Lacie släpper futurisk usb-hubb

Permalänk
Melding Plague

Lacie släpper futurisk usb-hubb

Tillverkaren Lacie har idag släppt en futurisk usb- och Firewire-hubb som är designad av fransmannen Ora-Ïto som även har designat Lacies lego-hårddiskar som släpptes förra året. Hubben har fyra stycken usb-anslutningar och två stycken Firewire-anslutningar samt åtta stycken färgglada led-ljusdioder.

Läs produkttestet: Lacie släpper futurisk usb-hubb

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad har man en USB-hub till? Min dator har 6 usb-kontakter varav jag använder 2, har folk så många usb-prylar att det finns ett behov för denna produkt?

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Avstängd

Langos: Min bärbara har har 2 st usb-portar, varav en hela tiden används av DVD-enheten.

Det säger sig själv att jag behöver en usb-hub om jag har mus, skrivare, mp3-spelare, extern hårddisk, bluetooth osv

Permalänk
Medlem

Många laptops har inte så många USB-portar och med är krångligt att rota bakom datorn varje gång man vill koppla in USB-pinnen, HD:n, kameran, skannern eller kameran.
Alla har inte tillräckligt med skrivbordsyta att ha alla sina tillbehör inkoplade samtidigt.

Visa signatur

Stolt användare av en ibook 300 MHz (dasslocket)

Permalänk
Medlem

JA till USB hubbar
NEJ till designen (herregud, någon har försökt för mycket)

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

undrar om den finns i rött nu till jul skulle vara fint

Permalänk
Medlem

den ser säkert ganska fräck ut om den står på bordet utan nått ikopplat. Men om man kopplar in lite sladdar tror ja den ser helt puckad ut faktist.

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

Da bomb >_<

Nej men finns säkert många som nappar på denna.
Synd på priset bara.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Ball design, men den verkar ganska opraktisk.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

passar ju till mac ffs

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
passar ju till mac ffs

precis tänk dig den brevid en vit macbook pro. den skulle nog se ganska bra ut i svart också

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Någon annan som tycker den är lite overkill? Lixom...

Permalänk
Medlem

"they have set us up the bomb"

ganska ful och hyffsat opraktisk tycker jag...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Vad har man en USB-hub till? Min dator har 6 usb-kontakter varav jag använder 2, har folk så många usb-prylar att det finns ett behov för denna produkt?

Jag har fyra portar i datorn och använder alla (mus, t-bord, skrivare), den sista sitter det en usb-hub i som jag har webkamera och extern hdd inkopplad till. 5 av 7 portar använda alltså, så usb-hub är rätt bra att ha ibland
Frontanslutningar finns det väl också, men jag tycker det är så fult att ha kablar stickande rätt ut :P, så en hub som man kan gömma undan lite är rätt nice.

Permalänk
Medlem

Bland det fulaste jag sett...

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

.

nice för dom som inte har många usb portar men dom flesta nya stationära system har juh 8-10 usb portar så onödigt för många som itne har laptops

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

kul pryl, förtjänar en roligare färg dock tycker man..

(vill ha en som ser ut som en Pikmin)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Futurisk? Uhm? Ni hittar alltså på egna ord vid sidan av den påhittade faktan?

Permalänk

Helfrän. Perfekt för podden!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Vad har man en USB-hub till? Min dator har 6 usb-kontakter varav jag använder 2, har folk så många usb-prylar att det finns ett behov för denna produkt?

Jag har 4 USB portar bak, + en 4 portars hub, och jag har aldrig nån ledig.

Permalänk
Avstängd

Kom över lite billiga USB hubbar, bara att bygga ihop till en "list" med 16 portar.... lite overkill då det är bara musen som sitter i hela tiden

Typ 1 huvud hubb där 4st hubbar kopplades in

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag har 6 USB-portar i datorn och nu är de slut.
Har kopplat in Joystick, pedaler, scanner, ipod, mus, tangentbord

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Vad har man en USB-hub till? Min dator har 6 usb-kontakter varav jag använder 2, har folk så många usb-prylar att det finns ett behov för denna produkt?

På min stationära dator hade jag 6st USB-portar. De på framsidan används väl inte så mycket men har också en 7-ports usb-hubb och usb-prylar (mer eller mindre onödiga) har jag så jag kan använda alla portar samtidigt.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Vad har man en USB-hub till? Min dator har 6 usb-kontakter varav jag använder 2, har folk så många usb-prylar att det finns ett behov för denna produkt?

jag har 4st en upptagen för en 4 portars usb hubb altså 7, andvänder dem till, 2st handkontroller, kameran,mp3'n, musen, tangentbordet. så visst går det åt om man har acessoarer till datorn!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

hehe, försenad till butik tyvärr så jag får den i fysisk form om typ 1 vecka, fick den just i julklapp...=)
fett nice då jag har snöat in helt på "ipod vita" saker (skaffade just en razer pro|solution å tänkte få tag i ett matchande tngtbord, pro|pad och dem där fåniga hundarna(hötalare som rör på sig typ) dem har på br-leksaker...=) )
min datorhörna kommer se rätt skum ut...=)

Permalänk
Discokungen

Den är het. Hade gärna skaffat en nu när jag har en iPod-docka i vitt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld