Creative släpper drivrutiner för Windows Vista

Permalänk
Melding Plague

Creative släpper drivrutiner för Windows Vista

Ända sedan beta-versionerna av Windows Vista från Microsoft började dyka upp har användare skrikit efter drivrutiner till sina enheter som grafikkort, kontrollerkort och ljudkort. Creative har idag släppt drivrutiner till sin X-fi-serie ljudkort för Windows Vista.

Läs nyheten: Creative släpper drivrutiner för Windows Vista

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Yeaay kan va bra om man nu vill byta till vista

Permalänk
Medlem

Vem behöver dolby, egENTligen?

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriahg90
Vem behöver dolby, egENTligen?

Dolby Digital har man för att få flerkanaligt ljud så som 5.1 ljud.
Så det används i filmer, spel mm.

Tror du tänke på Dolby NR på gamla kassetspelare som var ett sätt att få bort brus.

Dolby är en del av namnet på företaget Dolby Laboratories.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Tur att dem ändå verkar ha drivisar till äldre ljudkort som mitt Audigy 2 ZS t.ex.

Permalänk
Medlem

Och när ska vi få se X-fi drivrutinerna till linux månne?
typ aldrig antar jag.

Permalänk
Medlem

hur va det med ljud drivrutiner egentligen? fick för mig att man bara hade mjukvaru stöd för alla eax osv pga att drivrutinera inte kom åt hårdvaran och lärde köra via OpenAL.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haghala
hur va det med ljud drivrutiner egentligen? fick för mig att man bara hade mjukvaru stöd för alla eax osv pga att drivrutinera inte kom åt hårdvaran och lärde köra via OpenAL.

Creative har löst det med denna driver så EAX och Openal kan dra fördel av hårdvaran på Xf-i kortet.

se min tråd från igår.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

Tja... SoundBlaster Live! 24bit -drivisarna till Vista är inget vidare iaf :P... kör just nu på deras XP SP2 - drivisar istället.. funkar mycket bättre till Vista än vista-drivisarna Som i princip inte funkar alls

Permalänk
Medlem

Äänteligen, även fast betadriversen fungerade perfekt för mig
Nu är det bara 8800's driver kvar! Och givetvis en svensk vista version

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilzon
Och när ska vi få se X-fi drivrutinerna till linux månne?
typ aldrig antar jag.

nä därför man använde windows, tyvärr tyvärr

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fungerar inte dessa drivsar till mitt ljudkort?

- Audigy 2 Z5 Sound Blaster

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Tycker dom borde slänga in drivisar för oss med externa ljudkort.
Iofs funkar ju ljudet, men har massor med problem med mic och andra sköna inställningar som funkar i xp.

Permalänk
Medlem

Mmm tog ju sin tid för Creative att ösa ut X-FI Drivrutiner.. men men nu rullar Vista 64x på som det ska.. Inte speciellt imponerande hastigheter dock.

Och det saknas som sagt tonvis med funktioner på releasen av drivrutiner.. :<

Visa signatur