Nästa leverans av Wii - Tråden!

Permalänk

Nästa leverans av Wii - Tråden!

Ja, jag har på senaste tiden haft fruktansvärda problem med att förstå när nästa leverans av wii kommer. Jag har sökt igenom Sweclockers som påstår att det ska komma två leveranser innan jul. Jag var på onoff på kungsgatan dom påstod att dom skulle komma den 18 dec. Jag har även ringt elgigantens kundcenter som sa att dom skulle komma Januari-februari. Game påstår att dom ska få en leverans den 16:e dec. Webhallen ska tydligen få en i januari. Cdon.com påstår att nästa leverans till deras lager blir vecka 50 (denna vecka).
Jag har kollat runt i stockholm.

Så vad har ni hört om nästa wii leverans. Säg även vilken stad det
gäller.

EDIT. Jag har ringt och pratat mycket med onoff på senaste tiden. Imorse ringde jag dem och fick reda på att deras leverans till huvudlagret, som skulle komma idag (12e dec) var försenad. Men de var nästan säkra på att de skulle få in max 15 st wii till butik innan jul. Eftersom att de inte vet hur stor leveransen kommer att vara kan man INTE boka hos onoff. Men den 18:e verkar vettigt.

Tack på förhand.

Visa signatur

Min dator är antik! AMD athlon processor 899mhz, ATI Radeon 9000 AGP 128MB, 512 mb minne och en fantastisk hårdisk på 28 gb

Permalänk
Medlem

Re: Nästa leverans av Wii - Tråden!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av muskelchockk
Ja, jag har på senaste tiden haft fruktansvärda problem med att förstå när nästa leverans av wii kommer. Jag har sökt igenom Sweclockers som påstår att det ska komma två leveranser innan jul. Jag var på onoff på kungsgatan dom påstod att dom skulle komma den 18 dec. Jag har även ringt elgigantens kundcenter som sa att dom skulle komma Januari-februari. Game påstår att dom ska få en leverans den 16:e dec. Webhallen ska tydligen få en i januari. Cdon.com påstår att nästa leverans till deras lager blir vecka 50 (denna vecka).
Jag har kollat runt i stockholm.

Så vad har ni hört om nästa wii leverans. Säg även vilken stad det gäller.

Tack på förhand.

Det kan inte vara så att alla har rätt då?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Tycker det var så dåligt att dom inte leverera fler konsoler än vad som gjordes. Hade varit roligt att få tag på ett Wii denna vecka faktiskt.

Permalänk
Medlem

Vore fint med ett självbekostat Wii i "julklapp". Frågan om efterfrågan fortfarande är så stor att man måste köa för att få ett exemplar. Aja, ska bli intressant med mer info.

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem

Jo leveranserna hittills har varit väldigt små, och med tanke på den volym som Nintendo utlovade känns Sverige väldigt lågprioriterat. Själv var jag inte så noga med förhandsbokning då jag hoppades att det skulle finnas relativt god tillgänglighet på konsoler, men tyvärr hade jag helt fel. Visserligen spelade priset in en smula också då Bergsala är det svarta hålet i konsol-universumet och suger åt sig alltför mycket pengar.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Tror inte att jag kommer att kunna få en Wii i mina händer innan jul, efter nyår som bäst :(.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Discshop får eventuellt en leverans nu i veckan.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

När jag köpte min Wii så sa personalen att dom skulle få en leverans den 15e (nu på fredag) och yttligare en till innan julafton (har för mig den 20e). Du kan skriva upp dig på en bokningslista på Onoff.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
ONOFF 18Dec

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/PWII1?opendocum...

Smidigt paketpris. Jag var sugen på att beställa det först, men sen gick det upp för mig att det blir 14kr billigare att köpa alla sakerna separat. Brukar inte paketpris vara billigare? =/

Permalänk
Medlem

Game här i malmö får in en vända till nu i veckan. Iaf för oss som förbokat.
*längta*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Smidigt paketpris. Jag var sugen på att beställa det först, men sen gick det upp för mig att det blir 14kr billigare att köpa alla sakerna separat. Brukar inte paketpris vara billigare? =/

ONOFF i ett nötskal. Deras julrea är dyrare än resterande delen av året.

edit: På deras hemsida står det ju att man kan köpa dem 2 olika paketen, men den vanliga Wii har dem inte i lager. Strange? 8)

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem

Grannen köpte sin Wii i Fredags (då det var leverans i Uddevalla). Har inte hört vad han tyckte om den och sådär än, får väl springa över och titta på denna konsoll

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Tror det kommer en leveraans nu idag (tisdag) faktiskt som skall ut i landet i veckan. Men att få tag i dessa konsoler verkar inte vara lätt då de allra flesta redan verkar uppbokade. Game trode inte det skulle finnas tillräckligt med maskiner förräns mitten av januari-mitten av februari..... Verkar som att Nintendo tog sig vatten över huvudet med en worldwide reales. Vet inte vilket som är att föredra, att vänta på maskinen men att få den i en ordentlig upplaga eller frustrationen att veta att den finns men knappt går att få tag på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Tror det kommer en leveraans nu idag (tisdag) faktiskt som skall ut i landet i veckan. Men att få tag i dessa konsoler verkar inte vara lätt då de allra flesta redan verkar uppbokade. Game trode inte det skulle finnas tillräckligt med maskiner förräns mitten av januari-mitten av februari..... Verkar som att Nintendo tog sig vatten över huvudet med en worldwide reales. Vet inte vilket som är att föredra, att vänta på maskinen men att få den i en ordentlig upplaga eller frustrationen att veta att den finns men knappt går att få tag på.

Är det PS3 du syftar på?

Det verkar väl som att Sony tagit sig än mer vatten över huvudet med bara sin USA-release av PS3 än Nintendo gjorde med sin världsrelease av Wii. (De kunde ju bara leverera 170 000 PS3 som skulle räcka till hela USA, eller vad det var.)
Frågan är om Sony kommer ha "tillräckligt" med maskiner när de släpper PS3 i Europa, trots väntan.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Nästa leverans till alla elgiganten är preleminärt 15 januari sen om det blir så eller inte e en annan sak:P

Permalänk
Medlem

OnOff ska få in till butik den 12e och 20e är det sagt, 18e verkar som jag förstår det bara gälla om man bokat via nätet. Prioriterar kanske butikera först och främst? Om så är fallet är det ju väldigt snällt Blev lovad en nu i veckan hos OnOff i alla fall, dock fick jag åka till butik och boka och betala.

EDIT: Datumen är när centrallagret får in dem, sedan körs de ut till butikerna, så +1-2dagar var det enligt butik

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Har läst detta, men hur väl det stämmer vet jag icke:

När GON pratade med Bergsalas Patrik Johansson idag kunde han bekräfta att en ny leverans ska ut någon gång i nästa vecka. Vilka butiker det är som får ta del av den och i vilken omfattning är oklart, men fördelningen ska vara "balanserad".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogga
Har läst detta, men hur väl det stämmer vet jag icke:

När GON pratade med Bergsalas Patrik Johansson idag kunde han bekräfta att en ny leverans ska ut någon gång i nästa vecka. Vilka butiker det är som får ta del av den och i vilken omfattning är oklart, men fördelningen ska vara "balanserad".

Det stämmer nog Med tanke på mitt förra inlägg, t om personalen sa att det var väääldigt begränsat, men att de skulle få sin del i alla fall

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Är det PS3 du syftar på?

Det verkar väl som att Sony tagit sig än mer vatten över huvudet med bara sin USA-release av PS3 än Nintendo gjorde med sin världsrelease av Wii. (De kunde ju bara leverera 170 000 PS3 som skulle räcka till hela USA, eller vad det var.)
Frågan är om Sony kommer ha "tillräckligt" med maskiner när de släpper PS3 i Europa, trots väntan.

Nej syftar inte på PS3, deras produktionsproblem har varit allmänt kända, var därför de flyttade europa realesen. Enl sony själva har de löst problemen nu och borde vara på g att kunna pumpa ut större mängder maskiner. De har ju gått ut och sagt att 1miljon är vad de räknar med kunna skeppa, medans nintendo påstått att brist på wii inte skall råda. Det var allafall vad de sade i höstas några veckor innan reales och de borde ju kunnat förutse efterfrågan

Nintendo däremot har påståt att de skall ha maskiner i till tillräckliga kvantiteter och ingen har kritiserat det. Men några hundratusentals maskiner inför en världsrealese är inga direkt imponerande siffror när maskinen skulle finnas i tillräcklig mängd. Att släppa en maskin till julförsäljningen men ändå tvinga majoriteten av kunderna att vänta till efter jul på sitt ex är ju inget bra betyg när man själva påstått att brist inte skall råda...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Verkar som att Nintendo tog sig vatten över huvudet med en worldwide reales. Vet inte vilket som är att föredra, att vänta på maskinen men att få den i en ordentlig upplaga eller frustrationen att veta att den finns men knappt går att få tag på.

Marknadsföring.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Nej syftar inte på PS3, deras produktionsproblem har varit allmänt kända, var därför de flyttade europa realesen. Enl sony själva har de löst problemen nu och borde vara på g att kunna pumpa ut större mängder maskiner. De har ju gått ut och sagt att 1miljon är vad de räknar med kunna skeppa, medans nintendo påstått att brist på wii inte skall råda. Det var allafall vad de sade i höstas några veckor innan reales och de borde ju kunnat förutse efterfrågan

Nintendo däremot har påståt att de skall ha maskiner i till tillräckliga kvantiteter och ingen har kritiserat det. Men några hundratusentals maskiner inför en världsrealese är inga direkt imponerande siffror när maskinen skulle finnas i tillräcklig mängd. Att släppa en maskin till julförsäljningen men ändå tvinga majoriteten av kunderna att vänta till efter jul på sitt ex är ju inget bra betyg när man själva påstått att brist inte skall råda...

Du överdriver ju en aning när du säger "några hundratusentals maskiner"...

De sålde väl 600 000 i USA första veckan, och hade sålt 400 000 i Japan innan det.
Men om du syftar på resten av världen så är det nog sant att det bara sålts några hundra tusen enheter utöver dessa...

Nintendo har ju iaf skeppat mer än den miljon enheter som du antyder är ok för Sony att leverera...?

Men ja, det är väl ingen som i nuläget förnekar att det är brist på Wii i nuläget...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Nintendo har ju iaf skeppat mer än den miljon enheter som du antyder är ok för Sony att leverera...?

Ja jag anser att det är okej om sony lyckas leverera den mängd de utlovat, då finns det inget att kritisera dem för. De gick ut och sa att 1miljon till årsskiftet är vad de räknar med att klara av att skeppa, de påstod inte att det inte skulle bli brist på den. Nintendo vart kaxiga och kontrade med att någon brist på Wii däremot kommer det inte bli, den skall finnas i tillräckliga volymer. Vilket den inte gör, vare sig här eller i amerika.

Därför anser jag att det är okej för sony att enbart skeppa 1 miljon, för de gick ut och förvarnade marknaden om att det skulle kunna bli svårt att få tag på den.

Permalänk
Medlem

där jag jobbar (större el-kedja) har vi inte fått nåt besked alls om när dom kommer, troligtvis kommer det komma innan jul. men det är inget som vi vet säkert. så att vissa butiker skulle ha exakta datum finner jag lite svårt att tro

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Du överdriver ju en aning när du säger "några hundratusentals maskiner"...

De sålde väl 600 000 i USA första veckan, och hade sålt 400 000 i Japan innan det.
Men om du syftar på resten av världen så är det nog sant att det bara sålts några hundra tusen enheter utöver dessa...

Nintendo har ju iaf skeppat mer än den miljon enheter som du antyder är ok för Sony att leverera...?

Men ja, det är väl ingen som i nuläget förnekar att det är brist på Wii i nuläget...

Wii släpptes i USA innan Japan!

Den 19 november i USA och 2 december i Japan.

Edi: Det föll bort en etta : )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nait
där jag jobbar (större el-kedja) har vi inte fått nåt besked alls om när dom kommer, troligtvis kommer det komma innan jul. men det är inget som vi vet säkert. så att vissa butiker skulle ha exakta datum finner jag lite svårt att tro

Vissa butiker kanske har större inflytande än din stora kedja?
Kan inte kräva att alla får sina enheter samtidigt, på releasedagen, visst, alla får, men t ex vissa fick mindre än de skulle, klart de prioriteras nu då

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameo
Wii släpptes i USA innan Japan!

Den 9 november i USA och 2 december i Japan.

Okej, då rörde jag ihop var den släpptes först. Det var ju dock inte det relevanta.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Finns det någon chans att få tag på nån innan jul?
pratade med en gubbe på Onoff och han sa att nästa sändning dit var bokad, Det var på Onoff på hälla i v-rås..

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Min far ( nintendo tokig ) bokade sitt Wii för någon vecka sen.. Leverans: 9 januari.. Tidigaste han kunde hitta.

Så det verkar ganska kört om man ska ha innan jul.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.