Intel klara för att skeppa Kedron

Permalänk
Melding Plague

Intel klara för att skeppa Kedron

Enligt en källa som publicerades igår är Intel klara med sitt nätverkskort som går under arbetsnamnet Kedron. Det är nätverkskortet som skall ingå i den nya bärbara plattformen Santa Rosa och har stöd för 802.11n utkast 1.

Läs nyheten: Intel klara för att skeppa Kedron

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undrar ifall det går att byta ut mitt nätverkskort på min dellm90 till detta utan problem ?

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Hedersmedlem

Eh, förstår jag rätt i att Santa Rosa kommer inkludera 802.11n trots att det inte är en standard? Det låter lite udda i mina öron, men om de är säkra på att det blir 100% kompatibelt med 802.11n final, så...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

De kan inte vara 100% säkra, men eftersom det funnits produkter i många månader som *stödjer* 802.11n så tycker jag ändå att intel varigt försiktiga nog.

Det är IEEE som tabbat sig rejält - företagen har inget val. I värsta fall så har de ju b och g kvar.

Permalänk

"SANTA ROSA" är inte det en amd prolle?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

funky:
Jo 90nm dual Opteron socket F heter Santa Rosa har jag för mig

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Hedersmedlem

Faktan?
Jag googlade lite efter 4965AG men såg inte så mycket info och fanns inte på intels hemsida heller.
Såg dock detta gamla: http://www.hkepc.com/bbs/itnews.php?tid=671534
"With 802.11A/G support only, although 4965AG supports fewer than 3945ABG"
Alltså antgar jag A,B,G och N i produktnamnet betyder just det. Så varför skriver sweclockers att 4965 stödjer 802.11b när det i själva verket verkar vara 802.11a.
De verkar ju slängt bort 802.11b i.o.m. 4965-serien isf.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

SSE4 skulle väl inte komma förrän med Penryn eller Nehalem? SSSE3 däremot, finns i alla Core µ-arkitekturbaserade processorer.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.