Intel ökar produktionen på 965-styrkretsar

Permalänk
Melding Plague

Intel ökar produktionen på 965-styrkretsar

Intel skall introducera en ny styrkretsserie nästa år som går under arbetsnamnet Bearlake. De tänker dock producera den nuvarande 965-styrkretsen i betydligt större kvantitet i början av nästa år för att möta ökad försäljning när Microsoft lanserar Windows Vista.

Läs nyheten: Intel ökar produktionen på 965-styrkretsar

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Vad menar dom med att processorn inte kommer stödja DX10? Trodde det endast var Grafik kortet som behövde vara 'kompatibelt'.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Vad menar dom med att processorn inte kommer stödja DX10? Trodde det endast var Grafik kortet som behövde vara 'kompatibelt'.

Den första integrerade Bearlake-styrkretsen (Bearlake G) kommer inte stödja Direct X 10 utan det kommer komma litet senare med Bearlake G+.

Dvs, det är ett chipset med integrerad grafik. (Keywords: integrerade Bearlake-styrkretsen)

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

hm... intressant...
då kanske jag hoppar över DDR2 och hoppar direkt över till DDR3 när jag ska uppgradera i vår

ne jag tror inte på ddr3 än på ett tag...