Via satsar på umpc-datorer

Permalänk
Melding Plague

Via satsar på umpc-datorer

Via tror att marknaden för de små ultraportabla datorerna, kallade umpc, kommer att växa under nästa år trots att intresset hittills varit svalt.

Läs nyheten: Via satsar på umpc-datorer

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att umpc kommer slå igenom på bra många år. Dom är dyra och opraktiska.

Permalänk
Medlem

130miljoner st har dom rökt på eller ?

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Hänger ju på priset..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Det är inte riktigt föränn nu som "vanliga" bärbara datorer slår igenom då allt fler byter ut sin burk där hemma mot en mer praktisk bärbar. Jag tror det är som Lorenz säger att UMPC (eller liknande) inte kommer slå igenom på flera år.

Permalänk
Medlem

Får jag komma med en gissning så gissar jag att innan UMPC blir så liten och trevlig att den faktiskt fyller en funktion så kommer marknadsområdet vara ockuperat, underifrån av mobiltelefoner och ovanifrån av laptops/tablet-pc:s i stil med Fujitsus Stylistic (http://www.fujitsu-siemens.com/products/mobile/tablet_pcs/sty...)

Permalänk

För två månader sedan gissade väl någon höjdare på Intel att UMPC-priset skulle falla till 600-700 dollar under det här året och blir det så tror jag starkt på att UMPC blir väldigt populärt. Kliar i mina fingrar redan idag ska det erkännas Hade jag varit singel så skulle jag förmodligen ha beställt en ganska snart, men i dagens läge skulle min tjej kasta ut mig om jag spenderade så mycket pengar på en sådan pryl ^^

Men visst, 130 miljoner var ju en jävla summa... fast jag skulle då gladeligen betala 5000kr (ca: 700 dollar idag) för en sådan smidig liten rackare om vi nu kommer ner dit redan i år *hoppas*
Tänkte personligen senast igår på att UMPC inte skulle sjunka så pass mycket i pris förrän om 3 år...

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG