Abit och Asus på Dreamhack

Permalänk
Melding Plague

Abit och Asus på Dreamhack

Både Abit och Asus har montrar här på Dreamhack Winter 2006. Abit visar bland annat upp sitt senaste moderkort IN9 32X-Max som bygger på Nvidias Nforce 680i-styrkrets. Asus har flera riktigt intressanta datorer, en med två stycken splitternya Geforce 8800 GTX i SLI-läge.

Läs nyheten: Abit och Asus på Dreamhack

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Discokungen

Reklam! Men Abits kort ser riktigt sexigt ut. Hoppas det blir bra.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Maffiga kyflänsar på Abit-kortet, skönt att dom börjat satsa på fläktlöst nu

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

och en duva viskade i mitt öra att Asus skall lansera sitt AMD R600-baserade moderkort i februari eller mars.
Men tråkigt att man får vänta tills februari.

ps. Ska det inte vara RD600? ds

Permalänk
Medlem

De va 13,7k i 3dmark06 och det var jag som körde det.
Mest för att se hur mycket 2x8800gtx i sli ger mot 1x8800.

Ca 3k i stock. Inte mera. Jag drog 10,8k i 06 med gfx på stock och lite oc på CPU.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk

World Gamemaster Tournament (WTG)

felstavat?

såg najs ut men kostar nog några månadslöner men de kunde ju fixat kabeldragningarna lite mer så att säga o varför hade de plugga in atx och p4a kontakten i moderkortet när den inte ens har en cpu eller graffe?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag vart sugen på ASUSskämen asså. 22tums 2ms 3-4000:- ?! o.O Eller äre gårdagens fylla som tar ut sin rätt på mig? :S

Permalänk
Medlem

Ja vad mer kan man säga?????
....

Vill ha

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
och en duva viskade i mitt öra att Asus skall lansera sitt AMD R600-baserade moderkort i februari eller mars.
Men tråkigt att man får vänta tills februari.

ps. Ska det inte vara RD600? ds

Heh, klart det ska vara RD600. Men visst hade det varit fräckt med ett integrerat R600?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Synn att ni inte var där när man kunde testa PhusX kortet. Riktigt fett var det...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk

Den svensken i Abit båset var ainingen borta... jag hade 2 polare som stod och pratade med honom medans jag pratade med kinesen (eller vad han nu var som var där första dagen) och spanjoren (eller vad han nu var). Kinesen berättade om att Asus 680i moderkort långt ifrån utnyttjar all potential som finns i chipsetet, och då abit försöker släppa kvalitetsprodukter och vill komma tillbaka till sin ställning som ledande för "de insatta" (ställningen DFI tagit). Kortet som än så länge ligger hos deras ingenjörer pallar 500fsb för tillfället men borde kunna komma en bit högre när de optimerat det bättre.
Och jag frågade om RD600, och det kinesen sa att det de avvaktar för tillfället i väntan på vad marknadens svar på RD600 korten kommer bli, men samtidigt ligger en grundkonfigurerad spec på ett RD600 moderkort och väntar på utveckling vid behov.

Detta är ungefär vad jag minns, jag drack ett antal backar jolt och sov färre timmar än jag kan räkna på mina 3 händer. Jäkligt intressant samtal iaf, kändes som han visste var han kom ifrån iaf.

Visa signatur

e6400 @ 2.4Ghz | Corsair Dominator 2048 pc6400 4-4-4-12 @ 667mhz | Albatron 7950GT 512 | 200gb 7200.7, 250gb 7200.10 | Shuttle SD32G5 | X-fi fatality
Övrigt: | Dell 2007WFP | Creative Inspire 5.1 | Sennister hd 555 | DiNovo Cordless | G5 | Qck Steel |
Dell XPS m1210 (nvidia 7400, 2gb, 4mb cache cpu) | Samsung U-600 | Seagate Freeagent 500gb

Permalänk

plexichassi.

Någon som besitter kunskapen om var man får tag på ett asus plexichassin, som var med i reportaget ?

Visa signatur

Skövla, bränna, våldta