Permalänk
Medlem

Spel till PS2?

Jag har nu börjat spela på min PS2 igen efter en tids inaktivitet. Jag har därför säkerligen missat en massa bra spel som jag skulle vilja köra igenom innan jag köper mig en ny konsol.

Jag inhandlade Resident Evil 4 under höstlovet och klarade det. Jag köpte sedan Killzone och är nu i slutet på det. Andra bra spel som jag redan har är Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: San Andreas, SSX 3 och Tony Hawk's Pro Skater 4.

Jag har läst igenom en del recensioner och de spel jag kommit fram till att kanske köpa är:

  • Black

  • Canis Canem Edit

  • (Devil May Cry 3: Dante's Awakening)

  • Fahrenheit

  • (Final Fantasy X)

  • God of War

  • (Ico)

  • Metal Gear Solid 3: Subsistence

  • (Prince of Persia?)

  • (Shadow of the Colossus)

  • Silent Hill Collection

Är det något riktigt bra spel som jag har glömt här? Är det något av de här spelen som är riktigt dåligt tycker ni? Jag är väl främst intresserad av actionspel, men jag kan ju tänka mig att spela andra typer av spel också om de har bra story och så.

/MVH Viktor

Edit: Ändrade lite i listan.

Permalänk
Medlem

Ett annat riktigt bra spel du borde kolla upp är Okami! Jag har inte själv spelat igenom det men min roomie har. Hon sa att det var bland det bästa hon spelat. Och hon brukar vara rätt kräsen faktiskt.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Final Fantasy X. Riktigt grymt lir. Dock så spelar man inte sådär jätte mycket utan man kollar på många filmsekvenser. Jag gillar verkligen spelet. Det kan dessutom gå från löjligt enkelt till kanonsvårt på bara 1 fight. Riktig variation.

Final Fantasy X-2 är ingen direkt hit tycker jag. Men men, gillar man final fantasy kan det vara värt det.

Sen har vi Final Fantasy 7 Dirge of Cerebrus. Bra 3persons shooter som ger en inblick i grunden till Vincent i FF7 historia.

Sen Final Fantasy 12... ojj ojj ojj..

Xenosaga serien är bra som fan med.
SSX 3 är kanoners.

Finns sååå många bra speltitlar till Ps2.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Tack för era svar. Q'aman, ska kolla upp Okami. Och Noxxer, jag har aldrig testat FF och Xenosaga - jag får ta en titt på dem. SSX 3 har jag redan.

Permalänk
Medlem

God of War. Brutalt, grym story, mycket fina videos men framförallt felfri gameplay. Sjukt roligt. De bästa spelet jag spelat till PS2. God of War 2 kommer sen i Mars också!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

God of War, Guitar Hero, Guitar Hero 2, FFX, Tekken 5. Fahrenheit är också bra, men det har jag bara spelat på Xbox, fast jag antar att det är mer eller mindre samma sak på PS2 :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Tycker Devil may cry 3 är ett givet köp. Det är i princip det och God of war som alla borde äga. Sen Ratchet & Clank 3 som är det grymmaste plattormslir jag nånsin kört. Inte så värst seriöst kanske men sjukt bra spelkänsla.

Ico och Shadow of the colossus kan du nog lugna dig ett tag med, FF X också, det är spel som man måste lägga ner en del tid på för att de ska bli roliga (enligt mig i alla fall).

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem

Tack för era svar. God of War ska jag nog inhandla, men de andra får jag tänka lite på. Final Fantasy-serien har jag aldrig spelat - har väl spelat väldigt få rollspel egentligen (om man bortser från lite Zelda på GBA och GC). Devil May Cry 3: Dante's Awakening verkar ju också se bra ut. Ja, fler synpunkter är välkomna.

Permalänk
Inaktiv

Shadow of the Colossus är ju världens bästa spel så där haru ett säkert kort enligt mig...

Permalänk
Medlem

Re: Spel till PS2?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av viek
Jag har nu börjat spela på min PS2 igen efter en tids inaktivitet. Jag har därför säkerligen missat en massa bra spel som jag skulle vilja köra igenom innan jag köper mig en ny konsol.

Jag inhandlade Resident Evil 4 under höstlovet och klarade det. Jag köpte sedan Killzone och är nu i slutet på det. Andra bra spel som jag redan har är Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: San Andreas, SSX 3 och Tony Hawk's Pro Skater 4.

Jag har läst igenom en del recensioner och de spel jag kommit fram till att kanske köpa är:

  • Black

  • Canis Canem Edit

  • Fahrenheit

  • God of War

  • Ico (kanske?)

  • Metal Gear Solid 3: Subsistence

  • Shadow of the Colossus

  • Silent Hill Collection

Är det något riktigt bra spel som jag har glömt här? Är det något av de här spelen som är riktigt dåligt tycker ni? Jag är väl främst intresserad av actionspel, men jag kan ju tänka mig att spela andra typer av spel också om de har bra story och så.

/MVH Viktor

inte dåligt direkt, tvärtom ett av de bästa spelen jag har spelat. (någonsin) men förvänta dig inget av det du efterfrågar från ICO, knappt dess efterföljare heller faktiskt. (även om bosstriderna kan te sig rätt intensiva efter att man åkt häst och spanat in sköldpaddor och annat nån timma innan) story har de inte heller.

samma med Silent hill, skön upplevelse, men ingen action direkt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Katamari Damachi ska ju vara rätt populärt.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk

Ico är mer en upplevelse än ett spel så jag håller nog med AndreaX om spelet. Måste även säga att Ico är ett imponerande spel med tanke på hur gammalt det är.

Ratchet and Clank är ett måste om man gillar humoristiska plattformslir med coola vapen.

Sly serien bjuder även det på humor och action men mer i smygande form, detta eftersom många uppdrag går ut på att undvika upptäckt.

Prince of Persia spelen Sands of time, Warrior within och two thrones kanske kan vara något.

God of War verkar vara riktigt coolt och enligt många ett av dom bästa spelen till ps2.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Okej, jag uppdaterar min lista nu då:

  • Black

  • Canis Canem Edit

  • (Devil May Cry 3: Dante's Awakening)

  • Fahrenheit

  • (Final Fantasy X)

  • God of War

  • (Ico)

  • Metal Gear Solid 3: Subsistence

  • (Prince of Persia?)

  • (Shadow of the Colossus)

  • Silent Hill Collection

Något mer tips? Eller borde något spel försvinna från listan?

Permalänk
Medlem

FFXII kommer väl släppas inom en väldigt snar framtid

Permalänk

Mina facoriter på PS2 är:

Final Fantasy X + XII + VII: Dirge of Cerberus,
Prince of Persia: Two thrones
Gran Theft Auto: San Andreas
Kingdom Hearts 1 & 2.
Burnout 3: Takedown

Kanske glömt någon men dessa är några iaf.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Jag fick syn på Prince of Persia: Trilogy på CDON för bara 279 kr. Inte så många som nämnt de spelen, men de kanske ändå är något att ha?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viek
Jag fick syn på Prince of Persia: Trilogy på CDON för bara 279 kr. Inte så många som nämnt de spelen, men de kanske ändå är något att ha?

279 kr är ett mycket bra pris för hela serien. Dom flesta tycker att det första spelet är grymt medan många blev besvikna på del 2 eftersom spelet antagit en mörkare form. Själv har jag kanske spelat klart hälften av del 2 och jag gillar det, framför allt så har spelet bättre fightingsekvenser gentemot det första spelet. Jag har spelat del 2 på både pc och ps2 och grafiskt skiljer dom sig inte så mycket åt men man slipper en del laggande i pc versionen vilket i ps2 versionen kan vara lite irriterande ibland. Dock så är det inte så farligt att spelet blir ospelbart, så har man överseende med detta kan jag garantera ett av dom bästa plattformspelen till ps2.

För recensioner:
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/589718.asp?q=prince%20...
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/919986.asp?q=prince%20...
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/926985.asp?q=prince%20...

En annan framgångsrik serie på konsol och dator är Splinter Cell som först kom till X burken.
Har bara spelat första delen samt testat på del 2 lite på pc men gillar man smygspel i tredje person så kan nog Splinter cell vara värt att testa på. Tanka hem demot till pc och avgör om det kan vara värt att köpa.
För demos till pc:
http://videogames.yahoo.com/search?q=splinter+cell+demo&t=2

För recensioner:
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/582453.asp?q=splinter%...
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/915073.asp?q=splinter%...
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/924556.asp?q=splinter%...
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/926930.asp?q=splinter%...

Till sist dom 50 bästa spelen till ps2 enligt gamerankings.com (site som sätter medelvärde baserat på andra siters betyg)
http://www.gamerankings.com/itemrankings/simpleratings.asp

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Jag tror att jag satsar på Prince of Persia och God of War för tillfället. Men fortsätt att skriva för all del - det kanske finns fler spel som ska inhandlas.

Permalänk
Medlem

Har du aldrig lirat några Final Fantasy lir så kan du lika gärna köpa Final Fantasy 7 som är till Playstation 1. Hur bra som hellst!

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Har du aldrig lirat några Final Fantasy lir så kan du lika gärna köpa Final Fantasy 7 som är till Playstation 1. Hur bra som hellst!

kan inte annat än att hålla med, det spelet saknar i grafisk skönhet idag tar den igen med råge på alla andra punkter, började spela det igen i förrgår. och det är fortfarande lika bra. 9an är heller inget att fnysa åt

Permalänk
Medlem

började precis spela 9:an och det är helt magiskt. Det är det spelet i serien som helt klart förtjänar att heta final fantasy. mer fantasy kan man knappast hitta.

sedan är soul calibur 3 ett riktigt bra spel även. underbar grafik, bra känsla, intensivt däremot är väl storyn inget att hurra för.

Visa signatur

final fantasy is the shit!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Kanske inte något för dig, men Guitar Hero är det spel jag har haft mest skoj med det senaste året, sjukt kul

Visa signatur

mjau