Permalänk

Wii Grafik

Vissa säger att den är kass, vissa bättre än Ps2?
Är det nån som vet? Seriöst alltså!

//Divajl_94

Visa signatur

Wie

Permalänk

det är inte grafiken som är den stora grejjen när det gäller wii.. det är revolutionerandet av själv spelupplevelsen som är det.. några spel till wii är riktigt snygga. men det går inte att jämföra med ps3 el xb360. om du inte vet hur grafiken är kan du kolla några filmer på ex www.gametrailers.com eller YouTube.. sök på Wii bara..

vad jag har hört så har nintendo sagt att wii är minst tre gånger kraftfullare än gamecube..

för min del spelar grafiken ingen större roll. det är spelkänslan och glädjen som är grejen.. iaf för mig!

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

För det första tyckte jag inte att alternativen i omröstningen var någe vidare, så...

Iaf. så håller jag med ovanstående talare. Grafiken spelar ingen _större_ roll för mig (bara det är bättre än Nintendo 64 typ ^^), utan jag funderar på att köpa en för att det verkar vara den enda konsoll som tycks ge något utöver det man kan från en PC.

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Re: Wii Grafik

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Divajl_94
Vissa säger att den är kass, vissa bättre än Ps2?
Är det nån som vet? Seriöst alltså!

//Divajl_94

Håller med om att valen inte var något vidare, och sen vill jag nog bara påpeka att t.o.m.Gamecube hade möjligheter till grafiskt snyggare spel än PS2, men att det då precis som nu mestadels hänger på utvecklarna av spelet och inte maskinen. Så även om wii inte satsar på grafik så lär den nog vara några steg bättre än det iallafall, eller ha möjligheten att vara bättre.

Fast egentligen kunde jag inte bry mig mindre. I slutet handlar det enbart om hur underhållande ett spel är, och grafik i sig är inte särskilt underhållande, då kan man lika gärna ställa sig och garva åt fotografier.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

men för fan ge er! kom precis hem och har spelat wii i 2 timmar hos en polare och jag kan säga att grafiken duger! det är HUR man spelar som är så underbart grymt!

Permalänk
Medlem

Men seriöst grabbar. Håll er till vad han frågar. Han vill veta vad vi tycker om grafiken. Kan man inte bara svara på frågan och skippa annat utanför så kanske man inte ska svara? Vissa svar är ju till och med utan svar på hand fråga alltså helt offtopic. Men jag däremot tycker Grafiken verkar skit bra. Blir nog en bra konsol grafikmässigt.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

borde det inte vara "ganska bra" sen "bra" och inte tvärtom? iaf jag rösta på bra.

Edit:

Grym
Bra
Ganska bra
Kasst

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

Re: Re: Wii Grafik

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Håller med om att valen inte var något vidare, och sen vill jag nog bara påpeka att t.o.m.Gamecube hade möjligheter till grafiskt snyggare spel än PS2, men att det då precis som nu mestadels hänger på utvecklarna av spelet och inte maskinen. Så även om wii inte satsar på grafik så lär den nog vara några steg bättre än det iallafall, eller ha möjligheten att vara bättre.

Fast egentligen kunde jag inte bry mig mindre. I slutet handlar det enbart om hur underhållande ett spel är, och grafik i sig är inte särskilt underhållande, då kan man lika gärna ställa sig och garva åt fotografier.

Visa gör det, står framför fotografier alltså, kanske inte garvar om bilden inte är rolig villsäga men visa ser det som vacker konst.

Iövrigt håller jag med fullständigt, grafik kan vara trevligt att titta på och den kan höja upplevelsen men ett spel behöver mer än grafik för att ge någon behållning. Dessutom tycker jag hela grafikdebatten är väldigt koncentrerad till den tekniska biten, bra design och skön stilkänsla från grafikernas sida kan göra underverk även på tekniskt mindre avancerade system.

Permalänk
Medlem

Men är grafiken till Wii bättre än vad grafiken på ps2 är?

Permalänk
Medlem

Tja, Wii är ju kraftigare än PS2, så möjligheten finns ju. Dock har PS2 funnits ute i typ 5 år eller nåt, och Wii nån vecka. Så just nu i skrivande stund kan det ju vara så att de senare spelen till PS2 (se Resident Evil 4, God of War tex) ser bättre ut. Fast i det långa loppet så lär Wii få snyggare spel.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Avstängd

"Gårdagens hårdvara i ett nytt skal"

Som sagt, det är inte grafiken som är allt, men jag anser ändå att gör man en ny "revolutionerande" konsol så hade man lika gärna kunnat jobba lite mer på den tekniska biten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jfqvist
"Gårdagens hårdvara i ett nytt skal"

Som sagt, det är inte grafiken som är allt, men jag anser ändå att gör man en ny "revolutionerande" konsol så hade man lika gärna kunnat jobba lite mer på den tekniska biten.

jag vet inte jag, men när man mitt i hetsjakten på bäst grafik ställer sig på tvären och går tillbaka till att hålla spelnöje framför allt tycker jag man kan kalla det lite för en revolution. Revolution behöver inte betyda ett skutt framåt, det räcker med att det är betydligt annorlunda, vilket jag tycker nintendo satsar på rätt hårt.

Skyhöga upplösningar och polygoner in i det absurda har vi redan sett så man kan spy av, det ä uppfriskande med annat

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

det finns en anledning till att dom rustar upp o gör i ordning NES/8-bitars konsoller

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _AntiherO
det finns en anledning till att dom rustar upp o gör i ordning NES/8-bitars konsoller

Mjo så dom kan sälja snuskigt många, till skillnad från en annan konsolltillverkare

Permalänk
Medlem

grafiken i Wii = kass. (fulare menyer får man leta efter ända tills man hittar en XBox)

grafiken i ett spel = grymt snyggt. (Zelda. och kanske kommer det mer än 5 spel totalt med riktigt bra grafik till skillnad mot gamecuben)

slutsumman blir alltså hyfsat fin grafik hittills.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

efter att ha spelat zelda några timmar så tycker jag grafiken är iklass med de bästa spelen till ps2, att wii inte stödjer 1080p (inte ens 720p) tror jag kommer begränsa en hel del i framtiden.

Permalänk
Medlem

Hur jämnför du?

Det mest rättvisa sättet att jämnföra om man nu ska jämnföra med Ps2 så är det dom första spelen som kom ut när Ps2 kom ut.

Jämnför dom med Wii spelen nu.

Det är ganska brutal skillnad och spelet kommer bli bättre ju längre det går. Dom lär sig hela tiden att optimera spelen till konsoller.

Tycker grafiken är kalas.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Hur jämnför du?

Det mest rättvisa sättet att jämnföra om man nu ska jämnföra med Ps2 så är det dom första spelen som kom ut när Ps2 kom ut.

Jämnför dom med Wii spelen nu.

Det är ganska brutal skillnad och spelet kommer bli bättre ju längre det går. Dom lär sig hela tiden att optimera spelen till konsoller.

Tycker grafiken är kalas.

Precis, håller helt med.

Se följande jämförelse:

Ridge Racer V (5) till PS2

Devil May Cry till PS2:

Zelda Twilight Princess till Wii:

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Hur jämnför du?

Det mest rättvisa sättet att jämnföra om man nu ska jämnföra med Ps2 så är det dom första spelen som kom ut när Ps2 kom ut.

Jämnför dom med Wii spelen nu.

Det är ganska brutal skillnad och spelet kommer bli bättre ju längre det går. Dom lär sig hela tiden att optimera spelen till konsoller.

Tycker grafiken är kalas.

eftersom hårdvaran är i princip identisk med Gamecube gäller inte den logiken i Wiis fall. beviset att det är så är ju just Zelda.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv

Men seriöst vem fan bryr sig om grafiken, vill du ha bra grafik köp dig ett 8800 gtx.

Permalänk

wiis grafik är ju inte imponerande men den duger med tanke på Nintendo nyskapande spelsätt

offtopic: hur gör man en omröstning?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Hur jämnför du?

Det mest rättvisa sättet att jämnföra om man nu ska jämnföra med Ps2 så är det dom första spelen som kom ut när Ps2 kom ut.

Jämnför dom med Wii spelen nu.

Det är ganska brutal skillnad och spelet kommer bli bättre ju längre det går. Dom lär sig hela tiden att optimera spelen till konsoller.

Tycker grafiken är kalas.

Zelda är ett sista generationens gamecube spel och inte ett första generationens wii spel. Så man kan helt klart jämföra zelda med dom nyaste ps2 spelen.

Permalänk
Medlem

Grafiken är hyfsad på Wii, vare sig bra eller dåligt. Men de som förväntar sig stora förbättringar med det ju längre Wii varit ute kommer nog bli besvikna. Wii är en smått förbättrad gamecube så det mesta som man kan få fram grafikmässigt har man nästan lyckats med redan.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Jag var på en föreläsning om HDTV idag med en expert på digital videoteknik och han sa att det kommer komma en andra revision av Wii under våren med HD upplösning och HD-DVD stöd, någon som hört någon om detta innan?

Han är en meriterad och trovärdig källa i övrigt men han kankse borde fortsatt prata om betamax och set top boxar..?

Permalänk
Medlem

Det går rykten om uppgradering till 720p-stöd, så vi får väl se

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Ja va fan, N64 gick ju uppgradera med 4Mb videominne så de har ju tänkt tanken innan iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Grafiken är hyfsad på Wii, vare sig bra eller dåligt. Men de som förväntar sig stora förbättringar med det ju längre Wii varit ute kommer nog bli besvikna. Wii är en smått förbättrad gamecube så det mesta som man kan få fram grafikmässigt har man nästan lyckats med redan.

blir så arg på alla jävlar som skriver sådär dig inräknat.. okej låt lite fanboyaktigt..
men för helvete var ju bara team ninja som lyckades klå gamecuben grafikmässigt förra generationen..

om man ska se det så.. du kommer få se massor av stilfullt grafiska spel hoppas jag då.. orka bry sig om grafiken när den inte höjjer spelglädjen så mycket som alla tror!

se bara tales of symphonia till GC ett av dom Grafisk snyggaste spelen till gamecuben..

men de är väl inte grafiskt snygg ut många ögon iom att de är celshadat osv..
wind waker ett annat lysande exempel. på hur grafik kan vara bra utan att du måste panga på med x miljarder polygoner

Visa signatur

det är ingen riktig dator föränn du har sligt en buckla :D

Permalänk
Medlem

Wii köper man inte för grafikens skull, men den är ändå bra. Visst långt ifrån Gears of War, men å andra sidan kommer det vara enormt bra spelkänsla.

Och för övrigt är ju Zelda TP gjort till Gamecube, så grafiken lär ju kunna vara ganska mycket bättre ändå?

Visa signatur

Dulce et decorum est pro patria mori

Permalänk

Jag tycker Wii har bra grafik, men inte mycket bättre än Xbox och en hel del ifrån Xbox 360. Men vad spelar graffen för roll om inte spelen flyter på? Gears of War och flera spel till X360 laggar ju något för j*vla mycket.

Jag måste skaffa Wii + Zelda inom kort. Det enda spelet som lockar i vinter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av styris
blir så arg på alla jävlar som skriver sådär dig inräknat.. okej låt lite fanboyaktigt..
men för helvete var ju bara team ninja som lyckades klå gamecuben grafikmässigt förra generationen..

om man ska se det så.. du kommer få se massor av stilfullt grafiska spel hoppas jag då.. orka bry sig om grafiken när den inte höjjer spelglädjen så mycket som alla tror!

se bara tales of symphonia till GC ett av dom Grafisk snyggaste spelen till gamecuben..

men de är väl inte grafiskt snygg ut många ögon iom att de är celshadat osv..
wind waker ett annat lysande exempel. på hur grafik kan vara bra utan att du måste panga på med x miljarder polygoner

Om du verkligen inte bryr dig om grafiken så ser jag inte varför du blir så upprörd. Visst kan det vara snyggt med tecknad stil, men för vissa spel så funkar det bättre med realistisk stil som t.ex. Call of Duty 3. Det har ju inte Wii nån möjlighet att göra särskilt bra med tanke på hårdvaran.

Visa signatur

Att spela är mänskligt