AMD lanserar 65-nanometersprocessorer

Permalänk
Melding Plague

AMD lanserar 65-nanometersprocessorer

AMD har idag som förväntat lanserat processorer som bygger på en 65 nanometers tillverkningsprocess i sin Athlon64 X2-processorserie. Kärnorna som ser dagens ljus heter Brisbane och ingår i Athlon64 X2-serien medan processorkärnan Sparta kommer figurera i Sempron-processorserien litet senare.

Läs nyheten: AMD lanserar 65-nanometersprocessorer

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Lägre priser kan man hoppas på

Permalänk
Medlem

AMd smygsänkte ju priserna i dagarna så jag tippar på att de nya 65nm kommer ligga på ungefär samma pris som vad de äldre låg på innan sänkingen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

*gör en fylking*

Äntligen!

Är väll det minsta man kan säga. Ska börja fundera på att uppgradera min maskin när man väll kan skilja dem åt från de äldre. Snål som jag e gör jag vad som helst för att klippa av kostnader på elen.

Permalänk
Medlem

Ge mig överklockningstester nu!

PS, för alla cs:are tror jag att www.fragbite.se är hackat...

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriahg90
Ge mig överklockningstester nu!

PS, för alla cs:are tror jag att www.fragbite.se är hackat...

På vilket sätt menar du?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom blir billiga Hoppas dom blir billiga Hoppas dom blir billiga Hoppas dom blir billiga Hoppas dom blir billiga Hoppas dom blir billiga Hoppas dom blir billiga Hoppas dom blir billiga Hoppas dom blir billiga Hoppas dom blir billiga Hoppas dom blir billiga Hoppas dom blir billiga!. Hoppas dom blir klocktåliga Hoppas dom blir klocktåliga Hoppas dom blir klocktåliga Hoppas dom blir klocktåliga.

allt kommer bero på priset hoppas dom blir så här onödigt billiga :D:D:D

Permalänk
Medlem

Mm vore gött om priserna sjönk så att jag kan göra mig av med min 3500+.

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellis
Mm vore gött om priserna sjönk så att jag kan göra mig av med min 3500+.

precis

Permalänk

hoppas att dom kommer upp i intels prestanda för pengarna då blir det mer intressant när jag ska göra inköp av nytt system strax efter att ATI kommer med R600 i början av nästa år så priser på dom senste grafikkorten börjar röra på sig

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem

Gotti gott gott. Bänkmärken!

Permalänk
Medlem

Ja det enda sättet för att få folk att köpa AMD i dagsläget är om dom blir svinmycket billigare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Ja det enda sättet för att få folk att köpa AMD i dagsläget är om dom blir svinmycket billigare.

Är det därför de har brist på processorer?

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X|Rolando
Gotti gott gott. Bänkmärken!

Hehe, du var en höjdare på engelska du!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Ja det enda sättet för att få folk att köpa AMD i dagsläget är om dom blir svinmycket billigare.

De är ju okej i pris/prestanda om man ser till integer/x87. Det är ju inte så himla viktigt med snabb cpu längre om man inte använder den för tekniska beräkningar, för kontorsbruk duger en celeron och för spel så är det viktigare med ett tungt grafikkort. Det där pratet om att inte ha en för svag CPU för grafikkortet är trams, är det CPUn som begränsar så ökar man bara på grafiknivån tills man uppnår belastningsjämvikt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yxan
De är ju okej i pris/prestanda om man ser till integer/x87. Det är ju inte så himla viktigt med snabb cpu längre om man inte använder den för tekniska beräkningar, för kontorsbruk duger en celeron och för spel så är det viktigare med ett tungt grafikkort. Det där pratet om att inte ha en för svag CPU för grafikkortet är trams, är det CPUn som begränsar så ökar man bara på grafiknivån tills man uppnår belastningsjämvikt...

Precis maximal upplösning och dunderklockad prolle, men den räcker ändå inte till >.< men det är ju ingen super

Permalänk
Medlem

Jaha.. när får vi se dessa då? Newegg som brukar få in det mesta en bra tid innan någon annan butik har inte några inne än....