Dell släpper 22 tum lcd-skärm i Japan

Permalänk
Melding Plague

Dell släpper 22 tum lcd-skärm i Japan

Dell har tidigare haft skärmen, kallad E228WFP och som ingår i budgetserien, till salu i Australien men nu har säljer även Dell den 22 tum stora bredbildskärmen i Japan.

Läs nyheten: Dell släpper 22 tum lcd-skärm i Japan

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oooo, en sen julklapp kanske.

Permalänk
Medlem

Då köper jag hellre en 20-tummare med bättre kontrast, som dessutom finns i Sverige

Permalänk
Avstängd

Wow en 22" budget skärm..

Nöjer mig med min 9000kr dyra kvalitets skärm på 21" (obs, jag har månadskostnad på den så ingen skryt inlägg)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

Varför marknadsförs mindre och mindre skärmar som om de vore större? Vem vill ha en skärm med 1680*1050 när man kan få en med 1600*1200 istället?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Varför marknadsförs mindre och mindre skärmar som om de vore större?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
http://sidereus.org/MONEY/images/01-cash-fan.gif

Hehe, klockren

Permalänk
Avstängd

Dessutom verkar många gå på det och spenderar gärna sina...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Varför marknadsförs mindre och mindre skärmar som om de vore större? Vem vill ha en skärm med 1680*1050 när man kan få en med 1600*1200 istället?

1600x1200 är 4:3 format medans 1680x1050 är 16:9(Widescreen).

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterthegreat
1600x1200 är 4:3 format medans 1680x1050 är 16:9(Widescreen).

inte riktigt... 1680x1050 är 8:5 format om man ska vara exakt.

Visa signatur

Abit NF7-S rev 2.0 |1700+ 0310 WPMV @?? | 2*256 Twinmos (winbond) PC3200
| Thermalright SLK 800a + Panaflo H1A | Radeon 9700 |Maxtor DiamondMax9 (8 mb buffer) 80 Gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepe
inte riktigt... 1680x1050 är 8:5 format om man ska vara exakt.

För att inte röra till det så brukar man ju skriva 16:10

Permalänk
Medlem

Har börjat dyka upp ett gäng billiga 22":or, antar att de använder samma panel. HP har en skärm som heter W22 om jag inte minns fel som ligger på knappa 4 lappar på din lokala stormarknad, Fujitsu-Siemens kommer också med en eller flera varianter på billiga 22:or.

Har kikat som hastigast på W22 och som vanligt är betraktningsvinkeln inget att skryta med och färgerna är inte bättre än de brukar på billiga TN-paneler, men funderar ändå på en sån eller någon liknande som andraskärm.