SweClockers på Dreamhack Winter 2006

Permalänk
Medlem

Dagens ilandsproblem: Hur fan får man in 3MW i lokalen !!! om det är 10k pers (och datorer) där så borde hela skiten dra minst 3 MEGAWATT! hur fan får dom in det ?

Permalänk
Medlem

Hur snabb upplever ni att inernet uppkopplinen är?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampan90
Tänker nog planera in så att jag kan åka på DH 2007 Summer.. men det återstår några praktiska frågor..

Hur fan ska man kunna gå iväg och såva? jag har en razer och ett g15 tangenbort.. och det är ju bara LITE "ta faktor" på dom..

Hur löser man det...
Och såva i omgångar kan inte bli så jävla kul när man bara är 2 pers.. Då får man ju sitta ensam en lång stund.. Men får man såva rakt uppochner i stolen eller?? bara sitta och slagga..??

Angående ditt tangentbord och din mus. Inte speciellt hög "vilja ha" faktor på dem verkar de som. Finns många som bara lämnar sina datorer då de ska sova. Det du kan göra är väl att skaffa buntband och sätta fast kablarna i datorn.

Det ända som jag har hört blivit stulet är ett par laptops. Bland annat killen som satt mittimot en bekant till mig blev av med sin macbook. Lite surt.

Man får bara sova i sovsalarna alternativt sittandes i stolen. Jag har sovit ett par timmar på tangentbordet. Fungerar bara bra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Hur snabb upplever ni att inernet uppkopplinen är?

Verkar som de har gett 10MBit både upp och ner ut mot internet per port och sedan 100MBit inom dreamhack.

Om du tex. ska dcc:a ett spel eller två till en kompis så går det ju lätt i 11MB/s. Duger helt klart.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.