Adapter låter dig koppla in mus/tangentbord till Xbox

Permalänk
Medlem

Haha, att säga att det är fusk med mus och tangentbord är väl som att säga att det är fusk att ha en större tv än genomsnittet, för då ser man ju bättre, eller en bättre ljudanläggning, för då hör man ju bättre :P.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tullen
Haha, att säga att det är fusk med mus och tangentbord är väl som att säga att det är fusk att ha en större tv än genomsnittet, för då ser man ju bättre, eller en bättre ljudanläggning, för då hör man ju bättre :P.

LOL, Precis!

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

detta är det bästa som kan hända, det är ju bara kontrollen folk har probelm med så när detta kommer så blir det ju till att skafa boxen.

Permalänk
Avstängd

Tro inte att det blir lättare att spela med musen och tangentbord, har grunkan till gamla xboxen och tyvärr är det lite fördröjning och dåligt träffsäkerhet i FPS spelen.
Tangentbordet fungerar prima men musen som styr siktet går lite i vågor, typ segt-snabbt-segt-snabbt och ibland inget alls.

Men jag har insett att konsoll spel ska spelas med handkontroller, kan inte änns tänka mig att spela Black på PC med mus och tangentbord.

Dock så kan jag tänka mig att ha det i stratediska spel på konsoll med mus & tgb.

Sen ett jävla plus med att kunna ha PS2 kontroll, xbox kontrollen är fel i mina händer.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Det är ju nästan att man köper ett 360 bara för det här. Hatar handkontroller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Argumentet du kommer med håller över huvud taget inte. Det är ju bara att köpa tangentbord och mus om du vill. Det är är verkligen inte fusk att man använder ett alternativ till gamepad när det finns att köpa för alla som vill ha.

Helvete alltså, du är riktigt jävla dum.
Så du menar alltså på allvar att det är rätt att TVINGA folk att köpa ett tillbehör för att kunna köra?
Det är ungefär som att säga att eftersom några kan skaffa fusk, så borde alla göra det. Fast det du menar är ännu värre, då det kostar pengar och man måste köpa hårdvara - både adapter och mus, för flera hundra kronor!

Nu lär visserligen musen härma den analoga spakens rörelser och därmed kommer det inte alls att vara lika exakt som en dator med en mus, men ändå. Jag ser det som en SJÄLVKLARHET att sådana saker spärras för onlinespel!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

att lira konsol-fps med mus lär ju vara rena rama barnleken, för dom är väl anpassade till småungar som sitter och ska sikta med nån liten joystick?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Helvete alltså, du är riktigt jävla dum.
Så du menar alltså på allvar att det är rätt att TVINGA folk att köpa ett tillbehör för att kunna köra?
Det är ungefär som att säga att eftersom några kan skaffa fusk, så borde alla göra det. Fast det du menar är ännu värre, då det kostar pengar och man måste köpa hårdvara - både adapter och mus, för flera hundra kronor!

Nu lär visserligen musen härma den analoga spakens rörelser och därmed kommer det inte alls att vara lika exakt som en dator med en mus, men ändå. Jag ser det som en SJÄLVKLARHET att sådana saker spärras för onlinespel!

Jag säger som tullen.

"Haha, att säga att det är fusk med mus och tangentbord är väl som att säga att det är fusk att ha en större tv än genomsnittet, för då ser man ju bättre, eller en bättre ljudanläggning, för då hör man ju bättre"

Du kan inte jämställa fusk och att byta från gamepad till tangentbord och mus. Inte ens i närheten faktiskt.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Jag antar att musen ersätter den analoga kontrollen men hur bra funkar det egentligen? , om det funkar bra skulle jag kunna tänka mig skaffa en xbox360 för COD3

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Avstängd

Klart att det inte är fusk

Och vadå lägga ett par hundra på bättre kontroll i spel är väl inte så farligt
Har man råd med ett Xbox360 så har man nog råd med det också
= drabbar ingen fattig

tack för ordet

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är jäkligt bakåtsträvande folk som klagar på att man kan använda Mus och tangentbord till 360, punkt slut.

Visa signatur

TBA

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Helvete alltså, du är riktigt jävla dum.
Så du menar alltså på allvar att det är rätt att TVINGA folk att köpa ett tillbehör för att kunna köra?
Det är ungefär som att säga att eftersom några kan skaffa fusk, så borde alla göra det. Fast det du menar är ännu värre, då det kostar pengar och man måste köpa hårdvara - både adapter och mus, för flera hundra kronor!

Nu lär visserligen musen härma den analoga spakens rörelser och därmed kommer det inte alls att vara lika exakt som en dator med en mus, men ändå. Jag ser det som en SJÄLVKLARHET att sådana saker spärras för onlinespel!

Vårda språket lite i fortsättningen och undvik personangrepp om du inte vill få en månads semester.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person

Nu lär visserligen musen härma den analoga spakens rörelser och därmed kommer det inte alls att vara lika exakt som en dator med en mus, men ändå. Jag ser det som en SJÄLVKLARHET att sådana saker spärras för onlinespel!

tror inte du behöver oroa dig, de som testat såna här grejer vet att det knappast kommer bli de hypernervösa rörelser som Q3-spelare hänger sig åt pga begränsningarna.

men frågan är hur det ska gå till att spärra. för det är som du säger, bara en emulerad musfunktion, konsollen tror fortfarande att det är en kontroll inkopplad..

vilket svarar på min tidigare fråga också antar jag, denna grunkan kanske använder chipet i kontrollen för att godgännas mot spärren. låter det troligt tro?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ser inte problemet.. Vill man spela ett FPS spel som det skall spelas så är det i dagens läge med mus... Hur kul är det att spela ett FPS spel där svårigheten i spelet är kontrollen inte spelet.
Att det sedan kostar en liten slant att hosta upp ser jag inte heller problemet med. Folk köper ju extra och andra kontroller ändå... Sedan är det inte så många som gnäller när man spelar racingspel med ratt och pedaler vilket också är en fördel jämt emot handkontroll..

Permalänk
Medlem

Microsoft borde sätta spärr för kontroller som inte är deras egna utom dom som verkligen gör "rätt sorts" kontroller. Och på det viset kunna spärra den här adaptern. Eller enbart kunna tillåta den i strategi spel eller liknande. För tillfället går det väl att använda tangentbord till att skriva meddelanden över live?

EDIT: Och det verkar som det är mest PC typer som blir glada över det här? Om man vill spela med mus så kan man väl hålla sig till PC:n ?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Hela poängen med fps på konsol med handkontroller är ju att det är ett helt annat gameplay. Man måste planera sina rörelser till skillnad från fps med mus där man reflexmässigt vänder sig. Att cirkla runt en motståndare med hjälp av c-knapparna och joysticken på goldeneye till 64 hade inte varit möjligt om motståndaren hade haft mus.

Att säga att man ska spela på det sätt som är skönast och man behärskar bäst går bara inte. En person med mus piskar skiten ur nån som kör på det sättet spelet var tänkt att spelas med handkontroll. Han har då inget val än att köpa en mus och tangenbort för hundratals kronor eftersom det är helt omöjligt annars.

Pratar vi däremot möss som emulerar joysticken på handkontrollen är det ingen skillnad men på de konsollspel jag har kört med mus har det inte varit så utan då har man kunnat vända sig mycket snabbare.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Hedersmedlem

Haha, ett Xbox360 med tangentbord och mus. saknas bara att man börjar sälja expansion packs "för att spela dom nyaste spelen" och volia så har vi en dator. Annars fyller ju produkten sin nytta...om man nu vill ha tangentbord och mus liggandes på tv-bordet. Har ändå inte gillat ställningen man får sitta i för att spela i vardagsrummet (med mus och t-bord) så jag hoppar nog.

Permalänk
Avstängd

Det där tycker jag man går helt efter komfort och sin skill.

Jag har spelat spel hela mitt liv och är en gamer, PC spel med mus o keyboard är så lätta att man inte får nån utmaning alls.

Tyvärr så är det samma på konsol för mig också, då jag spelar exakt lika bra på konsol som på pc. Om jag lirade konsol och handkontroll mot någon med mus o keyboard på pc så skulle det vara lika svårt för min motståndare som om jag hade haft mus och keyboard jag också.

Blir ju så om man bara lirar spel helatiden.

Finns sånt folk som tror att man har någon typ av övertag med mus o keyboard mot handkontroll men för mig så stämmer det inte alls.

(Måste tillägga att om man sitter i soffan och spelar så är det skönast med handkontroll, annars får man ont i ryggen då man sitter framåt lutad, och sitter man vid något datorbord så är det skönare med mus och keyboard.)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RadioNova
Microsoft borde sätta spärr för kontroller som inte är deras egna utom dom som verkligen gör "rätt sorts" kontroller. Och på det viset kunna spärra den här adaptern. Eller enbart kunna tillåta den i strategi spel eller liknande. För tillfället går det väl att använda tangentbord till att skriva meddelanden över live?

EDIT: Och det verkar som det är mest PC typer som blir glada över det här? Om man vill spela med mus så kan man väl hålla sig till PC:n ?

Problemet är bara att spel som från början har varit pc spel numera kommer först till eller exklusivt till konsol. Och det är nog tack vare oss pc spelare som ni kan glädjas åt alla fps spel. Jag spelar spel för att jag tycker det är kul, fusk är något som man knappast kommer slippa men att jämföra detta med hur man styr spelet är ju löjligt. Jag ser hellre att en person jag möter använder sig av ett styrdon som må vara bättre än mitt än att person använder sig av en aimbot. För i annat fall så skulle man ju kunna säga att dom som använder sig av lasermöss i fps spel fuskar gentemot dom som använder sig av vanliga eller optiska möss. Eller att dom som använder sig av en arkad joystick fuskar mot dom som använder en vanlig gamepad i fighting spel.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

jodå, och folk med långa fingrar fuskar också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RadioNova
Microsoft borde sätta spärr för kontroller som inte är deras egna utom dom som verkligen gör "rätt sorts" kontroller. Och på det viset kunna spärra den här adaptern. Eller enbart kunna tillåta den i strategi spel eller liknande. För tillfället går det väl att använda tangentbord till att skriva meddelanden över live?

EDIT: Och det verkar som det är mest PC typer som blir glada över det här? Om man vill spela med mus så kan man väl hålla sig till PC:n ?

gissa vad, MS hann före dig där.. (även om det inte verkar ha funkat så bra med tanke på detta)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Meh, om CS kidsen inte kan lära sig att spela med en handkontroll (vilket man vänjer sig vid efter 30-60min av Halo) så låt dom blåsa pengar på något sånt här pantat så dom får känna sig tuffa över Live. MS lär ju göra något ifall det blir ett stort problem på dom rankade matcherna i spelen som nu berörs.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

synd bara att spelen varken har GUI eller interaktion som är anpassade för mus+tgb. se bara på kotor och oblivions GUIn som är helt förstörda pga av konsollportningen... att man sen bara får en emulerad handkontroll gör ju att det blir som att sikta med 1 s latency eftersom siktet måste släpa efter. det intressanta är ju att trots att alla vet att handkontroll är värdelöst för fps och rts så är inte mus + tgb standard till konsoller. när man betalar 5000:- för nåt vill man väl inte ha en undermålig interaktionsmetod? rätt pinsamt faktiskt.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
synd bara att spelen varken har GUI eller interaktion som är anpassade för mus+tgb. se bara på kotor och oblivions GUIn som är helt förstörda pga av konsollportningen... att man sen bara får en emulerad handkontroll gör ju att det blir som att sikta med 1 s latency eftersom siktet måste släpa efter. det intressanta är ju att trots att alla vet att handkontroll är värdelöst för fps och rts så är inte mus + tgb standard till konsoller. när man betalar 5000:- för nåt vill man väl inte ha en undermålig interaktionsmetod? rätt pinsamt faktiskt.

Jo kotor och oblivions GUI må vara förstörda pga portningen, men det gör ingenting. Jag har spelat så mycket att handkontroll är lika bra som mus, det är bara många andra spelare som är så begränsade att dom inte kan hantera handkontroll, bara mus.

Rätt synd faktist, att det finns så dåliga spelare i världen.

Permalänk
Medlem

Finns det något test av den här produkten?

Visa signatur

Stolt användare av en ibook 300 MHz (dasslocket)

Permalänk
Medlem

Folkär rätt kortsynta ocså, finns en uppsjö människor som gillar spel och vill kunna lirar men inte har 2 armar,händer,full rorlighet,amputerad,vad vet jag,då är det ypperligt att det finns tex joystick,adapter för mus/tb. Att sony,microsoft inte ens betänker sådant är rent patetiskt.

Visa signatur

3500 Winchester - Wavemaster (svart) 580 hiper -r - Asus SLI - XFX 6800 ultra - Maxtor 2x300 gb - 2048 corsair

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardiz
Folkär rätt kortsynta ocså, finns en uppsjö människor som gillar spel och vill kunna lirar men inte har 2 armar,händer,full rorlighet,amputerad,vad vet jag,då är det ypperligt att det finns tex joystick,adapter för mus/tb. Att sony,microsoft inte ens betänker sådant är rent patetiskt.

..menar du att det är lättare att spela med mus om man har amputerade armar? *skeptisk*

för Playstation fanns det faktiskt en kontroll som var avsedd för enhandsbruk, den var iof säkert främst framtagen för Japanernas "datingspel" men funkar säkert för handikappade med.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
..menar du att det är lättare att spela med mus om man har amputerade armar? *skeptisk*

för Playstation fanns det faktiskt en kontroll som var avsedd för enhandsbruk, den var iof säkert främst framtagen för Japanernas "datingspel" men funkar säkert för handikappade med.

Försöker du vara ironisk?, eller går inte hissen ända upp. Hela mitt inlägg handlar ju om man inte kan använda en 2 hands kontroll av olika orsaker.

framgår det inte är det nog dags att upsöka proffesionell hjälp.

Visa signatur

3500 Winchester - Wavemaster (svart) 580 hiper -r - Asus SLI - XFX 6800 ultra - Maxtor 2x300 gb - 2048 corsair

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardiz
Försöker du vara ironisk?, eller går inte hissen ända upp. Hela mitt inlägg handlar ju om man inte kan använda en 2 hands kontroll av olika orsaker.

framgår det inte är det nog dags att upsöka proffesionell hjälp.

verkar mest som din hiss har fastnat mellan 2 plan. börjar det bli varmt kanske?

om du menar att man skulle tolka ditt inlägg som att TV-spelstillverkare ska stå för handikappslösningar har snarare din hiss vajer gått av.

handikappslösningar är oftast individanpassade av en anledning. ett exempel, varsågod:
http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EEyVEAZZpVpoaDnwfp.ph...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
verkar mest som din hiss har fastnat mellan 2 plan. börjar det bli varmt kanske?

om du menar att man skulle tolka ditt inlägg som att TV-spelstillverkare ska stå för handikappslösningar har snarare din hiss vajer gått av.

handikappslösningar är oftast individanpassade av en anledning. ett exempel, varsågod:
http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EEyVEAZZpVpoaDnwfp.ph...

Det var inte det jag menade..kortslutning?, flera sade varför det överhuvudtaget skulle finnas högre upp i tråden tex mus/tb . Då gav jag några exempel på varför det skulle kunna vara en bra Och räknar man den målgruppen jorden runt så blir den stor och då är det rätt dåligt att det inte finns några direkt bra alternativ. Alla verkar greppa det utan du?om du sedan vill märka ord,vara lustig så är det upp till dig. Och sluta tolka...du klarar inte av det.

Visa signatur

3500 Winchester - Wavemaster (svart) 580 hiper -r - Asus SLI - XFX 6800 ultra - Maxtor 2x300 gb - 2048 corsair

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardiz
Det var inte det jag menade..kortslutning?, flera sade varför det överhuvudtaget skulle finnas högre upp i tråden tex mus/tb . Då gav jag några exempel på varför det skulle kunna vara en bra Och räknar man den målgruppen jorden runt så blir den stor och då är det rätt dåligt att det inte finns några direkt bra alternativ. Alla verkar greppa det utan du?om du sedan vill märka ord,vara lustig så är det upp till dig. Och sluta tolka...du klarar inte av det.

du kan inte ens formulera en läsbar mening här, så du gör det inte lätt exakt..

flera har även motiverat varför det inte ska finnas. så återigen, varför "skulle det kunna vara en bra" om du inte menade tangentbord?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint