Permalänk
Medlem

Zelda Twilight Princess

Skriv vad ni känner för här Allt som har med Twilight princess. Både GC och Wii versionen går bra.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

Gc versionen är till 99% likadan som Wii versionen.(rätta mig om jag har fel)
Wii:s version är ju portad från GC.
Link är högerhänt i Wii men det är väl allt ;).

Permalänk
Medlem

Nja högerhänt måste han väl inte vara. Man kan väl välja i isf? Beroende på om man är vänsterhänt eller högerhänt själv? Eftersom man måste vifta med den kontrollen. Men jasså? Så twilight princess har redan funnits till GC då? Det hadde jag absolut ingen aning om! Trodde det var sprillans nytt till Wii. Men där ser man! Ingen bättre grafik eller nått då? Men eftersom det redan funnits ute borde någon kunna svara på ifall theme låten är med?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Det släpptes på Wii:s realese dag! Och släpps nu några dagar senare till GC. Och enda skillnaden är att allt är spegelvänt i Wii versionen så att Link är höger hänt.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

De har redan jobbat 1 år med det "äkta" zelda liret till Wii har de sagt, vi får se när det har release

Du kommer nog inte märka några skillnader utöver kontrollerna och att det är spegelvänt.

Permalänk
Medlem

Okej najs. Ingen som vet vad et nya Zelda liret kommer heta? Så man kan snoka lite på nätet och nått mer att längta efter

Och sen som jag frågat två gånger nu utan att få svar, är zelda themen med?!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

Skillnaden är kontrollen och att Wii-versionen stöder 16:9 widescreen och 480p. Dessutom ska ljuset vara bättre på Wii-versionen har jag hört.

Rekommenderar Wii-versionen. Sjukt härlig kontroll och ett ruskigt spel. Har inte varit så fast sedan... ja det vette fan... 64-tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Och sen som jag frågat två gånger nu utan att få svar, är zelda themen med?!

Jag är vid Death Mountain (ca 8-9 timmar in) och jag har inte hört den än, men det känns som att jag inte ens har börjat spela än Tror de sparar den till något stort och mäktigt. Jag får gåshud varje gång jag hör den. Har hört massa andra klassiska låtar (men de brukar finnas med i zelda spel på ett sätt eller annat).

Permalänk

zelda themen låtarna?

min kompis har wii å zelda.1-2 låtar i början finns med i typ ocarina of time

ska själv köpa wii å zelda när man kan få tag i wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Jag är vid Death Mountain (ca 8-9 timmar in) och jag har inte hört den än, men det känns som att jag inte ens har börjat spela än Tror de sparar den till något stort och mäktigt. Jag får gåshud varje gång jag hör den. Har hört massa andra klassiska låtar (men de brukar finnas med i zelda spel på ett sätt eller annat).

Jo men inte i Ocarina of Time så finns den inte med. Inte den renodlade versionen iaf.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Haha! Glömde bort att jag hade en förbokning av Zelda TP (GC) liggandes hos Play. Blev riktigt överraskad när jag öppnar mailen och ser att den har skickats, den bör dyka upp nästa vecka.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag skaffade ett ex idag

Permalänk
Medlem

fick mitt zelda till gc igår, dvs en dag innan release

Visa signatur

Vaio FZ21M

Permalänk
Medlem

jag med så du var inte ensam om de hoxtile, haa haa :]
förövrigt är de riktigt nice! älskade ocrana of time men wind waker var inte så roligt enligt mig. tog en paus i de sen orkade ja inte komma igång med de igen hade sparat ute på havet nånstans :/

Visa signatur

!
!
!

Permalänk

Jäkla bra spel alltså! Lirade det hos en kompis på Kuben. Kom dit man träffar Zelda och ska börja leta sig ut ur slottet
Man blir helt fast. Svårast hittils var att förstå hur man skulle mata katten, men man skulle visst fånga flera fiskar istället för bara 1

Permalänk
Medlem

Re: Zelda Twilight Princess

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Lite småfundersam här! Kollade lite på spelet på nätet då jag skall köpa en Wii såfort de kommer i lager. Givetvist är TP ett givet spel! Men till min förvåning fanns spelet till gamecube med! Vafan? Är det inte ett debut spel till wii? Är det någon skillnad på wii och GC versionen?? Nån som spelet gamecube versionen kanske?

Sen en till fråga som jag måste bara passa på att ställa! Kommer den UNDERBARA zelda theme låten vara med i denna tro? Fan den är ju så underbar! Varför har den inte varit med i de senare zelda spelen för?? Den ger ju sånna minnen!

Zelda: TP är gjort för Gamecube. Skillnaden är den att (förutom kontrollen såklart) att allt är spegelvänt i Wii-versionen, eftersom det är lättare för de flesta att spela med Link som högerhänt (då de flesta är högerhänta). Detta kom inte utvecklarna på förrän någon gång i slutet, så eftersom Link alltid varit vänsterhänt blev de tvungna att spegelvända hela spelet till Wii.

Edit: Oops, förlåt för en liten bump.
Brorsan har det till GC förresten, riktigt grymt spel.

Visa signatur

Dulce et decorum est pro patria mori

Permalänk
Avstängd

Jag har TP till Wii, och givetvis ska du skaffa det till wii.... om du ska ha wii.. Fast spelet utnyttjar inte kontrollen så fullt ut så det igentligen spelar så stor roll vilken version man har..
Men TP till wii är något billigare att köpa och inte lika hårt att få tag på som till GC..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeahman

Men TP till wii är något billigare att köpa och inte lika hårt att få tag på som till GC..

Är det inte tvärtom?

TP till Wii är helt slutsålt här, och det finns TP till GC fortfarande.

Och enligt webhallen så är TP till GC 70kr billigare än till Wii.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Att skjuta med pilbågen på Wii är ju skitballt

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Ska till posten nu och hämta mitt Zelda TP (: (GC). Kommer förmodligen bli en tv-spels fredagskväll för min del ^^..

Permalänk
Medlem

Har det till GC, och är framme vid vattentemplet nu. Det IMO har alltid varit den tråkigaste delen av Zelda-spelen, det förbannade vattentemplet! Annars är det ju grymt bra, klart i klass med trean och OoT.

Permalänk
Medlem

Wii-versionen har widescreen, GC är endast 4:3. Sedan så stödjer inte PAL-versionen av GC-versionen progressive can heller. Värt att tänka på om man har sådana TV-apparater (och kablarna för det).

Själv körde jag igenom GC-versionen och det var ett riktigt bra spel. Var inga problem att behöva sikta manuellt med spaken istället för med wiimoten, möjligen blir ett eller två av minispelen lite mer utmanande. Däremot är frame raten i GC-versionen något ojämn, inget jätteilla men den håller inte 30 FPS på alla platser. Har inte spelat Wii-versionen men antar att den extra kraften där hjälper till.

Permalänk

är i vatten templet har fått hooken.å kommit tillbaks till rummet med roterande trappan..man ska över på höger sida sen då?

Permalänk
Medlem

Är vatten templet 3e templet?, själv har jag fastnat lite grann i Death Mountain, haha.. är lite seg =p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liq
Är vatten templet 3e templet?, själv har jag fastnat lite grann i Death Mountain, haha.. är lite seg =p

mm vatten templet är efter eld templet..har klarat vatten templet

Permalänk
Medlem

Är detta zelda tråden?
Isåfall.. När man har tagit emot hästflöjten från Ilia (eller vad hon nu heter). Vad tusan ska man göra? Midna säger att man ska gå till *THAT* women? Men vem tusan är då denna kvinna? Ilia säger också att man ska gå till någon kärring, men inte vem eller var!
Har besökt de flesta människor i hyrle, men ingen har gett rätt.

Permalänk
Medlem

Jag föreslår att ni använder spoilermarkering eller nåt för de som inte vill veta nåt.
Exempel:

SPOILER
-----------------------------------------------------------------------------

Snape kills dumbledore

-----------------------------------------------------------------

Eller nåt.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Något vore ju att också färga den spoilande texten någon otydlig färg så man måste markera.. Man kan ju inte vara för försiktig

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Alltså för att göra en spoilerpryl så kan man göra följande.

Spoiler!
----------------------------------------------------
Massor med spoilers. Oj, oj, oj vad jag spoilar järnet.
----------------------------------------------------

Detta innebär att man måste markera texten mellan de två linjerna för att läsa spoilern.

Detta görs enkelt genom att man skriver
(color=lightgrey)Den texten som spoilar(/color)
Där man byter ut () emot [ och ]

Funkar bra, tror jag.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Är detta zelda tråden?
Isåfall.. När man har tagit emot hästflöjten från Ilia (eller vad hon nu heter). Vad tusan ska man göra? Midna säger att man ska gå till *THAT* women? Men vem tusan är då denna kvinna? Ilia säger också att man ska gå till någon kärring, men inte vem eller var!
Har besökt de flesta människor i hyrle, men ingen har gett rätt.

------------------------------------------------------------------
SPOILER!!!

Du skall tillbaka till den gamla tanten i Hidden Village. Där skall du visa upp Rod of domination för henne.

------------------------------------------------------------------

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2