Playstation 3 och Linux

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=U4Wul8MLM6E&NR
PS3 med YDL 5 som spelar upp lite HD-material mm..

Jag kommer då att köpa en någongång under nästa år

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"

Permalänk
Medlem

Det är nog bara en tidsfråga innan det går köra linux fullt ut på PS3, se så mycket chip, alternativa gränssnitt mm som gjorts till ps2. Om jag hade haft råd hade jag köpt en PS3, men först väntat ett tag då playstation brukar ha barnsjukdomar på de första revisionerna. Lite intressant med PS3 är att de fortfarande kör likadan handkontroll som tidigare men bara gjort den trådlös. Wii är också intressant men jag spelar tv-spel för att ta det lugnt, inte för att få motion, blir intressant att se vad de har för kundunderlag, men det kan vara ett bra ansvarsfullt steg för att få barn mindre sittande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Det är nog bara en tidsfråga innan det går köra linux fullt ut på PS3, se så mycket chip, alternativa gränssnitt mm som gjorts till ps2. Om jag hade haft råd hade jag köpt en PS3, men först väntat ett tag då playstation brukar ha barnsjukdomar på de första revisionerna. Lite intressant med PS3 är att de fortfarande kör likadan handkontroll som tidigare men bara gjort den trådlös. Wii är också intressant men jag spelar tv-spel för att ta det lugnt, inte för att få motion, blir intressant att se vad de har för kundunderlag, men det kan vara ett bra ansvarsfullt steg för att få barn mindre sittande.

nene, den har som bekant en rad nya funktioner mer än kuperad svans. utöver gyron finns det även 5 nya knappar, (beroende lite på hur man räknar) vissa av dessa fungerar även på lite annat vis.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Wii är också intressant men jag spelar tv-spel för att ta det lugnt, inte för att få motion, blir intressant att se vad de har för kundunderlag, men det kan vara ett bra ansvarsfullt steg för att få barn mindre sittande.

You Know It To Be True.

Det är ju knappast ett måste att göra stora, svepande drag. Jag har inte testat Wii men skulle kunna tro att det är lika ansträngande som att använda joystick. Du kan ju hoppa omkring hur mycket du vill men du är inte tvingad till det.

Jag gillar ändå möjligheten att kunna vara lite mer aggressiv i rörelsemönstret. Jag tycker det kan vara frustrerande med de små rörelser som dagens kontroller kräver när jag fastnat på ett frustrerande ställe i ett spel.

Permalänk

Sååååååååå

Vad händer på denna front nu då? Dog allt eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McGilljam
Sååååååååå

Vad händer på denna front nu då? Dog allt eller?

Vad menar du? Att använda Linux på PS3? Eller att ha full tillgång till all hårdvara genom linux?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McGilljam
Sååååååååå

Vad händer på denna front nu då? Dog allt eller?

Som jag ser det så står det nästan still. Vill man pilla ordentligt kan man få ett halvdant resultat men du får inte direkt ett fullfjädrat mediacenter eller en spelburk.

Du kan läsa mer här:

http://www.ps3forums.com/forumdisplay.php?f=51
http://psubuntu.com/

Sen kan man fråga sig hur du inte har sökt och stött på dessa länkar tidigare?

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB