kommer att lansera en sådan skärm i januari nästa år.

Läs nyheten: Samsung bygger 27 tum lcd-skärm åt Dell

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sån skulle jag kunan tänka mig ha kopplad till min HTPC
dock så behöver jag bättre processor och grafikkort för att spela 1080 material

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk

smaskiga speccs

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Geeks
SweClockers

Gillar inte trenden med större paneler och lägre upplösning. Känns lite som Intels Mhz-race med P4.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Det känns ganska onödigt med sådana displayer. Men de är trots allt gjorda för att kopplas till datorer, vilket LCD-TVs inte är. Bildkvalitén lär nog överstiga även de dyraste LCD-TVs gissar jag på?

Dock är den på tok för lågupplöst för att man ska kunna bry sig om den för att arbeta med. En 21-tums CRT har bra mycket högre upplösning, jämfört med denna som ligger på ~29 tum om vi räknar som CRT-skärmarna räknas med.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Tycker det är kasst med större skärmar och större pixlar. Har 24" 1920x1200 o att från de gå upp i 27" men samma antal pixlar tycker jag är nerköp.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem

Ja de borde allt slänga in 2560x1600 i monitorer över 24"

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

jag sitter på en tv på 32 tum och 1366x1024 som skärm och tycker bilden är suverän.. högre upplösning på typ en 19 tums skärm blir ju så pyttesmått att man får ont i huvudet..

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara en S-PVA panel om man följer länkarna ända fram till samsungs hemsida för LCD paneler.

Permalänk
Medlem

IPS panelerna är bättre överlag va?

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är lite feltänk att det är en hög upplösning som är problemet, problemet är väl att de flesta GUI inte funger speciellt väl att skala upp för högre upplösning. Att rita upp text med ett högre antal pixlar är ju knappast något dåligt, så länge de rent visuellt är tillräckligt stora för att läsa utan att anstränga sig.

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk
Hedersmedlem

[ironi] Ja det är för jäkligt att de har så låg upplösning. Kan man köpa sig en 15,4" skärm (i laptop) med 1920x1200 så ska det allt kunna ha högre upplösning på större skärmar

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

fortfarande nöjd med min 30" med hööög upplösning.
Kommer dock kännas jobbigt när det kommer en 32"

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...