Permalänk
Melding Plague

Ati Catalyst 6.12

Ati släppte igår version 6.12 av sin Catalyst-drivrutin för samtliga Radeon-baserade grafikkort. Så värst många buggar har inte lösts för spel, men desto fler har lösts i Catalyst Control Center-delen av paketet.

Läs nyheten: Ati Catalyst 6.12

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mm

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Soft nu kanske jag kan få lite färg i filmerna på servern ;D

Permalänk

har jag fattat det rätt gäller detta alla radeon kort?
för har de inte slutat uppdatera tillvissa äldre kort ? som mitt sapphire radeon 9250 256mb för det har slutat komma uppdateringar iaf.. ska man ladda hem denna eller?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Den kom lagom till min oformatering jag gjorde igår (=

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
har jag fattat det rätt gäller detta alla radeon kort?
för har de inte slutat uppdatera tillvissa äldre kort ? som mitt sapphire radeon 9250 256mb för det har slutat komma uppdateringar iaf.. ska man ladda hem denna eller?

AMD Desktop product family support

The Catalyst® software suite is designed to support the following AMD desktop products:

* ATI Radeon® X1950 series
* ATI Radeon® X1900 series
* ATI Radeon® X1800 series
* ATI Radeon® X1600 series
* ATI Radeon® X1550 series
* ATI Radeon® X1300 series
* ATI Radeon® X850 series
* ATI Radeon® X800 series
* ATI Radeon® X700 series
* ATI Radeon® X600 series
* ATI Radeon® X550 series
* ATI Radeon® X300 series
* ATI Radeon® 9800 series
* ATI Radeon® 9700 series
* ATI Radeon® 9600 series
* ATI Radeon® 9500 series

Note: All-in-Wonder® variants based on the above are also supported.

Note: All Radeon® PC Graphic cards are optimized for Microsoft's Media Center Edition 2005 when coupled with a supported video capture card.

Note: Software driver support and release notes for earlier AMD products can be found at: support.ati.com

Permalänk

Även en ny version till Windows Vista finns ute nu!

Desvärre stödjs fortfarande inte dessa funktioner ännu!

The following ATI features are not supported in the Catalyst® Vista RTM driver for the Microsoft Windows Vista operating system:
· CrossFire™
· Catalyst® Control Center Video aspect page
· OpenGL
· VIVO support
· The capture driver for these products is not being updated at this time

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

Problemen med skuggor i BF2/2142 finns fortfarande kvar?
Förstår inte varför det inte står med på known bugs...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
har jag fattat det rätt gäller detta alla radeon kort?
för har de inte slutat uppdatera tillvissa äldre kort ? som mitt sapphire radeon 9250 256mb för det har slutat komma uppdateringar iaf.. ska man ladda hem denna eller?

Catalyst v6.11 var den senaste som supportar ditt kort, men funkar det har du väl ingen anledning att uppgradera?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Jaha då var det dags igen. Man önskar att ATI kunde släppa lite mer omfattande uppdateringar istället så man slipper uppdatera varje månad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shareware
Jaha då var det dags igen. Man önskar att ATI kunde släppa lite mer omfattande uppdateringar istället så man slipper uppdatera varje månad.

Jo, men du måste inte uppdatera varje månad bara för att det kommer nya drivisar....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Mm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boken
jahopp

Det är sådana som er som gör det så tröttsamt att läsa denna sida.
Har ni inget att säga så varför posta nonsens inlägg?
Vet flera med mig som gillar swec men har lämnat tack vare sådana som er.
Varningar eller banning vore på plats.

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för mitt nonsens inlägg , ska inte upprepas

Men för att återgå till topic. Har inte haft Ati på flera år förrän nu. Hur ofta kommer det nya drivrutiner egentligen? Är det varje månad eller nåt sånt?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

bra, är precis på jakt efter uppdatering då mitt kort strular o VPU-recover drar igång hela tiden när jag spelar.

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Men för att återgå till topic. Har inte haft Ati på flera år förrän nu. Hur ofta kommer det nya drivrutiner egentligen? Är det varje månad eller nåt sånt?

Jepp, varje månad kommer det nya. Namnet säger allt egentligen 6.12 - 2006 månad 12

Permalänk
Medlem

får ta ta och prova 6.12 innan jag returnerar mitt kort till komplett.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

vad menar man med hårdvaruacceleration av Direct X-video med Crossfire-konfiguration.... fanns det inte förr i 6.11