Permalänk
Medlem

Zelda TP till Gamecube

Känns som att jag bara köper en Wii för att lira Zelda just nu. Undrar om jag kanske köper det till gamecube nu den 15 istället. Nån som vet vad som skiljer dom åt?

Visa signatur

Vaio FZ21M

Permalänk

kontrollen å att Link e vänsterhänt i GC å höger på wii

Permalänk
Medlem

grafiskt då?

Visa signatur

Vaio FZ21M

Permalänk

Det skiljer väl lite annat också? Som att man kan gå och slå samtidigt på Wii

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

är ju inte 16:9 på gfamecube version, vilket = KASST!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kotten[LOOX]
kontrollen å att Link e vänsterhänt i GC å höger på wii

Fyyy va lågt (lägre än Glocalnet) dom har ändrat till wii då!!! han har varit vänsterhänt så länge ja kan minnas... 64, Gamecube, gameboy dom till nes och super nes kommer ja inte ihåg så jävla länge sen ja körde dom

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Faktum är att hela Wii versionen är en spegelvänd version av GC spelet, om jag har fattat det rätt. Vilket betyder att t.ex en vänstersväng till GC blir en högersväng till Wii.

Och på tal om att link är högerhänt till Wii så eror ju det på att 9 av 10 är högerhänta och att det hade känts avigt att slå med fel hand...desto värre för mig som är vänsterhänt, dubbel bestraffning )=

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Det skiljer väl lite annat också? Som att man kan gå och slå samtidigt på Wii

Hörde också ign recensionen säga att nu med wii kan man attackera och gå samtidigt vilket man inte tidigare kunde på gamecube. Fast det är ju fel, finns ju flera spel på gamecube där man kan attackera och gå samtidigt, ingen begränsning i kontrollen utan i spelet.
Ingen aning om den begränsningen är kvar i den nya zelda dock.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Hörde också ign recensionen säga att nu med wii kan man attackera och gå samtidigt vilket man inte tidigare kunde på gamecube. Fast det är ju fel, finns ju flera spel på gamecube där man kan attackera och gå samtidigt, ingen begränsning i kontrollen utan i spelet.
Ingen aning om den begränsningen är kvar i den nya zelda dock.

Men vi pratar Zelda: Twilight Princess

Du kan ju inte jämföra med andra spel

edit: alltså i zelda:tp gcn kan man inte gå och slå samtidigt
i zelda:tp wii så kan man gå och slå samtidigt.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Det där med höger/vänsterhänt för wii-versionen... Det är inte så att den bara utgår från vad man själv har för inställning i sin profil?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen

i zelda:tp gcn kan man inte gå och slå samtidigt

det kan man

Permalänk
Medlem

på dom flesta bilder håller han ju ändå svärdet i höger hand.

jag köper det också till Gamecuben. ser ingen annan poäng med Wii ännu. tycker det var väldigt bra av Nintendo att släppa det dubbelt, de hade säkert sålt fler Wiis om det bara fanns för den.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Men vi pratar Zelda: Twilight Princess

Du kan ju inte jämföra med andra spel

edit: alltså i zelda:tp gcn kan man inte gå och slå samtidigt
i zelda:tp wii så kan man gå och slå samtidigt.

"But beyond just being an replacement the wiimote actually adds to the experience because you do feel a sense of what your actually doing, when you make a move its more immersive, you can really feel it.
Here's a good example it actually references that brand new move in the game. What you couldn't do before in any zelda game is run while your swiping your sword, but you can do it now and it actually feels really good as you run through, say a grassy field, and your just basically going back and forth with your wii-remote and its slicing everything in front of you."

Eftersom han tar det i samband med vad wiimoten har förbättrat så tycker jag det låter som han menade att man inte kunnat göra det innan, vilket är fel eftersom det finns andra gamecube spel som klarar av det. Han menar troligtvis inte det, men han säger inte heller att denna funktion bara finns i wii versionen. Det troligaste är att man kan springa och svinga svärdet i båda versionerna vilket också Axxiz stöder eller bekräftar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Det där med höger/vänsterhänt för wii-versionen... Det är inte så att den bara utgår från vad man själv har för inställning i sin profil?

Det finns ingen sådan universal inställning, utan allt görs via spelen i sig. Man kan ställa in om man är höger/vänsterhänt i Wii Sports, men inte i Zelda tex.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

inte kört på GC , men grymt på wiin iaf bra flyt i kontrollerna, sikta med slangbellan är grymt

Permalänk
Medlem

Pff.. föredrar ju Zelda TP på GC.

Var står de att link e vänster hänt om man nu lirar de på Gc. ?

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kotten[LOOX]
kontrollen å att Link e vänsterhänt i GC å höger på wii

Löste dem inte det problemet genom att "spegla" hela spelet?

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
Fyyy va lågt (lägre än Glocalnet) dom har ändrat till wii då!!! han har varit vänsterhänt så länge ja kan minnas... 64, Gamecube, gameboy dom till nes och super nes kommer ja inte ihåg så jävla länge sen ja körde dom

Spela roll. Det är olika Link i samtliga äventyr. Och jag måste verkligen slå ett slag för Wiiversionen. Kontrollen är verkligen underbart skön och välfungerande. Skulle få migrän av att spela Zelda TP med GC-kontroll. Men visst, snålar man så får man där efter.

Skillnaderna är som sagt: Kontrollen, stöd för Widescreen och 480p på Wii samt att jag tror ljussättningen ska vara bättre i Wiiversionen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haku
Pff.. föredrar ju Zelda TP på GC.

Var står de att link e vänster hänt om man nu lirar de på Gc. ?

Kollar du screenshots för Zelda TP på tex gamespot så håller han svärdet i vänster hand på gc bilderna och höger på wii versionen. Gamecube bilderna är dock över ett år gamla så det kan var ändrat till höger i båda versionerna.

Permalänk
Medlem

hmmm..
Denna reklamen är för Wii , och Link håller då inte sitt svärd i höger hand.
Fel på reklamen lr bara bullshit? >_>

http://www.youtube.com/watch?v=N8RBVU2SaYM

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Legendarisk

Link är högerhänt i releasen till Wii, den där trailern är från maj. Har ingen Gamecube men i filmerna från november är han fortfarande vänsterhänt och banorna spegelvända.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haku
hmmm..
Denna reklamen är för Wii , och Link håller då inte sitt svärd i höger hand.
Fel på reklamen lr bara bullshit? >_>

http://www.youtube.com/watch?v=N8RBVU2SaYM

kanske kommer från innan dom bestämde sig för att spegelvända?

Permalänk
Medlem

Dom bestämde sig ganska sent att han skulle vara högerhänt och att man skulle vifta på handleden för att slå. Mellan E3 och Tokyo gameshow tror jag det var dom fick för sig det.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Jag själv älskar den nya kontrollen i Zelda! Den är underbar! Jag skulle inte vilja köra några av eventsen i Zelda som inkluderar pilbåge med vanlig kontroll. Det skulle helt enkelt inte funka lika bra som det gör med Wii-pinnen.

Förövrigt så ÄR Link högerhänt i Wiiversionen. Link har av tradition altid varit vänsterhänt i alla andra Zeldaspel. Däremot en skoj grej i Zelda: A link to the past är att om man håller svärdet uppladdat riktad åt höger så kommer Link att hålla skölden i vänster och svärdet i höger. Detta bortförklaras genom att hävda att Link är så vidskeplig att han vill skydda sig mot onda andar från Death Mountain i norr. Lite kul fakta sådär på kvällskvisten.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

När släpps spelet till GC i sverige? Den femtonde på fredag?

Visa signatur

!
!
!

Permalänk
Medlem

att han håller svärdet i högerhanden är inget bevis för att han är vänster eller högerhänt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maekh
att han håller svärdet i högerhanden är inget bevis för att han är vänster eller högerhänt

Nej, det stämmer. Men om Pappa-Mario i öst säger detta så tolkar jag det som att han är högerhänt i nya Zelda.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BananJan
När släpps spelet till GC i sverige? Den femtonde på fredag?

Ja.

Permalänk
Medlem

lol kunde man inte springer och slå samtidigt? du vet ju inte ens va du snackar om.. >_>

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Medlem

Zelda twilight princess gjordes som sagt först till gc sedan gjorde dem från gc versionen en Wii version där den enda skillnaden mellan versionerna är att de e olika styrning.

Jag lirar spelet till GC, ser ingen som helst positivt att köpa Wii för Zelda tp, det funkar galant till GC och det är mycket roligt, även fast du inte behöver vifta med armarna.
Det är inte heller några som helst "bättre ljussättningar" i Wii versionen, det är bara bullshit.

Sen ja, man kan springa och slåss samtidigt i GC versionen.. fattar inte vad folk virrar om.