Chassi designat av Pininfarina

Permalänk
Medlem

Det var fult och DESSUTOM finns det redan chassin där man kan fälla ner moderkortsplåten OCH ta loss den.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=65859 <-- finns på Webhallen för 975:-

Permalänk
Avstängd

Tror en del pers har missat vad det menas med design, inte bara ögongodis utan det praktiska med.

Lådan har mer funktions dugligt lullull än vad andra har, och det skrevs om något som många saknar... kvalitet.

Sen har skribenten kollat lite för mycket på Battlestar Galactica (Fracking)

EDIT: chassiet ovan min inlägg var fan mycket snyggare.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

kan bara hålla med... tyvärr

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk

Jag förstår inte...
Fronten är ju skitsnygg, men sidan ser ju ut som man har skalat av ett lager och fått nåt slags industriavfall kvar
BTW så finns det ingen snyggare Ferrari än Dino.

Visa signatur
Permalänk
Discokungen

Men varför plåt? =/ Jag menar, deras andra designer är ju knappast i lågbudgetmaterial.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Min första tanka jag det jag faktiskt sa till mig själv här i ensamheten var...

Jaha?

Där är ett chassi med stil och klass... Rent och stilrent
Kan ju iofs bero på att det står bredvid mig

Permalänk
Discokungen

Jag har ett PC-V1200A så jag kan bara hålla med.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

SGI Tezro for the win. SGI är en av de få som verkligen har försökt att göra lite roligare lågdor. Soe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TallBall
SGI Tezro for the win. SGI är en av de få som verkligen har försökt att göra lite roligare lågdor. Soe

broadcastengineering.com/newsletters/sports/20040827/TezroWS_...

Var skulle man ställa den här då? :D. Inte på skrivbordet, inte under, inte i ett dattorställ...a just det! Skulle passa hos ungarna bredvid deras stora DUPLO lådor!.

Permalänk

fulaste låda jag sett på länge.
"Stylish curved Italian design"
det är tre kurvor på låda, en från toppen till frontluckan och en längst ner, 3-4 cm innan frontluckan (eller fronten iffal det är stelt) som är helt åt h*lvete jämfört med dom andra två kurvorna. eller böjarna ifall man föredrar det.

iallfall, en chassitillverkare anltiar nån kändistecknare och ger ett chassi lite böjar, jämför det med ferrari och wooops SUPERDUPERJAGMÅSTEHAGEMIGETTCHASSIFÖRJAGKOMMERALDRIGFÅENFERRARI
AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH

kvalitet i all ära men det här är ett hån mot datoranvändare.

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem

fast åas är de flesta datoranvändare ett hån mot kvalitet..

(och design med för all del)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Ferrari!

Stilrent och snyggt chassi, ful färg. Skulle nog passa bättre i någon roligare färg än blålila.

Hade det varit svart, matt eller blankt kvittar, så hade det nog varit riktigt snyggt.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

fult som stryk om du frågar mig iaf!

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

I artikeln stavar ni Ferarri. Det är fel. Det stavas Ferrari.

Gör om, gör rätt.

OnT: Fult chassi.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

ni som whinar på att det är fult och ser billit ut. har ni ens läst artikeln?
jag håller med om att färgerna är fula..men lådan har fullt med easter eggs.
Dessutom var det någon som nämnde att plåten så ut att vara skräp.
6mm aluminium alloy. är det skräp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sn4rk
ni som whinar på att det är fult och ser billit ut. har ni ens läst artikeln?
jag håller med om att färgerna är fula..men lådan har fullt med easter eggs.
Dessutom var det någon som nämnde att plåten så ut att vara skräp.
6mm aluminium alloy. är det skräp?

Påskägg i ett chassi? Låter som lagom skadligt för komponentern
Men jag antar att du menar funktioner och finesser. Det jag undrar är på vilket sätt dessa förbättrar lådans imo grymt fula design? Den är väl lika ful även om den rent tekniskt skulle vara bra. Tycker mest det känns underligt att någonting som Pininfarina haft med ett finger i att skapa skulle få komma undan med en så otroligt billig design (återigen, min åsikt). Speviellt när det finns så mycket annat som är så grymt snyggt i bagaget så att säga.

Sen känns det lagom genomtänkt att moderkortsplåten är så lättillgänglig, men att man sen ska runt från andra hållet för att få loss hd-bur och annat...

edit**
Den svarta var ju betydligt snyggare, men ändå ful som som stryk imo.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=811056

finns i vit och svart med, måste säga att jag vill ha den vita !

Visa signatur
Permalänk

Det ser ut som ett fuuult kylskåp från 70-talet, fast lila och kurvigt...

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Hade det varit svart, matt eller blankt kvittar, så hade det nog varit riktigt snyggt.

Från artikeln:

"You can buy this case in several color versions ranging from black, blue, aluminum and silver."

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sn4rk
ni som whinar på att det är fult och ser billit ut. har ni ens läst artikeln?
jag håller med om att färgerna är fula..men lådan har fullt med easter eggs.
Dessutom var det någon som nämnde att plåten så ut att vara skräp.
6mm aluminium alloy. är det skräp?

"6mm aluminium alloy" är vanligt skitplåt(plast kanske) med aluminium legrering, så verkligheten är att det är någon billigt material med 0.05-0.1mm aluminium på.

Så skräp? hm.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.