Nu kan man även se på film med sin blu-ray enhet

Permalänk
Melding Plague

Nu kan man även se på film med sin blu-ray enhet

När Sony tidigare lanserade deras första blu-ray spelare för datorer, BWU-100A, saknade den en grundläggande funktion; den kunde inte spela upp blu-ray filmer. Nu har dock Sony lanserat mjukvara som gör det möjligt att spela upp sina blu-ray filmer.

Läs nyheten: Nu kan man även se på film med sin blu-ray enhet

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

glömde de lägga in grunden för det ??

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ladda hem en gratis version?

Är väl en uppdatering?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
glömde de lägga in grunden för det ??

Det är företaget som tillverkat detta program som legat på latsidan, Sony får själv gå in som en jävla barnmamma och göra allt själv. Så jag tycker bara att de är bra att Sony går in och fixar CyberLinks fel.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk

låter ju helt efterblivet att dom släppt en blurayspelare som inte kan visa blurayfilm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu kan man även se på film med sin blu-ray enhet

Rubriken låter ju lite småkul, är det inte därför man köper en blu-ray enhet i första hand?
Lite skillnad om man köper en blu-ray brännare men, men, bra av sony att fixa detta (även om dom verkar göra allt annat fel med bl a root-kits och batterier som börjar brinna osv)...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Finns det överhuvud någon som har blueray spelare i din datorn ännu? Verkar lite som att dom gjort en mest för att skryta och vara först med ny teknik som knappt existerar än. Finns det filmer att köpa i blueray format ens?

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Medlem

Det finns filmer och det ända jag sett är brännare inga riktiga spelare...

Lite länkar:
filmer http://www.play.com/DVD/Blu-ray/NAVMAIN/5-/RegionHome.html
brännare (och skivor och lite filmer) http://www.buggy.nu/index.php?a=search&q=blu-ray

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

"Som vanligt när det gäller blu-ray kan diverse kopieringsskydd ställa till trubbel, därför är det bäst att ha en hdcp-kompatibelt grafikkort samt skärm."
Är inte HDCP-krav något filmbolagen bestämt sig för att vänta med i massor med år?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Det finns filmer och det ända jag sett är brännare inga riktiga spelare...

Lite länkar:
filmer http://www.play.com/DVD/Blu-ray/NAVMAIN/5-/RegionHome.html
brännare (och skivor och lite filmer) http://www.buggy.nu/index.php?a=search&q=blu-ray

hmm...
350:- per rulle... aj.
Jag har 200+ filmer här hemma i hyllan, en uppdatering skulle gå på nästan 100.000kr. Hur mycket jag än gillar ny teknik så hoppas jag verkligen inte att detta är ett mått på framtiden.. jag har inte råd med det Känns som om det gör mindre skillnad att man nu kan spela upp film, det lär inte vara många som har råd med filmerna iallafall.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
hmm...
350:- per rulle... aj.
Jag har 200+ filmer här hemma i hyllan, en uppdatering skulle gå på nästan 100.000kr. Hur mycket jag än gillar ny teknik så hoppas jag verkligen inte att detta är ett mått på framtiden.. jag har inte råd med det Känns som om det gör mindre skillnad att man nu kan spela upp film, det lär inte vara många som har råd med filmerna iallafall.

hehe, för en som varit med sen det var LD som gällde har allt verkat relativt billigt sen dess..

man får också komma ihåg att även DVD kostade mellan 3-400 när de första kom. (import)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
hehe, för en som varit med sen det var LD som gällde har allt verkat relativt billigt sen dess..

man får också komma ihåg att även DVD kostade mellan 3-400 när de första kom. (import)

Vilket är varför jag inte hoppas att framtiden ser likadan ut och att de går ner i pris, rejält.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Vilket är varför jag inte hoppas att framtiden ser likadan ut och att de går ner i pris, rejält.

förresten kollade jag nu på länke och blev lite fundersam på vad poängen var.. Blueray är ju redigt billigt redan. (iaf på Play) kollade bara in de i Sverige som haft lite filmer för båda formaten innan.

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/CART/5-/RegionHome.html?cur=2...

priser mellan 200< och 250 för nya filmer. (!!!)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
förresten kollade jag nu på länke och blev lite fundersam på vad poängen var.. Blueray är ju redigt billigt redan. (iaf på Play) kollade bara in de i Sverige som haft lite filmer för båda formaten innan.

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/CART/5-/RegionHome.html?cur=2...

priser mellan 200< och 250 för nya filmer. (!!!)

Låter betydligt bättre. Fast det blir ändå lite dyrare här dock (det där var ju UK), det här är ju skatternas förlovade land ^^ Jag lär nog nöja mig med mina dvd:er i ett bra tag till... tills jag vinner på lotto eller hästar eller nått...

Jag längtar tills någon uppfinner någon typ av filmvisning med samma egenskaper som vektorbilder... då slipper man ju bry sig om formatet och är begränsad bara av den utrustning man använder för visningen.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Låter betydligt bättre. Fast det blir ändå lite dyrare här dock (det där var ju UK), det här är ju skatternas förlovade land ^^

Jag längtar tills någon uppfinner någon typ av filmvisning med samma egenskaper som vektorbilder... då slipper man ju bry sig om formatet och är begränsad bara av den utrustning man använder för visningen.

spelar ju ingen roll där, inom EU och frakten inkluderad dessutom verkar det. HDDVD var durare än Bluray såg jag nu dessutom.

tja med nån smart variant av ansiktsigenkännarprogram kanske det skulle gå att omvandla vanlig film till vektorgrafik. annars finns ju exempel redan, har du inte spelat Flashback eller Another world?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Öhm, Swec-artikeln var ju lite felaktig.
Idag har inga Blu-ray-filmer HDCP, det kommer om något/några år.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
spelar ju ingen roll där, inom EU och frakten inkluderad dessutom verkar det.

Tänkte bara informera att frakten är inkluderad vilket jag inte trodde den skulle vara till sverige men jag testade och beställde en dvd-film för 6 euro och fick den för det priset inkl frakt.

Offtopic!!!
Så jag gillar deras priser skarpt plus att jag hittade en film som jag inte har sett sedan 80-talet och aldrig på dvd (american shaolin en riktigt skön b-rulle som är lagom komisk och nostalgisk (korianen från lost är med som ung))...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

CyberLink PowerDVD Ultra

CyberLink PowerDVD Ultra stödjer allaPC Bluray &HD-DVD spelare även Xbox 360 HD-DVD @PC

http://www.cyberlink.com/multi/products/main_112_ENU.html

HD DVD drives:
Toshiba TS-L802A (slim internal drive)
Toshiba SD-H802A (HH internal drive)
HP HD-100 (HH external drive)
Baffulo HDV-ROM2.4FB (HH internal drive)
Xbox 360 HD DVD external drive
BD drives:
BenQ BW1000 (HH internal drive)
LG GBW-H10N (HH internal drive)
Sony BWU-100A(HH internal drive)
Panasonic SW-5582 (HH internal drive)
Samsung SH-BO22 (HH internal drive)
Lite-On LX-2B1S (HH internal drive)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
"Som vanligt när det gäller blu-ray kan diverse kopieringsskydd ställa till trubbel, därför är det bäst att ha en hdcp-kompatibelt grafikkort samt skärm."
Är inte HDCP-krav något filmbolagen bestämt sig för att vänta med i massor med år?

Är ett krav om du inte vill använda nerskalad bild och analog signal.
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2874

Permalänk
Medlem

Re: CyberLink PowerDVD Ultra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zodiakonline
CyberLink PowerDVD Ultra stödjer allaPC Bluray &HD-DVD spelare även Xbox 360 HD-DVD @PC

http://www.cyberlink.com/multi/products/main_112_ENU.html

HD DVD drives:
Toshiba TS-L802A (slim internal drive)
Toshiba SD-H802A (HH internal drive)
HP HD-100 (HH external drive)
Baffulo HDV-ROM2.4FB (HH internal drive)
Xbox 360 HD DVD external drive
BD drives:
BenQ BW1000 (HH internal drive)
LG GBW-H10N (HH internal drive)
Sony BWU-100A(HH internal drive)
Panasonic SW-5582 (HH internal drive)
Samsung SH-BO22 (HH internal drive)
Lite-On LX-2B1S (HH internal drive)

Varför skulle programmet behöva lägga in extra stöd för varje spelare för?

Är väl precis som med diskett/CD/DVD/USB/Vadsomhelst att om du har drivrutiner till windows så fungerar det?

Xbox 360 HD-DVDn fick man väl inte ut full HD på heller? eller har man fixat det?

Permalänk

Discshop finns det ju en hel del filmer. Finns vel runt en 200 Blu-ray filmer i dag, dock inte många med svensk text. Ni kan ju alltid köpa PS3an i vår om ni vill komma undan lite billigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Discshop finns det ju en hel del filmer. Finns vel runt en 200 Blu-ray filmer i dag, dock inte många med svensk text. Ni kan ju alltid köpa PS3an i vår om ni vill komma undan lite billigare.

Hur får du till det?
Finns ju brännare för ~5k, vilket är betydligt billigare än ps3, och kalla mig galen men jag har på känn att en brännare också klarar av att läsa.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Hur får du till det?
Finns ju brännare för ~5k, vilket är betydligt billigare än ps3, och kalla mig galen men jag har på känn att en brännare också klarar av att läsa.

lustigt nog var en stollig tant inne och envisades mad att tjata om en spelare (DVD) för hon inte behövde brännare, försäljarens motivering att det inte är lönt att tillverka spelare idag hjälpte föga och hon stod på sig till mitt förtret (jag hade ju redan haffat säljarn) och så blev man försenad.. sicket folk!

sen tillkommer datorn givetvis efter HDBL-spelaren. och min klarar då i varje fall inte att spela en full HD-film på nått som ens närmar sig tillfredställelse.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
lustigt nog var en stollig tant inne och envisades mad att tjata om en spelare (DVD) för hon inte behövde brännare, försäljarens motivering att det inte är lönt att tillverka spelare idag hjälpte föga och hon stod på sig till mitt förtret (jag hade ju redan haffat säljarn) och så blev man försenad.. sicket folk!

sen tillkommer datorn givetvis efter HDBL-spelaren. och min klarar då i varje fall inte att spela en full HD-film på nått som ens närmar sig tillfredställelse.

Ja det finns folk till allt och lite till som jag brukar säga. Jag var och julhandlade idag med min syster... Förstå hur mycket jag bara vill klappa till någon när det står tre tanter med barnvagnar och snackar den kommande sommarens reseplaner mitt i varuhusen där folk vill ta sig fram... Vissa människor är nog banne mig födda inte bara med ledningarna felkopplade, utan istället med en total frånvara av ledningar alls.

När det gäller uppspelningen så är det ju i samma läge som ps3 befinner sig, för hur många har egentligen en tv som klarar av att visa det material som BR är tänkt till på ett sätt som är tillfredsställande? Det lär nog ta ett antal år innan folk sitter med så pass bra HD-tv's hemma. Så det läget är ju rätt lika. Dock tillkommer ju datorn som sagt, om man nu inte har en som duger.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Ja det finns folk till allt och lite till som jag brukar säga. Jag var och julhandlade idag med min syster... Förstå hur mycket jag bara vill klappa till någon när det står tre tanter med barnvagnar och snackar den kommande sommarens reseplaner mitt i varuhusen där folk vill ta sig fram... Vissa människor är nog banne mig födda inte bara med ledningarna felkopplade, utan istället med en total frånvara av ledningar alls.

När det gäller uppspelningen så är det ju i samma läge som ps3 befinner sig, för hur många har egentligen en tv som klarar av att visa det material som BR är tänkt till på ett sätt som är tillfredsställande? Det lär nog ta ett antal år innan folk sitter med så pass bra HD-tv's hemma. Så det läget är ju rätt lika. Dock tillkommer ju datorn som sagt, om man nu inte har en som duger.

ja, Julen får liksom redan dåliga ledningar att smälta ihop och kortsluta dessutom. det är int lätt.. http://www.svd.se/statiskt/serier/?serie=berglin

ja, men nu menade jag spela upp via datorn (poängen var att det inte fungerar alls med bara en datorspelare och att det därmed inte nödvändigtvis blir billigare utan tvärtom) för en hemmaspelare så kan man ju iaf se filmen utan hack och ryck även med en svartvit 14" från 1982, TVn lär ju aldrig haft bättre bild än så då.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

lol @ folk som köper sina filmer, hahaha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeRo222
lol @ folk som köper sina filmer, hahaha.

Och varför det?
För att DH-kidzen med samma eftertanke som ett basejump utan skärm inte kan greppa att industrin mste få inte pengar om det ska bli fler filmer?

Det där måste nog vara det mest hjärndöda jag hört på länge (inget illa menat).
Jag tror nog ingen av oss är glada över de priser som gäller. Jag själv köper film endast när jag verkligen känner ett behov av det, och knappt ens då. Jag stödjer piraterna i nästan allting, men jag är inte dum nog att tro att det bara är att sitta hemma och leka damsugare för att någon annan betalar ändå...

Så innan du gör dig löjlig på andras bekostnad kanske du bör tänka efter vem det är som faktiskt är den som man bör skratta åt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag minns en tid då ens största problem när det kom till tv och filmer var om man ville ha en "28" eller "30" tummare och eventuellt vilken layout på fjärrkontroll man ville ha. Lyxproblemen sträckte sig inte mycket längre än till hur många scart kontakter tvn hade på baksidan. Nästan så man saknar det. Känns ibland som man måste ha en doktorstitel i teveologi för att kunna göra ett vettigt val i dagens gytter av teknologi, kopieringskydd, standarder osv..