Adaptec släpper nya PCIe-kontrollerkort

Permalänk
Melding Plague

Adaptec släpper nya PCIe-kontrollerkort

Adaptec släppte nyligen två nya kontrollerkort som använder sig av PCI-Express-gränssnitt. De heter 1220SA samt 1430SA och har två respektive fyra serialata-300-portar.

Läs nyheten: Adaptec släpper nya PCIe-kontrollerkort

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förvirrande (?) när Areca har ett PCIe-x8 kort på 8 SATA-kontakter som heter 1220 (eller ARC-1220)

Permalänk
Medlem

Varför inte RAID5 stöds för det dyrare företagsinriktade kortet är för mig ett mysterium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOWNIX
Varför inte RAID5 stöds för det dyrare företagsinriktade kortet är för mig ett mysterium.

Eftersom RAID5 kräver mkt processorkraft, och kortet med största sannolikhet inte har god tillgång till det, gissar jag på att de utelämnar det istället för att ta med det och det fungerar halvtaskigt.

Det är vad jag tror.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Tycker ändå att det är positivt att se fler produkter för PCI-X...

Sakta men säkert anpassas produkterna.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
Tycker ändå att det är positivt att se fler produkter för PCI-X...

Sakta men säkert anpassas produkterna.....

PCI-X är en helt annan standard, detta är PCI-e

Men jag håller med det är bra att det kommer fler PCI-e kort.
Har letat länge och febrilt efter ett PCI-e x4 med minst 4 SATA300 portar till ett humant pris.

Permalänk

som sagt nice med fler pci-e kort. Själv är jag påjakt efter ett bra pci-e ljudkort, några tips?

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Hedersmedlem

Hehe vad snackar de om?
Jag hatar PR-folk

Citat:

Adaptec has been able to drive its leadership in serial technology by being the first to market with a broad set of offerings that address a multitude of business requirements. Today's announcement is another example of this leadership as we've seen demand for the PCIe interconnect rising significantly over the last 12 months,

Jag kollade in deras hemsida och det finns två serial ata kort med PCI-e. Dvs de som nämnts i artikeln. Adaptec verkar alltid vara så slöa med att komma ut med produkter för nya standarder.
Areca gör väl de bästa raid-korten för sata numera och har ju haft dem tillgängliga i PCI-e rätt länge.
De billigare highpoint har också pci-e kort.

Går vi untanför raid så finns ju det här billiga kortet. Om det bara funnits två platser på det (eller fler) hade det ju varit jätteroligt.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327770
Billigt är det.

Fler företag som är på min hatalista eftersom de inte ger något till PCI-e är creative. Nästa gång jag ska köpa ett ljudkort blir det att titta in andra tillverkare. I Vista & THX-nyhetstråden så var det ju många som förbannad creative. Är nog dags att välja något annat. Kanske någon tillverkare har PCI-e?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG