G.Skill lanserar snabbt ddr2-800-minne

Permalänk
Melding Plague

G.Skill lanserar snabbt ddr2-800-minne

Tillverkaren G.Skill har nyligen lanserat ett par mycket snabba minnen som har en frekvens om 800 megahertz. De kommer i engigabytesmoduler och har latenser om mycket låga 4-4-3-5 vilket är lägst i ddr2-800-segmentet än så länge.

Läs nyheten: G.Skill lanserar snabbt ddr2-800-minne

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

He he... Sista budet jag fick var att en C2D-rigg inte presterar speciellt mycket bättre med låga timings jämfört med vad standardalternativen har att erbjuda. Kriget mellan high end-stickorna om användarnas gunst verkar ju inte ha svalnat en grad.

Permalänk
Citat:

De kommer i engigabytesmoduler och har latenser om mycket låga 4-4-3-5 vilket är lägst i ddr2-800-segmentet än så länge.

Jag är tämligen säker på att Corsair släppte 800MHz-moduler med CL3-latencer för flera månader sen. Har jag missat nån viktig detalj i eran nyhet eller behöver ni bli bättre på journalistik?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrGarrison
Jag är tämligen säker på att Corsair släppte 800MHz-moduler med CL3-latencer för flera månader sen. Har jag missat nån viktig detalj i eran nyhet eller behöver ni bli bättre på journalistik?

Jag är säker på det också, Dominator minnen. Enligt Corsairs hemsida ska deras 800mhz par ha timingsen 3-4-3-9.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man rapporterar om något sånt här, i princip helt ointressant. Inte direkt stor skillnad i timings dessutom mot vanliga CL4.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Jag är säker på det också, Dominator minnen. Enligt Corsairs hemsida ska deras 800mhz par ha timingsen 3-4-3-9.

Jag är också ganska säker på att dom släppt PC2-6400 minnen med C3 innan dominator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrGarrison
Jag är också ganska säker på att dom släppt PC2-6400 minnen med C3 innan dominator

Har de säkert gjort, jag känner dock bara till dominator minnena.:)