Shuttle lanserar snabb sff-dator

Permalänk
Melding Plague

Shuttle lanserar snabb sff-dator

Marknaden för extremt snabba och annorlunda datorer växer för varje dag. Shuttle har snappat upp detta och lanserade igår 1337 Sdxi-serien som minst sagt har imponerande specifikationer. Exempelvis har det lilla datorsystemet två grafikkort i Crossfire-läge samt Core 2 Extreme-processor.

Läs nyheten: Shuttle lanserar snabb sff-dator

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Rejält fult! Ost!

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem

Skulle vara snyggare omålad, tycker jag. Men oj vilken härlig dator...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Discokungen

Jag tycker den såg ball ut. Kanske inte snygg men ball. Dessutom är hårdvaran helt rubbad. Ett måste för de som inte tycker om stora datorer men älskar brutal hårdvara.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Så en 1337-dator är alltså en Cheva med eldflames?

Permalänk
Medlem

jag steker köttbullar

Asgrym dator shuttle. BRA GJORT

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem

Namnet är ju så pass fånigt på serien att bara den faktorn enbart är skäl nog att bojkotta.

Permalänk
Medlem

Herregud vilken burk.

Måste-ha-faktor! Sen kan man nog få chassiet omålat med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarzzk
Namnet är ju så pass fånigt på serien att bara den faktorn enbart är skäl nog att bojkotta.

håller nästan med men ett sådant litet prestandamonster är för underbart för att inte gilla den iaf

Permalänk
Medlem

0|\/|Gz!!1!!one v1lk3n 1337 d474!11!one asball ju. bara de graverar in 1337 i min är jag nöjd...
synd att det inte var 8800gtx graffen i den bara, ska det vara värst så ska det!

hur i helvete ska de kunna vattenkyla en qx6700 och två x1950xtx med en radiator som får plats i ett shuttle chassi :S?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Riktigt häftig!
Snygga flames också

Men man kan ju undra hur mycket den låter. rävs ju rätt mycket för att kyla en sådan...

Ganska mycket vill-ha faktor på den

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Är det en ugn eller en brödrost? o_0

Permalänk
Medlem

Stör mig av en anledning på chassin med lite plats. Detta är verkligen inget om man vill kunna uppgradera.

Lackerings jobbet var rätt nice dock.

Permalänk
Medlem

Är väl igen dator man direckt uppgraderar. i så fall köper man nog å bygger sig en egen barbone som man vill om man ahr dom planerna. Sedan så går det nog att kyla men skulle inte förvåna mig om dom använder delta fläktar eller nåt för med så små ytor får man kompesera med högt luftlöde. Lär bröta en del. Bättre dom valt 2st 8800GTS bode blivit sanbbare å kanske tom lite kallare med tanke på att ett 8800GTX inte drar så mö mer än X1950XT.

Permalänk

varför har dom inte snabbare minen qx6700 klarar ju 1333mhz.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Kluven, mycket kluven.
Hett system, relativt snygg burk i jämförelse med vissa andra skapelser. Men namnet... herregud, det är så man får ont i huvudet bara av att läsa om det. Skulle man ha råd med en så skulle jag nog köpa en, men jag skulle aldrig någonsin yttra ett ord om vad systemet heter...

Undrar jag ju hur den låter. Som pa1983 sa, den borde ju föra rätt mycket liv om sig om man ser till hur mycket kylning som borde behövas i förhållande till utrymmet.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

skulle köpa chassit direkt ifall det fanns !

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk

Varm?

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Bara två diskar? Jag vill ha 6-8 stycken 2.5"-diskar och en slimline-DVD i stället. Sunkdator.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Jag tycker utseendet på chassit speglar temperaturen innuti

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Jag tycker utseendet på chassit speglar temperaturen innuti

Sant så sant.

Permalänk
Medlem

Haha "1337" som namn, sjukt då det är kopplat til warez/hacking-scenen.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wazman
Haha "1337" som namn, sjukt då det är kopplat til warez/hacking-scenen.

Inte direkt. Det brukar ofatast endast vara internetslang för något bra (Ifall du inte visste, 1337 = leet = elite)

Permalänk

Snygga flames - om de hade suttit på en Hot Rod...

Annars helt OK manskin som säkert har det för varmt i sitt lilla krypin.

Visa signatur

Born to mod..
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara lite längre tid

Permalänk

Dom skulle väntat med den tills Atis nya Dx10 grafikkort kommer skulle dom kört crossfire med de, så man är redo att köra crysis och allt sånt för framtiden.

Visa signatur

Dator spec ;
Har ingen dator! :|

Permalänk
Medlem

Tja, vad ska man säga, nice hårdvara, snyggt chassi, äckligt namn...

Fan helt otroligt att de fick plats me cf + vattenkylningen, lär iofs inte va mkt å hänga i julgrannen... Man borde ju rimligtvis kunna koka vatten på den, vilket iofs e en rätt fin extra funktion :D:D...

Visa signatur

"Öl är beviset på att gud älskar oss och att han vill att vi ska vara lyckliga" - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aake
Bara två diskar? Jag vill ha 6-8 stycken 2.5"-diskar och en slimline-DVD i stället. Sunkdator.

Ok, isf är du inte målgruppen som shuttle hade tänkt sig, Andra tillverkare kanske kan ge dig det

Permalänk

Till alla förståsigpåare. Det är inga X1950XTX kort i burken, det finns möjlighet att välja ett 8800GTX. Vattenkylningen klarar mycket väl av att kyla grafikkorten/kortet och processorn utan att för den skull vara speciellt högljudd.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk

Först och främst inte så passande namn :s. Men för övrigt var väl chassiet ok.
Men var dom verkligen tvungna att slänga i x6800,qx6700. Hur mycket kommer den utnyttjas verkligen, en 6600 hade ju räckt tycker i alla fall ja.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Äh, att en serie är döpt till 1337 ska inte spela någon roll tycker jag. Läs som det står.. 1 3 3 7. Trettontrettiosju står det faktiskt eller ett tusen bla bla ja ni fattar!

Att så många direkt läser "leet" och tycker det är löjligt tycker jag är löjligt.
Klart att man får ha en egen åsikt men överdriver ni inte en aning?

Tänk på vad man får istället.. datorn i sig var ju helt suverän!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II