Toshiba lanserar 100 gigabyte 1,8-tumshårddisk

Permalänk
Melding Plague

Toshiba lanserar 100 gigabyte 1,8-tumshårddisk

Tillverkaren Toshiba har idag lanserat världens största 1,8-tumshårddisk på 100 gigabyte. För att uppnå denna lagringskapacitet har Toshiba använt sig av perpendikulär teknik. Modellen heter MK1011GAH och snurrar i 4 200 varv per minut.

Läs nyheten: Toshiba lanserar 100 gigabyte 1,8-tumshårddisk

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ja! Väntar med spänning på en mp3-spelare med 100GB hårddisk.

Permalänk

Finfint, synd bara att de är så oerhört dyra fortfarande.

Tråkigt att det aldrig står något om priset. Säkert 4000:- eller något annat skitdyrt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Kostar det så smakar det... eller? Det skulle sitta fint med 100 gigs mp3-spelare med låång batteritid men det dröjjer nog ett tag till. Tills dess väntar jag med spänning på mobiltelefoner med samsungs 8GB-flashminnen i, gärna två stycken.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Avstängd

Archos AV4** har ju redan 100GB

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

med denna densitet va skulle de blir på en 3.5" med 4 plattor?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

holy magnolia!

men nu undrar man ju hur denna perplexa komplexa perpendikulära teknik påverkar läsandet till fots också. tester? (ut och spring med era stationära diskar nu testare, utvärdera och rapportera!)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
med denna densitet va skulle de blir på en 3.5" med 4 plattor?

Ungefär 800 GB. Det finns redan med 750 GB så det vore inget extremt.

Hur tänker jag då?

Plattorna lär vara 4 ggr så stora och det lär vara 2 plattor i den lilla hårddisken.

Det är väl mer att få plats med dessa läsar/skrivar-armar som är grejjen.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Tillverkaren Toshiba har idag lanserat världens största 1,8-tumshårddisk på 100 gigabyte.

är det bara jag som tycker det är en konstig mening??

en 1,8-tumshårddisk borde vara kring 1,8 tum... eller
när blev gigabyte ett storleks mått? det låter snarare som mängden data som kan lagras...

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunkBurk
är det bara jag som tycker det är en konstig mening??

en 1,8-tumshårddisk borde vara kring 1,8 tum... eller
när blev gigabyte ett storleks mått? det låter snarare som mängden data som kan lagras...

Gigabyte GB blev storleksmått för 3½ dagar sedan. borde gå över till GiB ist.

Permalänk
Medlem

Vad ska man med en 100gb mp3 spelare?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

100GB i en mp3-spelare? Med den energiåtgången skulle jag vilja ha den i min laptop

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vad ska man med en 100gb mp3 spelare?

ha ett par divx filmer kanske?

Har 60GB i min men bara 100-150 Mp3 filer dock 20-30 filmer, bara å plugga i TV:n så slipper man konka på DVD spelare och 20-30 DVD skivor.. samma kvalitet i vanliga icke LCD/HD/plasma skärmar.

Det är en Archos AV420 ombyggd till AV460, bara att byta HDD och formatera, finns möjlighet att köra två HDD i spelaren (2x100GB kanske) fast då kostar det med adaptern

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag har en 80GB:s iPod och jag måste erkänna att det är otroligt svårt att fylla hela den med enbart musik och film. Fast jag har den som backupdisk också, ganska trevligt att alltid ha med sig det viktigaste på hårddiskarna där hemma.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

Är det så svårt o göra 3.5" yta? borde ju va liknande lr samma teknik. Ja anar en hund över mossen.
Så less på alla dessa (10otals) rapporter om 1.8 perp, DRA ÅT HELSIKE!