OCZ börjar tillverka grafikkort

Permalänk
Melding Plague

OCZ börjar tillverka grafikkort

OCZ tillkännagav idag att de skall börja tillverka grafikkort. Det är mycket oväntat frön en tillverkare som tidigare endast producerat minnen och nätaggregat. Mer information om grafikkorten skall presenteras inom kort.

Läs nyheten: OCZ börjar tillverka grafikkort

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ofan, lär kosta lite extra då med andra ord

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

bra...de brukar ha alla möjliga ide'er om saker o ting. Hoppas dom kan göra något åt grafikkorten

Permalänk
Medlem

Underbart, förstå hur de kommer pressa de stackars kärnorna.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja se att de bara säljer överklockade Ati kort. Eftersom nVidia förbjudit det för 8800 serien.

Edit: Bah! Såg nu på bilden att det är nVidia kort, så det blir ingen överklockning då.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag skulle gärna vilja se att de bara säljer överklockade Ati kort. Eftersom nVidia förbjudit det för 8800 serien.

Edit: Bah! Såg nu på bilden att det är nVidia kort, så det blir ingen överklockning då.

Vart har du fått det ifrån att dom har förbjudit det? länk?

Visa signatur

E6750@3,46Ghz| Asus pk5| Crucial PC8500@1066Mhz 4096MB|ATI 4870 | Samsung syncmaster 225bw

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne__05
Vart har du fått det ifrån att dom har förbjudit det? länk?

Hm, meningen var nog inte att det var förbjudet för användaren. Däremot ledde fabriksöverklockning av t.ex. 7900 korten till en härva av RMA-hantering. Därför har Nvidia blivit mer försiktiga vad gäller fabriksöverklockade kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Hm, meningen var nog inte att det var förbjudet för användaren. Däremot ledde fabriksöverklockning av t.ex. 7900 korten till en härva av RMA-hantering. Därför har Nvidia blivit mer försiktiga vad gäller fabriksöverklockade kort.

Ja det han skrev

Ledsen om det lät otdligt, givetvis menade jag fabriköverklockade kort.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv

skulle hellre se ATi-kort menmen

Permalänk

har svårt att ta ocz på alvar men men den som lever får se:P
ps: jul smileisar borde man ha oftare

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
har svårt att ta ocz på alvar men men den som lever får se:P
ps: jul smileisar borde man ha oftare

Inte då.
p.s jo det är jättelätt, har julsmiley som avatar året runt. d.s

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jag har sett lite uppgifter på nätet att Nvidia nu kommer att släppa på fabriksklocknings-spärren, bla på mkvtech.net, så det kommer garanterat. Antagligen med värsta kylningen till.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

hoppas minnena blir lika bra här som på deras RAM-moduler

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Jag har sett lite uppgifter på nätet att Nvidia nu kommer att släppa på fabriksklocknings-spärren, bla på mkvtech.net, så det kommer garanterat. Antagligen med värsta kylningen till.

Ja jag menar väl det. Hade för mig att de bara skulle ha originalklock vid släppet.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Hm, meningen var nog inte att det var förbjudet för användaren. Däremot ledde fabriksöverklockning av t.ex. 7900 korten till en härva av RMA-hantering. Därför har Nvidia blivit mer försiktiga vad gäller fabriksöverklockade kort.

OKej men vart har ni läst det? bara undrar ^^

Visa signatur

E6750@3,46Ghz| Asus pk5| Crucial PC8500@1066Mhz 4096MB|ATI 4870 | Samsung syncmaster 225bw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne__05
OKej men vart har ni läst det? bara undrar ^^

Ett exempel från brodersiten:

http://www.nordichardware.se/nyhet,11784.html

Permalänk

Må det vara så att nVidia har förbjudit överklockning men det betyder inte att OCZ kan sälja kort som KAN klocka bra.

Fabriksöverklockade kort är för människor som inte kan eller vill lära sig att klocka men istället har en extra tjock plånbok. Eftersom det är få av såna så behöver man inte gråta floder för att nVidia förbjudit fabriksöverklockning. Jag kommer inte sakna det, och med all säkerhet kommer de flesta av er inte heller.

Men att OCZ börja med grafikkort är bara glödjande.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

mycket, mycket trevligt.
gillar OCZ

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Har OCZ någonsin verkligen producerat några nätagg?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Hur det än blir så lär dessa kort vara dyrare kanske upp mot 7000 för GTX-kort. Skulle inte ens köpa GTX för 3000 på grund av längden och strömförbrukningen men GTS-korten ser bra ut faktiskt.

Permalänk
Medlem

Kul att Ocz hoppar in i grafikkorts marknaden.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd

Är det inte så att dom bara klistrar på en klistermärke?

Har sett en del grafikkort och det är oftast bara en klistermärke/stämpel som skiljer från tillverkarna.
Förutom Asus, PowerColor, MSI och Creative... men det var 3 år sedan jag hade koll på det.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Är det inte så att dom bara klistrar på en klistermärke?

Har sett en del grafikkort och det är oftast bara en klistermärke/stämpel som skiljer från tillverkarna.
Förutom Asus, PowerColor, MSI och Creative... men det var 3 år sedan jag hade koll på det.

Japp något sånt lär det ju bli, de kör kanske lite speed-binning och sen smackar de på en kylare som ser dyr/häftig ut.

Om de är avancerade kanske de låter kärna och minne få lite mer spänning än standard så att de ska kunna klocka lite bättre.

Inget som en halv-avancerad överklockare inte klarar av själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Är det inte så att dom bara klistrar på en klistermärke?

Har sett en del grafikkort och det är oftast bara en klistermärke/stämpel som skiljer från tillverkarna.
Förutom Asus, PowerColor, MSI och Creative... men det var 3 år sedan jag hade koll på det.

Det är just det jag tror ochså. nyheten är väl inte så intressant egentligen.
intressantare blir det om en tredje gpu tillverkare kommer på marknaden som verkligen tävlar med dom två stora vi har i dagens läge.
det finns S3 som tredje tillverkare men dom är inte precis konkurrenskraftiga och det finns ju inga kort på marknaden (svårt att få tag i).
sen är det så att om man tycker det är viktigt att överklocka ett 8800gtx, nja då vet jag inte om man nånsin kommer blir nöjd med nåt kort.
PS: jag ska ochså inom kort TILLVERKA mina egna grafikkort. har redan beställt 20.000 klistermärken haha lol.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Men han har ju tabbat sig med rubriken och texten, lite lustigt att läsa att "OCZ tillgännagav att de skall tillverka grafikkort" när de inte ens tillkännagivit det.
OCZ tillkännagav att de ska lansera grafikkort, en viss skillnad för de flesta av oss.
Och det är vad de gör, de säljer saker, till högt pris därtill.

No OCZ in my house.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avicenna
Men han har ju tabbat sig med rubriken och texten, lite lustigt att läsa att "OCZ tillgännagav att de skall tillverka grafikkort" när de inte ens tillkännagivit det.
OCZ tillkännagav att de ska lansera grafikkort, en viss skillnad för de flesta av oss.
Och det är vad de gör, de säljer saker, till högt pris därtill.

No OCZ in my house.

Som redan har kommenterats så är detta inget ovanligt, för ifall vi talar om grafikkortens verkliga kärna så finns bara två tillverkare: ATI och Nvidia. I viss mån är det därför bara en fråga om att på bästa sätt optimera en redan producerad produkt.

Att själva tillverkandet görs av en samarbetspartner är väl inget konstigt i sig. Det betyder inte att hela identiteten sammanfattas i ett klistermärke, eftersom inte sällan så ägnar sig främst "klistermärkeshavaren" åt att utveckla och forska, för att sedan lägga ut den tilltänkta produkten för tillverkning hos någon utvald samarbetspartner, eller att den utvecklas i samarbete med denne.

Jag har inte en enda OCZ produkt pga. att priserna varit fel för min budget, men detta beror mer på den europeiska marknaden än att OCZ är ett generellt dyrt märke. Ett exempel: PSU:n i mitt system FSP Epsilon är i själva verket en tvilling till den senare släppta OCZ GameXStream (alltså är FSP tillverkaren för båda än om det finns vissa mindre skillnader dem emellan). På den amerikanska marknaden är OCZ enheten billigare; hos oss är det tvärtom. Överlag är OCZ ett ganska billigt märke på sin hemmamarknad.

Om ett klistermärke är allt det handlar om ja då har OCZ hittat ruskigt bra klistermärken eftersom de ett flertal år har haft riktiga vinnare bland sina produkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag skulle gärna vilja se att de bara säljer överklockade Ati kort. Eftersom nVidia förbjudit det för 8800 serien.

Edit: Bah! Såg nu på bilden att det är nVidia kort, så det blir ingen överklockning då.

Det kommer överklockade G80-kort men det kan komma att dröjja tills någon månad in på nästa år, enligt the inquirer .

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik

Om ett klistermärke är allt det handlar om ja då har OCZ hittat ruskigt bra klistermärken eftersom de ett flertal år har haft riktiga vinnare bland sina produkter.

Du kanske skulle citera rätt person.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avicenna
Du kanske skulle citera rätt person.

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Att klippa in citat ifrån flera inlägg blir ganska jobbigt för den som läser; sammanhanget stämmer ju dock när jag läser inläggen ovanför det som jag citerade. Jag ber om ursäkt om det uppfattas som ett osammanhängande inlägg.